Inlägg från: Brinkly |Visa alla inlägg
  • Brinkly

BF maj 2016

Trodde jag hoppat in här.

Har Bf 3/5 (eller 5/5 på appen). Varit på ett ul (inte vul) idag och såg en liten prick där inne! Har massa molande värk i nedremagen (normalt?) och ömma bröst. Annars är allt bra och jag är väldigt lycklig över att vara gravid efter 10 försök! <3

• Brinkly
    Cissi2801 skrev 2015-08-27 20:10:13 följande:

Jag skulle bara kolla en grej?

Gick in i v3 idag, vet att det är tidigt...

Men jag har molande värk, fick bruna flytningar både igår och idag... Är det de att livmodern håller på att växa??

Det är fortfarande nytt ännu för mig...

Hej Cissi, har du gjort ett graviditetstest? V 3 låter tidigt. Man räknar från senaste mensens första dag.

Om du vet att du är gravid är molande värk normalt och det kan även brun flytning vara. Bara att vänta och hoppas det försvinner. Om inte gå till mvc om du oroar dig.

Lycka till!
  • Brinkly
    evema skrev 2015-08-31 18:50:44 följande:

Jag plussade äntligen!! 27.8 visade det positivt efter 17månaders kämpande :D Första barnet och första gången jag blev gravid, hoppas allt går bra nu :)

Grattis!
  • Brinkly
    Vasarru skrev 2015-09-02 18:06:06 följande:

Plussade med digitalt test idag, dagen före beräknad mens! Är så glad och rädd samtidigt. Fick 2 missfall på raken i våras. Om detta går vägen blir det en Femma i Maj 2016. =)

Spännande! Grattis. Väntar också min 5e i maj <3
  • Brinkly
    anja1661 skrev 2015-09-06 13:48:32 följande:

Vi kommer försöka få veta könet. Det har vi gjort med de andra tre :) jag tycker att det känns mer personligt och verkligt att veta vem man väntar på. Våra barn har alla fått sina namn redan direkt efter UL.

Har ni funderat på namn? Jag har mina klara redan :) (jag är ett planering och kontrollfreak)

Vill också ta reda på könet. Tycker det känns mysigt att veta. Gjorde det på mitt barn nr 2 och när jag väntade tvillingarna var det typ obligatoriskt så de kan försöka få reda på om de är enäggstvillingar eller tvåäggs.

Har inga namn. Eller jo Bo kanske, Bosse <3
  • Brinkly
    Novembersmile skrev 2015-09-07 07:08:13 följande:

Det var som gårdagens test visade.

Så om detta håller i sig så är bf 14/5.

Grattis alla andra med!!

Grattis!
  • Brinkly

Jag har fått se min lilla ärta på UL (inte VUL) i v 6 (5+1). Nytt UL inbokat 18/9 för att se hjärtat. Längtar dit, tänker nog berätta för syskonen då.

• Brinkly
    Tallbarr12 skrev 2015-09-08 06:49:03 följande:

Åh så härligt! Går det att se utanpå alltså i V6?

Ja det gick. Inte så stort men stort för oss ;)
  • Brinkly
    Majorie skrev 2015-09-09 12:03:52 följande:

Hur gör ni andra med hårfärg? Min utväxt gör sig påmind och håret känns tråkigt. Samtidigt vet jag inte om jag vågar färga, det är ju så mkt kemikalier. I Danmark så avråder de tydligen gravida från att färga håret.

Tänker ni andra färga håret under graviditeten?

Förra graviditeten väntade jag länge (typ 9e månaden) innan jag vågade färga. Ska kolla med min frisör (om några veckor när jag vågar berätta att jag är gravid). Om du inte fått svar innan skriver jag till dig här då. PS jag ser redan ut som ett troll med utväxt :O
  • Brinkly
    kielal skrev 2015-09-11 16:26:13 följande:

Grattis alla nykomna! 

I veckan har jag haft feber i två dagar och varit så fruktansvärt trött. En del trötthet beror väl på febern men en del på graviditeten tror jag. Någon mer som är trött? 

Jag har även denna vecka fått halsbränna, varit superhungrig hela tiden och i dag har jag mått illa hela dagen. Någon som känner igen sig?

I morgon börjar v 7 för mig och på onsdag ska jag till barnmorskan för första gången. 

Mår väldigt illa just nu, fy! Måste småäta för att klara dagen och kvällen... Annars är allt ganska bra. Lite trött och har redan fått lite mage. 6+2 idag.
Svar på tråden BF maj 2016