Inlägg från: Ted19 |Visa alla inlägg
  • Ted19

BF maj 2016

Hej, jag vill oxå gärna vara med här :)

Plussade imorse på femte försöket. Bf 17 maj. Har en lite tjej på drygt 14 mån redan.

• Ted19

Hej, är det någon som vet vad som gäller med föräldrarpenning närsom jobbar 75%? Stämmer det att jag ändå får samma föräldrarpenning som med barn nr 1 om jag blev gravid igen innan barn 1 blivit 1 år och 9 mån? Har för mig att någon sagt det förut.. ????

• Ted19

Hej, en liten fråga: hur mycket molande värk har ni? Jag har i stort sett ingenting. Är i v 5+3. Det enda symptomet jag har egentligen är att jag är väldigt hård och trög i magen.. Annars känner jag mig extremt "ogravid". Min man vill gärna berätta för sina föräldrar idag när vi träffar dem men jag vill vänta och nu börjar jag plötsligt känna mig orolig över om allt ens är ok därinne :-/

• Ted19

Tack för svar :) har inte tänkt så mycket på det men nu när han vill berätta fick jag plötsligt lite panik och började analysera massor.

quote=75774720][quote-nick]mariafii skrev 2015-09-19 08:45:41 följande:[/quote-nick]Vissa känner inte mycket. För mig kommer och går det. Just nu har jag också ena stunden trög mage sen vänder det helt åt andra hållet. Inatt hade jag magknip. Molande värk har jag haft mycket men idag känns inget. Är vanligt att bli orolig men som sagt man måste inte känna mycket[/quote]

• Ted19

Och jag är 37 ;) så ni är inte ensamma! Väntar mitt andra barn med bf 12 maj. Har redan en 1,5 åring.

:)

EmPe skrev 2015-10-22 08:15:32 följande:

Vilken lycka, grattis:) Jag är själv 38 så vi är väl gamlingarna här..haha

• Ted19

Beklagar verkligen :( hoppas det tar sig snabbt igen för er! Kramar

lovea01 skrev 2015-10-22 11:26:08 följande:

Ultraljud idag och fostret hade dött i v 6-7 så tydligen blivit ma så ska få tabletter nu och avsluta det hela:( tråkigt och känns hemskt är rädd och orolig men har noll känningar i kroppen på att nåt ska vara fel känns overkligt :( Hoppar ur tråden nu men hoppas att det tar sig framöver!

Hoppas allt går bra för er och lycka till med era graviditeter!:)

• Ted19

Jag har mått bra lite lätt illamående inland men inga kräkningar. Jag gjorde ett tidigt ul i v. 9 (8+5) och allt såg bra ut. Kub inbokat den 4 nov. Du då?

Laen skrev 2015-10-23 22:04:16 följande:

Grattis! :) Kul att veta att vi inte är ensamma! 12 maj, då ligger du lite före mig. Hur har du mått hittills? Har du gjort något ultraljud än?

• Ted19

Min föddes den 19 juni 2014 så rundade lite uppåt där när jag sa ett och ett halvår ;). Det kommer alltså att bli knappt två år mellan dem om allt går som det ska. :)

EmPe skrev 2015-10-23 12:27:52 följande:

Vad bra, då är vi några stycken;)

Jag har bf 13//5. Det är också mitt andra barn och jag har också en 1.5 åring:) Han är född den 17 mars -14. När föddes din?

• Ted19

Hade också kub igår. Allt såg bra ut :) blev framflyttad 8 dagar vilket jag tycker låter jätte konstigt.. Hade jag ens haft äl då kan man undra. Testade iof. inte med stickor exakt den månaden men hade gjort innan så hade rätt bra koll via appen.

Viktigast att bebisen mår bra och växer som den ska dock :)

• Ted19

Var ett tag sen jag skrev här i gruppen nu. Hur var det med FB grupper finns det nån sådan? Och finns det fler som bor i söderort Stockholm? :)

• Ted19

Åh vad kul hur går man med i den är den hemlig hittar den inte när jag söker. Vart i söderort bor du? Jag bor i Rönninge :)

smellina skrev 2016-02-06 18:44:50 följande:

Jag är med i en för stockholmsmammor bf maj och bor också i söderort :)

Svar på tråden BF maj 2016