Inlägg från: kicken |Visa alla inlägg
  • kicken

BF maj 2016

Hejsan!

Här kommer ett klurigt inlägg!

Fick missfall i v.8+0 den 5aug och slutade blöda efter bara en vecka. Efter 2 veckor började jag känna gravsymptom igen. Tog test och fick neg. Väntade 5 dagar och testade igen och fick svagt pos. Väntade 2-3 dagar och testade med digitalt test och fick 2-3v gravid. Sen gick det en vecka och i min hjärna gick virrvarr av oroligheter att jag skulle få nytt missfall. I torsdags v6+1 i appen om man tar mf som sista mensens första dag så Ringde jag bm för att få komma på en koll men istället var det som om hon knappt trodde att det var möjligt att jag var gravid så snart efter missfall utan menstruation emellan. Hon sa att det kunde vara rester av hcg efter förra graviditeten och att jag måste vänta 2 veckor och komma in och göra gravtest. Så nu står jag här antingen ogravid och väntar på mens eller gravid i v6+5 typ. Jag har ömma bröst, illamående, kaffe smakar blä och jag är så sjukt trött på em. Humörsvängningar... jag känner mig så gravid! Men jag vågar knappt hoppas efter missfallet men att inte veta gör mig knäpp! Tog ett till test igår och jag tog det sent på kvällen och det blev 2 sträck direkt! Om det nu är sant så är jag beräknad 6 maj!

Jag hoppas att jag blir kvar här ???? nån som hat varit med om nått liknande eller vet nån annan som blev grav direkt efter mf och det gick bra?

• kicken
    fair skrev 2015-09-14 10:58:59 följande:

Det lät väldigt märkligt må jag säga! Kan det vara så att det var en tvillinggraviditet och bara ett foster stöttes ut? Annars tror jag visst att du kan vara gravid, jag hoppas det! Har ni någon kvinnoklinik där du bor? Man kan kontakta dem och be om blodprov för att mäta hcg. Sen får du göra om det några dagar senare och då ser man om det ökat eller minskat. Håller tummarna för dig!

Jag fick fick missfallet i gynstolen när jag åkte in pga blödningar (pinsamt och hemskt nog). Men då konstaterade han att hela graviditeten var ute.

Ja det var dem jag var i kontakt med som vill att jag ska vänta i 2veckor :/ har äv övervägt att besöka gynakuten men känns lite extremt att sitta där och få vänta i 4 timmar och betala 400kr för att få det bekräftat >_<

Kanske skulle kunna besöka en annan kk men a jag vet inte. Tack <3
  • kicken
    EmPe skrev 2015situation 10:59:21 följande:

Ja, det var allt lite klurigt;)

Jag fick mf 3 aug, ny äl 17 aug och plussade igen 27 aug! Ingen mens emellan alltså. Är nu i v 6+0. Än så länge går det bra..hoppas jag;) Har vul den 29/9.

Det är nog väldigt ovanligt att plussa så tidigt efter mf..mer ovanligt ju längre gången du är. Mitt mf var i vecka 4+6 så jag hann ju knappt vara gravid.

Håller tummarna att allt går bra för dig:)

Ja eller hur :p

Men vad härligt att höra om nån i liknande situation! Det ger lite hopp! Jag hoppas att jag ska få ett vul snart men det är väl bara att vänta ut dom här 2 veckorna och förhoppningsvis få det bekräftat.

Tack :)
  • kicken
    EmPe skrev 2015-09-14 11:14:16 följande:

En annan sak..använde du samma märke på testerna när du testade negativt och sen positivt?

Nej det gjorde jag faktiskt inte :/ alla testen har varit olika.
  • kicken
    EmPe skrev 2015-09-14 11:46:08 följande:

Tänkte bara på att vissa test är känsligare än andra. Cb plus och digitalt visade att jag var gravid längre än vad testlagrets tester gjorde, efter mf. Tycker dock att det låter som att du har en ny graviditet. Jag är helt säker att min är ny..testade neg flera ggr och sen började jag med äl-tester. Testade sen svagt med gravtest på bim -5 som sen blev starkare och starkare.

