Inlägg från: Snorkfraken91 |Visa alla inlägg
  • Snorkfraken91

BF maj 2016

Hej tjejer! Hoppas också gärna in här! :) Bf 22/5 - 2015, så det är väldigt tidigt än. Nojar mig hela tiden för att något ska gå fel.

• Snorkfraken91
    C89 skrev 2015-09-13 06:37:19 följande:

Nu hakar jag på här i gruppen plussade för någon dag sedan, bf 22 maj så är jättetidigt! Är så nervös att de inte ska gå vägen!! Der andra barnet!

Samma bf för oss då! :) Jag är också så himla nervös. :(
  • Snorkfraken91

Åh tjejer, jag blir så orolig. Tog ett test idag igen så vips var det svagare än gårdagens. Är rädd att det är ett MF på gång... Annars mår jag illa och har ömma bröst, det har inte försvunnit. Men har hört att det kan bli så ifall det är ett missfall... Vad säger ni?

Någon som har erfarenhet av det här? Är jätteledsen och orolig.

• Snorkfraken91
    EmPe skrev 2015-09-14 08:27:49 följande:
    Åh vad jobbigt...jag fick likadant i min förra graviditet och det slutade i mf i v 5. Jag har sen dess haft kontakt med en tjej här som var med om samma och hennes bm sa att det inte var något konstigt...så tidigt i graviditeten så har hormonnivån inte stabiliserats så det kan skifta..denna tjej är i vecka 8 nu. Med det sagt så skulle jag tro att det kan gå åt båda hållen..du får testa igen. Håller tummarna för dig<3
    Tack EmPe! Hjärta Hatar bara att behöva vänta. Om det nu blir ett missfall vill jag bara att det blir det nu så jag vet. Det är ju ännu väldigt tidigt, men man hinner bygga upp så mycket förhoppningar kring det där plusset. Sedan är det så att mina gravtester är slut nu, så kommer inte kunna kolla imorgon om det blivit ännu svagare.
  • Snorkfraken91

Ja, ringde barnmorskan också. Hon sa att det kan vara så i början och ville boka in mig för hälsosamtal om några veckor. Så är väl bara vänta och se då. Google är ju dock inte min kompis just nu om vi säger så! 

• Snorkfraken91
    EmPe skrev 2015-09-14 09:36:46 följande:
    Precis..så det behöver verkligen inte betyda att det är mf på g. Jag dammsög själv hela internet när jag var i samma sits..;)

Under denna graviditeten fick jag halvsvaga plus fram till bim +3 och inte förrän +5 blev det riktigt starkt. Vilken v är du i?

Ja, det är inte bra att dammsuga internet. ;)

Det är väldigt tidigt, är bara 4+0 idag. Sen tycker jag det är konstigt på testerna för om man kollar är det ju som en prick på det svaga testet som är mycket starkare än resten av randen, hmm. Nåja, jag får öva upp mitt tålamod nu helt enkelt. ;) Annars är ju brösten ömma och illamåendet har ökat så.

Vilken vecka är du själv i EmPe? :)

• Snorkfraken91

Sedan har jag förresten fått tid för ett tidigt VUL privat den 2 oktober. Det kostar, men med min oro så känns det värt. Så hoppas nu allt går vägen!

• Snorkfraken91
    EmPe skrev 2015-09-14 09:57:39 följande:
    Såg pricken..håller med om att det är lite märkligt.
    Jag är i v 6+0 idag. Har tid för vul den 29:e så jag hoppas få se ett litet hjärta som slår så man kan känna sig lite lugnare..
    Ja, jag hoppas att det var testet som var knasigt helt enkelt. Åh, håller tummarna! Det känns som om man kan slappna av lite mer då i alla fall.
  • Snorkfraken91

Lättnaden idag alltså! :) Upptäckte att jag hade ett digitalt test hemma, tog det och det visade 2-3 veckor, i lördags visade det 1-2 veckor. HCG måste alltså ha stigit. Mitt aningen svagare test igår var nog bara ett dåligt test trots allt. Nu är det färdigtestat! 

Jag spydde lite första gången idag. Är det någon annan som också mår illa redan?

• Snorkfraken91
    Snelson skrev 2015-09-15 16:56:29 följande:
    Härligt att se att det går framåt :)

Jag är i v5+4 idag och har den senaste veckan mått illa lite varje dag. Mår illa av lukter och främst matos... Måste äta små portioner och ofta för att inte må illa. Har köpt seaband på apoteket och jag tycker de hjälper lite. Lyckligtvis har jag inte kräkts, än.

Jag har svårt att ta in att jag är gravid, kan inte riktigt glädja mig förrän vi kommit till v12... antar att det faktum att jag mår illa och har molvärk i ryggen/magen bara är bra tecken (?)

Jag har också svårt att göra det. Ena stunden inser jag det och blir utom mig av lycka och andra intalar jag mig själv att mycket kan hinna hända och försöker stöta ifrån mig tanken. Ja, molvärk och illamående borde ju vara bra tecken! :) Har haft molvärk i ryggen senaste dagarna, men idag har jag även fått i magen.

Tack förresten för alla era fina ord. Så skönt att ha ett gäng att prata av sig med! 

Tallbarr12 skrev 2015-09-15 17:54:47 följande:

Idag fick jag se ett litet litet pyre med tickande hjärta och rätt storlek för vecka 8! Så skönt, vågar äntligen hoppas på den här graviditeten! <3

Vilken känsla! :) Längtar så otroligt mycket till mitt UL 2 oktober.

• Snorkfraken91

Är det någon annan som överanalyserar allt? "Hmm, idag mår jag inte riktigt lika illa som igår och brösten är inte riktigt lika ömma, kanske är något fel". Blir galen på mig själv! Jag borde bara försöka vara och försöka glädjas, men rädslan för att något ska gå fel är så stark.

• Snorkfraken91

Jag måste hoppa ur gruppen. Precis som jag trodde fanns det en anledning till att mitt test blev svagare och mina symtom minskade. Igår upplevde jag en smärta i livmodersområdet som var utom denna värld, blev ett enormt tryck neråt. Det höll i sig en timme, jag låg i fosterställning och grät. Ringde 1177 när det hade lugnat sig, de sa att om jag börjar blöda eller får så igen bör jag åka in. En timme senare var det blod på pappret. Åkte till akuten, fick vänta fyra timmar. Läkaren hittade inte ens spår av hcg i varken urin eller blod och två dagar innan fick jag ju gravid 2-3 veckor på ett test. Kändes som hon ifrågasatte mig och trodde att jag hittade på att jag varit gravid. Hon menade att de kan vara falskt positiva, men förklarade att jag tagit med stickor också varav alla fyra blivit positiva. Dock kollade hon med ul och livmoder + äggstockar såg fina ut. Nu kommer det liiite liiiite blod, vill bara att "mensen" nu ska komma igång på riktigt så vi kan börja om på ny kula. Jag var nojig innan, men nu kommer jag aldrig kunna slappna av. Läkaren tyckte inte heller man skulle få upp förhoppningar innan vecka 13, det är ju omöjligt att inte få det. Grät hela natten. Hoppas det går bättre för er alla! ??

Svar på tråden BF maj 2016