Inlägg från: myownworstenemy |Visa alla inlägg
  • myownworstenemy

BF maj 2016

Plussade på BIM idag. Så himla glad att jag kan gå med i den här gruppen! BF runt den 24 maj.

• myownworstenemy

29 år. Väntar första barnet. BF 24:e maj. Hoppas att allt ska gå bra!

Fick idag tid till inskrivning i vecka 9+3. Det känns lite sent. Samtidigt är det kanske skönt när man väl har varit där eftersom det är närmare vecka 12.

Gör man alltid VUL på inskrivningen? Jag antar att de på något sätt säkerställer att fostret lever i alla fall?!

• myownworstenemy
    skepparbarn skrev 2015-09-18 16:17:56 följande:

I mitt län får man först efter vecka 12 så det är tidigt :)

I få landsting görs VUL i samband med själva inskrivningen men oftast inte, utan man får vänta till KUB/NUP eller RUL :) De gör inget särskilt förutom väger dig och tar olika blodvärden och kollar urinprov.

Ok, så de kollar att man är gravid genom urinprov? Hade hoppats på något lite mer komplicerat. ;)
  • myownworstenemy
    Tallbarr12 skrev 2015-09-20 18:15:50 följande:

Jag utsätter mina tänder för ett ofrivilligt stresstest för tillfället... Är jäkligt känslig för at få lågt blodsocker så äter något en gång i timmen samtidigt som jag får kväljningar av tandborstningen och därför inte kan borsta så länge som jag vill...

Hej försämrad tandhälsa!

Om det är jobbigt att borsta länge kanske du kan äta några fluortabletter per dag eller använda Flux?
  • myownworstenemy
    Anna09 skrev 2015-09-22 19:41:27 följande:

Åh jag vill vara med:) Plussade idag på BIM-1 egentligen plussade jag redan i lördags med vågade inte tro på det! Så har BF 24/5. 

Känns så sjukt faktiskt! Har en son som är född i decemer 2014. Så han blir 17 månader när grodan i magen kommer!!:) 

Förra graviditeten mådde jag illa från v.6-v30 med avtag från v.24. Så jag e glad varje morgon jag vaknar och inte mår illa. 

Kram på er fantastiska människor. 

Grattis! Vad kul! Har också BF 24/5. :)
  • myownworstenemy
    MakeitHappen skrev 2015-09-24 17:52:38 följande:

Seriöst alltså, är de fler som är hårda i magen? Är så gasig och det går ju inte ens att bajsa :p haha

Inte hård, snarare åt det andra hållet, plus väldigt gasig. Ganska jobbigt när en jobbar!
  • myownworstenemy
    Redoförnytt skrev 2015-09-28 15:20:03 följande:

Va kul att så många hittat hit.

I vilken vecka har ni fått era besök hos barnmorska?

Ska på första "hälsosamtalet" imorn.

Är det svårt att få till tidigt vul?

Hur tänker ni kring kub?

Är i v7 nu och känner mig otålig och vill se att något finns där inne. Känns så overkligt. Dock är illamåendet en ständig påminnelse. ;)

Jag ska dit i vecka 9+3. Det är typ 3 1/2 vecka kvar! Dock tror jag att det är inskrivning? Vet inte hur det funkar med hälsosamtal, det kanske är allt på samma gång? Detta är mitt första barn så jag har dålig koll.
  • myownworstenemy
    90pettersson skrev 2015-10-14 10:23:45 följande:

Hur känner ni angående färga eller inte färga håret?

Jag har världens utväxt nu som skulle behöva fixas till men vet inte om jag vågar...

Jag undviker det de första 12 veckorna. Sedan kommer jag nog färga det.
  • myownworstenemy

En vecka kvar tills min inskrivning (då kommer jag vara i v.9+3). Jag bara hoppas att barnmorskan på något sätt säkerställer att fostret lever! Vem klarar av att vänta till RUL i kanske v. 19!? Det verkar ju galet. Jag tror att vi kommer göra ett UL privat i typ v. 13. Så vi kan lugna nerverna och faktiskt våga berätta för folk.

Apropå viktuppgång har jag bara gått upp ett halvt kilo, vilket är bra eftersom jag är lite överviktig. Ska försöka gå upp så lite som möjligt. Jag slutade med alla sötsaker i juli. Får för mig att det var mina nya matvanor som bidrog till att jag blev gravid på första försöket! Magen är bara lite svullen ibland.

• myownworstenemy

Idag gjorde vi ett tidigt UL för att försäkra oss om att allt är bra. Vi trodde att vi var i vecka 12+5 men var enligt barnmorskan i vecka 13+1. Inte mig emot! Självklart var jag supernervös innan så när vi väl såg vår livliga bebis och det pickande hjärtat bröt jag ihop en smula. Nu känns det så himla skönt och underbart!

Svar på tråden BF maj 2016