Inlägg från: Mahlin |Visa alla inlägg
  • Mahlin

BF maj 2016

Hej alla.

Stort grattis till er.

Plussade imorse med ett test som gått ut för två år sen 'det enda som jag hade hemma' så vågade verkligen inte tro på det till 100%. Köpte ett clear blue under dagen och fick ett plus på det också, så nu känns det verkligt ????det är andra barnet för oss, vi har ett dotter på två år. Känns väldigt kul, spännande och nervöst att gå från tre till fyra. ?

Stort lycka till och kram till er alla!

• Mahlin
    Stemia skrev 2015-09-07 17:20:16 följande:

Hej alla! Nu ha ja lite dumma frågor att komma med igen..men jag är en sån som frågar då jag är osäker.

Igår hade jag och karln sex, efteråt blödde det litegranna, läste då på internet att de kunde bli så pga något med livmodertappen men då är min fråga ska man hålla sig ifrån sex första grav veckorna?

Är de vissa ställningar man ej bör göra? Större risk med infektioner å dyl om man använder leksaker när man är gravid?

Kort och gott undrar jag vad får jag göra i sängen?

Jag blödde varje gång jag och sambon hade sex förra graviditeten fram tills vecka 12-14 någongång. Nu är vår dotter två år :) men jag blev skit skraj i början, trodde jag fått ytterligare ett missfall.
  • Mahlin
    Stemia skrev 2015-09-07 22:52:24 följande:

Okej, va skönt att höra att det är normalt!

kunde du blöda även lite dagen efter? Ha blött lite nu ikv, inte mycket alls utan mer som att det blir mörkt på pappret då ja kissat..

Det är helt normalt.

Jag kimner faktiskt inte ihåg exakt, var 2012-2013 men tror att jag blödde lite. Men det låter mer som att det är gammalt blod som kommer ut, absolut inget farligt om det är det.

Så länge du inte har ont samt har kvar gravid symtomerna så skulle jag inte oroa mig. "Vet att det är lättare sagt äb gjort" med dottern oroade jag mig för allt dom första 16 veckorna, så jag förstår dig vetkligen.

Men är du orolig kan du alltid ringa en barnmorska och prata.
  • Mahlin

Jag kände också av pyttelite illamående idag precis innan middagen. Hoppas verkligen att jag klarar mig även denna gång från det. Dock har jag haft mycket halsbränna idag/kväll vilket jag endast upplevde precis i slutet förra graviditeten. Har även konstant molvärk och ryggvärk. Men som du skriver alla graviditeter är olika. Längtar så galet mkt till vecka 13. Då ska jag gå med i gruppen :)

• Mahlin
    majbebis2016 skrev 2015-09-13 13:18:10 följande:

Hoppar gärna in här. Plussade igår efter att vi förlorande våra tvillingar i v18, på midsommar som var. BF 21 maj :)

Jag blir alldeles gråtfärdig av att läsa detta! Jag gick till vecka 13 innan det blev missfall, kan bara tänka mig hur det måste varit för er! Denna gång blir det bebis! <3 <3 <3
  • Mahlin
    majbebis2016 skrev 2015-09-14 12:47:17 följande:

Vi försöker tänka positivt o hoppas på att de blir bebis den här gången!

Ja de blir första barnet förutom tvillingarna.

Det har varit rent för jävligt. Inte bara de att vi förlorande bebisarna. Utan alla beslut som måste tas efteråt.

Vi vart tillsagda att höra av oss när vi vart gravida igen för att göra tidigt ul. Så ska rings i veckan o se vad dom säger.

Tack <3

Förstår att det måste vara väldigt psykiskt påfrestande att vara glad över att vara gravid igen men samtidigt vara livrädd över att det ska ske igen!

Jag är själv orolig över att samna sak ska hända mig igen.

Men du borde ju få göra ett vul väldigt snart.

Skriv gärna när du pratat med dom.

Jag önskar dig all lycka till <3 :)
Svar på tråden BF maj 2016