Hade jag varit dig så hade jag lätt bokat ett privat ul eller åkt till akuten för att slippa vänta..men det är ju bara jag som är otålig;)

Ja jag känner mig nog 90% säker på att jag har en ny graviditet pga illamående och att jag måste upp och kissa på natten. Även om jag blev osäker när barmorskan sa sådär. Tänk om det inte är nått i magen.. då har jag ju inbillat mig allt ihop :0 fast Jag är nog mer orolig för ett nytt mf och vill se om/att det finns ett hjärta som slår där inne. >_<

jag vet att det inte går att påverka om det nu blir ett nytt mf men bara att få se att ärtan sitter där den ska skulle lugna..

JA! Jag är nog inte så långt ifrån att göra det för ovissheten gör mig knäpp.
  • kicken

Har nyss varit hos mvc och gjort gravtest. Definitivt gravid och inte rester efter missfall. Har fått tid för inskrivning och vul den 6okt! Hoppas nu att lilla ärtan stannar där inne! Jag är så glad just nu! Fast orolig.

Hoppas att det går vägen för er andra också! Nu vill man bara att det ska bli v12 fort!

Oroar mig över lite värk i ryggslutet men hoppas att det beror på helgens träning :/.

Kram på er i höstrusket!

• kicken
    EmPe skrev 2015-09-15 16:43:står jag inte öljande:

Vad glad jag blir för din skull:) Bra att du kollade upp det direkt istället för att vänta två veckor och må dåligt under tiden. Jäkla bm som skrämde upp dig..

Jag har också värk till och från i korsryggen men tolkar det som molvärk. Har även ont där när jag har mens.

Låt dessa veckor gå fort!

Vet inte vart du bor men här har det varit sol och varmt hela dagen;)

Kram kram

Tack! Ja jag tänkte på det du skrev och kände att ja nu står jag inte ut! :p

ja eller hur! Den här bm sa att rester av hcg försvinner inom 3v och det har jag passerat för länge sen!

Ja det är precis så som du beskriver. Molande i korsryggen..

haha i Stockholm! Först nu till kvällen har vi bättre väder! ^^

kram!
  • kicken
    EmPe skrev 2015-09-15 16:43:står jag inte öljande:

Vad glad jag blir för din skull:) Bra att du kollade upp det direkt istället för att vänta två veckor och må dåligt under tiden. Jäkla bm som skrämde upp dig..

Jag har också värk till och från i korsryggen men tolkar det som molvärk. Har även ont där när jag har mens.

Låt dessa veckor gå fort!

Vet inte vart du bor men här har det varit sol och varmt hela dagen;)

Kram kram

Tack! Ja jag tänkte på det du skrev och kände att ja nu står jag inte ut! :p

ja eller hur! Den här bm sa att rester av hcg försvinner inom 3v och det har jag passerat för länge sen!

Ja det är precis så som du beskriver. Molande i korsryggen..

haha i Stockholm! Först nu till kvällen har vi bättre väder! ^^

kram!
  • kicken

Hej på er! Nu var det ett tag sen jag skrev. Beklagar novembersmile :( tråkig läsning.

Här väntar man med spänning på tidigt vul. Tiden går sååå långsamt!.

Vid det här laget när jag var gravid med vår lilla tjej som är snart 2 så låg jag och kramade toaletten. Jag har inte alls lika starka symptom den här gången. På onsdag går vi in i 8+0 vilket var dagen jag fick mf i augusti. Håller tummarna att ärtan stannar där inne. Vill att det ska bli oktober så att jag får se om det finns nåt liv där inne.

Det är svårt att hålla hjärnan sysselsatt och inte gå och grunna så mkt :/

Hat ni vågat berätta för nån ännu?

• kicken

Är detta ett elakt skämt?

