Inlägg från: missmissis |Visa alla inlägg
  • missmissis

BF maj 2016

Hej. Hoppar in här.

Testade positivt i lördags. Jag har satt in en blastocyst, alltså fått hjälp med IVF. Detta är ett grymt efterlängtat barn. Vi har en dotter på snart 4 år och önskar henne ett syskon. Hon har också pratat mkt om att hon vill bli storasyster så jag längtar efter att få berätta den glada nyheten. Imorgon är officiell testdag så då meddelar vi kliniken. Enligt grav.app har jag BF den 20 maj men fertilitetskliniken kommer räkna ut mer exakt datum.

Spännande. Kan knappt fatta att det äntligen stannat kvar.

• missmissis
    mariafii skrev 2015-09-15 23:56:10 följande:

Stort grattis :) då har vi samma bf just nu

Jag har märkt att det är väldigt olika bf med bim på folk som skriver här. Jag vet att många olika sidor räknar lite olika men borde bara skilja någon dag. Jag hade min sista mens första dag 8/8 med en cykel på 35 dagar som genomsnitt. Visade positivt på ÄL sticka 28/8 tror därför jag hade ÄL 29/8. Testade positivt 8/9 bim -4. Räknat ut på några sidor att jag då borde ha bf 20 maj. Men tycker mig sätt flera som har damma datum som mig men vi har då inte varit i samma vecka konstigt nog. Jag tror jag är i v.5(4+3)

Kul! Grattis till dig med! Min sista mens började den 15/8 med en cykel på ca 29 dagar. Hade ägglossning den 29/8 (positivt på stickan) och insättning av en 5-dagars den 4/9.

Ah, jag vet inte för i appen jag har så skrev jag ej in hur lång cykel jag har så det är nåt genomsnitt?! Står också vecka 5 (4+4).

Men ska på ultraljud den 7/10.

(Många siffror i inlägget)
  • missmissis
    Maartini skrev 2015-09-16 20:38:23 följande:

Gravid och bf 6 maj 2016. Tidigt vul imorgon mest för att jag ska förstå att de äntligen äe vår tur efter 4 års väntan. Har en del bruna flytningar där barnmorskan sagt är helt normalt. Kom dock rött på pappret imorsr men de är också allt... Hoppas hoppas att allt står rätt till!

Grattis! Vad underbart!

Gick det naturligt tillslut eller fick ni hjälp?
  • missmissis
    mariafii skrev 2015-09-16 19:36:08 följande:

Ah ok. Jag kollar bara sidor där jag kan skriva in cykellängd eftersom min ÄL är en vecka senare än den vanliga på 28 dagar.

Jag vill också på ul

Jag förstår det. Har du funderat på inskrivning? Vilka sidor använder du?
  • missmissis
    Nunit skrev 2015-09-17 20:14:15 följande:

Hej. Hoppar in här i gruppen ????

Jag gjorde ett FET den 4/9 och har fått positivt och fått bf den 22/5 enligt kliniken ????

Fick MF i mars i v6 så är lite små nojig att det ska sluta som då.

Har en dotter som är 7, men har lixom glömt hur det är att va gravid ????

Grattis!!

Som jag då. Också FET den 4/9!! :) Vi satte in en blastocyst. Har du varit på kliniken. Fått tid för UL den 7/10.
  • missmissis
    Nunit skrev 2015-09-17 21:57:25 följande:

Fick reda på redan RD 5 att jag va gravid :)

Vi går på Fertilitetscentrum i Sthlm.

Vågade inte testa tidigt (tidigare) denna gång. Var skiträdd rent ut sagt.
  • missmissis

Alla är inte rationella i sina åsikter och tyckanden. Ska nog fortsätta hänga i trådar för oss som kämpat att bli gravida så slipper man läsa nötters inlägg!!

• missmissis
    LN2015 skrev 2015-09-23 14:39:37 följande:

Har en dotter på 3 år nu. Efter henne har jag blivit gravid 2 gånger, ena gången med minipiller och andra slarvat med p-piller. Då kändes absolut inte okej med en till, nu tror jag att de blir mysigt och kul.

Undrar bara hur du överhuvudtaget kan ha åsikter om andras familjeplanering när du uppenbarligen slarvar och sen väljer Abort för att det inte kändes tillräckligt mysigt!! Var är din etik och moral i det?
  • missmissis
    Jasmin Karlsson skrev 2015-09-25 21:11:19 följande:

Hej! Jag är gravid i vecka 6 med BF 22 maj, genom FET. 2 embryon insatta, så troligen är det tvillingar! Jag har mått superilla senaste dagarna :(. Hoppas det går över snart... Har en son på 4 år tack vare IVF. Spännande om jag nu kommer bli 3-barnsmamma! Ska göra tidigt vul snart.

