Inlägg från: Sundaymorning |Visa alla inlägg
  • Sundaymorning

BF maj 2016

Hej Fick precis ett plus så nu väntar vi ett syskon till våran 3åring Bf 22 Maj tror jag.

Kan knappt tro det! Ska läsa ikapp allt ni har skrivit sen när lillan har lagt sig

• Sundaymorning
    mariafii skrev 2015-09-09 13:21:08 följande:
    Välkommen hit du också från andra tråden. Kul att vi båda plussade idag :)
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
    Ja jätteroligt Är orolig för MF nu istället, va tokig man är

När hade du bf?
  • Sundaymorning
    mariafii skrev 2015-09-09 21:35:38 följande:
    BF 20 maj tror jag. Har du haft MF förut?

Mintuu: varför ska du göra vul? Vilken vecka är du i?

Jag vill också göra ett extra då min dotter kom en månad förtidigt pågrund av blödningar. Så man blir lite extra orolig för denna också
    Nä inte vad jag vet, verkar vanligt hemskt nog. Ska boka in ett tidigt ultraljud och kika men är ändå ca 1 månad kvar, otålig

Då är det lite tid kvar, lång väntan!
  • Sundaymorning

Va jobbigt att ha halsbränna och må illa! Gruvar mig för illamående, spydde ca 4 gånger om dagen med första.
    Nu är den här graviditeten jätte tidig men är jättetrött och om jag rör mig mycket känner jag mensvärk. Bättre något än inget

• Sundaymorning
    mariafii skrev 2015-09-11 21:14:21 följande:

Jag går bara in i V.5 imorgon men också illamående om hag inte äter och hungrig ofta. Är jätte trött och molande värk hela tiden nästan. Känns som de där inne växer med superfart. Mitt humör är värre än annars.

Hoppas illamåendet kan hållas lugn med att äta lite och ofta. Förra graviditeten mådde jag bra till efter v.12 då jag började må illa

Härligt att man inte är ensam! Är svullen runt magen med :-O
    Hur är era magar?
  • Sundaymorning
    LN2015 skrev 2015-09-13 22:22:09 följande:

Heej! Har bf 18 maj och är alltså i vecka 5 (4+3), jag undrar om någon annan ungefär i samma vecka som upplever dålig nattsömn? I vanliga fall så somnar jag otroligt lätt och sover sedan ostört hela natten, men inte nu, jag har lite svårare att somna, känner mig som trött men de är anmoröunda, sedan när jag väl somnat så vaknar jag flera ggr på natten delvis för att jag måste kissa men jag är pigg och kan nästan inte somna om?!

Övriga symtom som kan ha med grav o göra:

Inte lika sugen på mat, inte direkt illamående men minskad matlust, lite yr, konstigt kissnödig, kissar lite och ofta, dålig i magen just nu ? , tungandad, känner mig vätskefylld i kroppen, brösten har definitivt blivit fylligare, fryser fast jag är varm... kan någon känna igen sig i mig?

Känner verkligen igen mig! Kissar hela dagarna och är vansinnigt trött, somnade 21.30 och sov till nyss (med undantag för 2 kisspauser inatt). Har inte börjat må illa på riktigt men har halsbränna och min förra graviditet spydde jag ca 4 ggr om dagen mellan v 6-14. Fryser också fast jag är varm, beror det på trötthet kanske??

Gör mig inget för är så rädd för missfall den här gången och jag tror att det beror på att en arbetskompis hade en väldigt sjuk bebis och fick lov att göra abort i v 21
  • Sundaymorning
    mariafii skrev 2015-09-14 06:54:49 följande:
    Förra graviditeten mådde jag jätte bra till efter vecka 12 sen började det. Denna gång har jag mått mer illa fast börjar kanske gå över nu men är sjukt trött och de var jag inte sist. Så kan vara olika från graviditet
    Hoppas det Ändå lustigt huuur trött man är, nästa komiskt
  • Sundaymorning
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-15 18:49:00 följande:

Idag blöder jag :(

Antar att de är missfall trots att det ej gör ont?

Det behöver det absolut inte vara! Med min första blödde jag en vecka i streck och det var inget Åk in och kolla! Ångrar att jag inte stillade min oro.
  • Sundaymorning
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-15 19:08:21 följande:

Oj en hel vecka? Men hur blödde du som och hade du ont någonstans??

Ifall det är missfall hur snabbt försvinner hcg ur urinen då?

Japp, kom inte så mycket men en vecka. Måste ha varit v 4-5 då.

Ingen aning? Känns som att MF borde göra jätteont?
  • Sundaymorning
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-15 20:00:49 följande:

Sundaymorning

Hur hade du det med grav.symptom?

Just då hade jag inga tror ja, vart illamående runt v 6 Det var både rosa, klarött och tillslut brunt (ursäkta äcklet)
  • Sundaymorning
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-16 02:44:37 följande:

Nu slutar jag att hoppas.

Blöder mer nu och har svinjäkla ont :(

Tack alla ni snälla som gett så bra svar , uppskattar verkligen medlemmarna här på fl :)

Nu blir de nya tag här sedan, hoppas på att jag ska sluta blöda snabbt så Att vi kan börja verkstan igen! - känns jobbigt och är väldigt lessen men känns på någotvis som att det är bättre att försöka fokusera framåt och ta nya tag.

Åh nej Lider med dig

Alla kramar till er! <3
  • Sundaymorning
    Anonym (Lisa) skrev 2015-09-18 20:50:45 följande:

Precis som en annan tjej just skrev här så "glömde jag av" att jag är gravid och råkade äta parmaskinka. Ganska mycket oxå :( !! Känner mig jätte dum nu tror ni att det är någon fara? Jag är i v. 6.

Det vet man inte, är ett lotteri tyvärr.. Hoppas att det inte finns nå listeria i
  • Sundaymorning
    Nmm skrev 2015-11-06 06:50:47 följande:

Hej gjort kub test och allt såg bra ut fick en sannolikhet 1/20000 nackspalt helt normal vart flyttad en dag bakåt så e beräknad nu 12 maj fyller själv år den 16 maj kanske blir dubbelfirande Mår fortfarande pyton. Så fort jag lägger mig ner så börjar ja må ännu mer illa har testat ligga på alla sätt men vaknar endå flera ggr på nätterna av att ja måste sätta mig upp för inte spy, sen mot morgonen går det inte hålla tillbaka då börjar spy festen. Nån som har liknande besvär? Är i vecka 14 nu:)

Åh jag vet hur det är.. Spy konstant, spytt hela natten och känner stark panik. Kan ju inte ens ta hand om mig själv, tror att det behövs dropp. Hur ska man klara av sitt andra pigga barn?
Svar på tråden BF maj 2016