Jag har varit in och ut lite på tråden och inte kommenterat så mycket men jag var inne här i början och skrev om mitt missfall 5 augusti i v.9 8+0 och att det blev en ny grav direkt utan mens imellan. Nu är jag 8+3 och fick en ljusrosa blödning inatt vid 3. Jag grät och nu efter att jag lyckats sova känner jag mig inställd på det värsta. Sjukanmälde mig från jobbet nu om det drar igång. Jag orkar inte med ett nytt missfall. Det förra började såhär det är därför jag reagerar så starkt för så lite.

Jag har inbokat vul och inskrivning på tisdag vilket lika gärna kunde vara om ett år, känns det som nu.

Det känns bara så jävla orättvist. Jag har varit gravid i 18 veckor med 2 olika foster och så ska jag bara stå här helt tom och eländig med all kärlek och längtan. Snälla låt det vara en helt vanlig blödning och att det lilla livet i magen får fortsätta...

Hade ni åkt till gynakut?

Jag är rädd att det blir som förra gången och hela missfallet kom när jag var inne på gyn. Eller ska man bara bita sig i läppen och vänta och se vad som händer tills på tisdag?

Berätta gärna om era erfarenheter kring småblödningar och oro. Kram

• kicken

Hej tjejer! Tack för pepp och råd. Har lyckats utstå helgen utan att oroa mig för mycket. Imorgon får vi veta hur det ligger till..

Det känns så varmt och omtänksamt i den här tråden! En fristad att dela sina tankar, sina erfarenheter, glädje, oro och sorg. Jag hoppas verkligen att jag får skäl att fortsätta hänga här med er! Checkar in i morgon och berättar hur det gick på vul. Kram på er !

• kicken

Man hittade vad som såg ut som en frisk graviditet men i ca v6 och det gjorde att man inte kunde se något mer än en tom hinnsäck vilket känns som ett bakslag då vi hade räknat med att vara i 8+6 idag. Risken finns att graviditeten stannat av så ny kontroll och mätning ska göras nästa vecka.

Med andra ord blev jag inte ett dugg klokare efter undersökningen och safepoint v12 är ännu längre bort om det nu inte redan är för sent. Ska försöka peppa mig själv. Tänka positivt och leva i nuet.

• kicken
    EmPe skrev 2015-10-06 16:52:02 följande:

Vad jobbigt med ovissheten:( Du och jag har ju liknande historia bakom oss...jag hade mf nästan samtidigt som dig och blev också gravid direkt. Var på ul när jag trodde att jag var i v 7+3, allt såg då normalt ut med blev flyttad nästan en hel vecka bakåt. Det jag vill säga är att det kan vara stor osäkerhet på graviditetens längd när man blir gravid direkt utan mens i mellan. Vill inte ge falska förhoppningar men det kan ju faktiskt vara så att du inte är så långt gången som du tror. Vi får ju hoppas på det i alla fall<3 kram

Okej! Det har du ju faktiskt rätt i. Igår blev jag väldigt illamående några gånger under dagen och jag hoppas att det är ett bra tecken. Det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet efter VAB å förkylning och få tänka på annat så att tiden fram tills nästa fredag går lite fortare! Hur långt gången är du nu?

Kraam
  • kicken

Fick en blödning igår efter jobbet så det är nog ett MA igen iaf. Har gråtit floder hela kvällen och idag känner jag mig helt tom. Blödningen har upphört men förra missfallet tog 3 dagar innan det kom igång ordentligt så jag funderar på om jag ska gå och jobba eller ej. Just nu känns allt så jävligt. Tur att jag har min 2åring som håller mig sysselsatt. Jag vet inte om jag nånsin vill bli gravid igen efter det här.

Önskar er andra lycka till med era graviditeter

• kicken
    EmPe skrev 2015-10-09 10:22:52 följande:

Å nej, jag är ledsen för din skull:( Så jäkla elakt och orättvist att du ska behöva gå igenom det en gång till.. Önskar jag kunde säga något för att underlätta din smärta<3

Tack EmPe. Dina ord betyder mycket och det har varit roligt att följas åt såhär långt. Jag hoppas att allt går bra för dig nu och tack för ditt stöd <3
Svar på tråden BF maj 2016