Inlägg från: Lizz85 |Visa alla inlägg
  • Lizz85

BF maj 2016

Hej.

Då anslöt man sig igen i en sådan här grupp.

Plussade i fredags bf 11/5.

Detta blir vårat fjärde.. Inte alls planerat. Men vi har inte heller skyddat oss. Har inte riktigt gått in att jag är gravid ännu.

Har lite molande värk samt smått illamående.

Dessvärre har jag redan fått foglossning samt ischias som alltid blir värre vid graviditet! Så är rädd att detta ska sluta illa! Jobbar på en förskola.

Har ju som sagt tre barn en flicka på 6 år en pojke på 5 år och en till pojk på 1,5 år..

Vi kommer vänta med att berätta dels för att vi haft ett missfall innan senaste pojken och dels för att vi ska hinna smälta nyheten själv.

Har inte riktigt fattar ännu. Vi ska ha barn igen! Jag ska bli 4 barnsmamma..

Jo jag är 30 och sambon 31.

• Lizz85

Hej där!

Har varit lite frånvarande här men har läst alla era inlägg.

Vill först och främst skicka styrkekramar till er som fått/misstänker mf. Har själv gått igenom det en gång..

Sen så har jag lite svårt att vara riktigt glad över denna graviditet, är vårat fjärde barn om det går vägen..Men sambon är inte riktigt med på noterna och vill att vi ska göra abort... Vilket jag inte vill.

Däremot blir det prev medel efter denna fl.

Denna grav var inte planerad men vi använde heller inget skydd, så vi får skylla oss själva lite...

Måste bara få med karln på noterna att vi ska bli fyra barns föräldrar..

• Lizz85

Jag har inte berättat för någon ännu!

Sambon har berättat för sina arbetskamrater.

Funderar på att berätta för min familj snart! Dock har inte chocken lagt sig att vi väntar det fjärde barnet... Sambon ville ju inte att vi skulle behålla detta i början men jag tror jag fått han att inse att vi kommer behålla det. Känns lite spännande faktiskt.

4 barn... Äldsta är född -09 och kommer hinna fylla 7 år. Yngsta hinner bli 2 år... Mellersta 5 år...

Så relativt stora.... Dock är tanken att vi ska flytta i maj,juni,juli någon gång vilket känns tufft!

Kommer flytta ca 6 mil från där vi bor nu..

• Lizz85

Ni som jobbar på fsk hur tänker ni kring att berätta?

När och hur?

Jag är väldigt trött och väldigt hungrig jämnt. Måste äta för att inte må illa. Sen är jag trött trött trött...

Än så länge har jag hållit det i smyg. Idag skyllde jag tröttheten på förkylning.. ont i huvudet har jag med på eftermiddagen, och blir ju inte bättre av högljudda barn!

Är bara i vecka 7+1 idag.. Hade hoppats på att hålla det hemligt fram till vecka 12 typ...

• Lizz85

Okej. Ja vi har väl själva inte smält det ännu..

Men har bf kring 10-11 maj.. Ska ringa och boka ul då jag haft väldigt oregelbunden mens innan.

Har inte ens berättat för våra nära ännu...

Måste som börja där först..

• Lizz85

ÅÅÅÅ nu vill jag med på VUL/ul.

Så mysigt.

Ska till bm på tisdag kanske får ta upp det med henne.

Mår fortfarande illa och har ont.

Trött är jag med och håller på vara tungt att jobba heltid samt vara tre barnsmor och gravid!

Får se hur länge till det går.

Lilla duvan: oj vad spännande. Jag är ju rädd att det ska vara två. Så skulle med vilja göra Ul bara för att stilla min oro lite.

• Lizz85
    vantarpaettmirakel skrev 2015-10-08 18:20:07 följande:

Jag förstår dig. Det känns så onödigt att gå runt och vara gravid utan att vara det. Känner mig lurad av kroppen... Jag skulle ha varit i ca 9+3 (vecka 10) idag. Hos mig syntes inte heller något foster. Det gjorde det inte heller i förra veckan då jag också var på vul. Men min gyn sa inget om skrapning. Får se vad de säger på gynmottagningen dit remissen ska skickas. Sa de något till dig om hur lång väntan det tar innan du får hjälp med missfallet? Oj då. Då kanske det hela sätter igång för dig på egen hand ändå. Tack! Önskar dig verkligen detsamma <3

Beklagar er bådas ma.

Fick ett själv 2013. Upptäcktes i vecka 12+4 men fostret var inte större än vecka 8.

Fick tabletter. Allt kom ut och bara två månader senare blev jag gravid igen. Som slutade med en frisk pojke.

Hoppas ni får bli gravida igen snart. <3
  • Lizz85

Jag mår också sjukt illa. Ska till bm imorgon för inskrivning ska då ta upp mitt illamående och trötthet. För känns som jag går under snart. Har dessutom sjukt ont i höfterna och ischias var och varannan dag blandat med foglossning.

Är nog världens tråkigaste sambo och mamma just nu. :-S

Tycker också man borde bli tilldelat ett ul i vecka 10-12. Här får jag vänta till RUL i vecka 17-20.

• Lizz85

Jag mår fruktansvärt dåligt. Fick lergigan comp utskrivet igår och har tagit 3 tabletter men tycker inte att det tar bort nå!? Har ändå mått dåligt idag så nu sjukskrev jag mig två dagar får vi se på fredag om jag klarar av att jobba!?

Har illamående och halsbränna så har inte kunnat äta mycket mat idag för minsta lilla jag stoppat i mig har gett mig världens halsbränna och sen kom illamående tillbaka...

Men har nu köpt omeprazol för halsbränna

Och stödstrumpor för mina onda vader...

Snart ska det väl ändå ge sig!? Vecka 12+0 imorgon...

Svar på tråden BF maj 2016