Grattis!! Spännande. Är också gravid i vecka 6 efter IVF. Har också en fyraåring som nu äntligen får syskon. I torsdags började jag må illa.

Finns tråden "gravid efter IVF hösten 15" som du gärna får joina!!
  • missmissis
    fair skrev 2015-09-25 21:30:04 följande:

Idag gjorde jag ett nytt vul bara för att se så graviditeten fortskrider.

För tio dagar sedan syntes bara en fostersäck och man kunde ana början till en gulesäck. Idag fick jag se ett litet frö med puls! Hela bebisen pulserande! Tänk att så mycket händer på så lite tid!

Hon mätte 6+1. Enligt mensens första dag är jag i 6+4 eller 6+5 men det spelade tydligen ingen roll alls.

Det kändes så skönt att allt såg bra ut! Särskilt då jag haft så lite symptom sista dagarna. Hoppas lilla bönan vill stanna därinne !

Kul och skönt att få veta! Får jag fråga hur du får göra två vul på så kort tid? Går du privat? Jag har genomgått IVF och har första i vecka 8 men skulle egentligen fått tidigare tid men de sa att man inte ser så mkt innan. Men verkar ju inte stämma då du gjorde det. Dessutom har jag haft utomkveds så kanske ska ringa på måndag för en ny tid för jag behöver verkligen se att den sitter rätt!
    bah
  • missmissis
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-02 19:55:31 följande:

Blä! Illamående! Kräktes imorse, har svårt att äta... Var glada ni som inte har symtom! Det behöver ju inte alls betyda att något är fel! Jag mådde inte såhär illa förra graviditeten, men då var det ju inte 2 (eller fler?) heller...

Samma här! Mått sjukt illa. Inget morningssickness direkt. Dygnet runt-sickness. Värst kvällar efter jobbet. Då har jag känt mig förgiftad mer och bara kunnat ligga ner. Knappt röra mig och hulkat och kräkts omvartannat. Vidrigt. Min dotter har varit så orolig. "Mamma, mår lite illa bara, ingen fara".

Gick till vårdcentralen i torsdags och blev sjukskriven i två veckor! Trodde inte det va sant. Världens bästa läkare som sa "nu ska du tänka på dig och bara vila". Igår blev jag sjuk också med ont i halsen, hosta,feber och snuva. Känner mig så svag och ynklig. Vill vara stark. Också gjort IVF. Tänk om min blasto delat sig. Tanken har slagit mig...
  • missmissis

Nmm: Å vad jobbigt. Hjärtligt välkommen till tråden "gravid efter IVF hösten 15" också. Lider med dig. Bra att du är sjukskriven!

• missmissis
    missmissis skrev 2015-10-03 18:13:11 följande:

Nmm: Å vad jobbigt. Hjärtligt välkommen till tråden "gravid efter IVF hösten 15" också. Lider med dig. Bra att du är sjukskriven!

Ojoj! Synd man inte kan radera sina egna inlägg. Tänkte fel Mnn, du skrev inget om IVF. Blanda ihop. Kan man redan skylla på "gravidhjärna"? :)
  • missmissis
    Pell skrev 2015-10-04 10:54:18 följande:

Oj nu åkte vi på förkylning delux jag och dottern. Kul med illamåendet också som slagit till. Tror jag vart dunderförkyld i början av förra grav också... Eller var det magsjuka då kanske. Kommer inte ihåg. Men så pissigt ynklig jag känner mig.

Samma här. Inte kul. Blev också sjuk i början av förra graviditeten. Tänker att man är extra mottaglig/känslig nu när så mkt händer i kroppen. Syrran fick influensan när hon va i 2-3 månaden. Vidrigt. Tänker på det så känns min dunderförkylning bättre... :)

Krya på dig!
  • missmissis
    evema skrev 2015-10-05 13:37:34 följande:

Jag mår också illa!

Började v. 6 och är nu i v.10 (9+5) så 4 veckor har jag mått dåligt konstant och spytt varje dag 3-15 gånger.... 2 "bra" dagar har jag haft och det var då jag bara spydde 3 gånger. Har varit sjukskriven från jobbet i 4veckor och som det verkar nu så kommer jag vara sjukskriven ett tag till då det inte verkar bli bättre. Var hos bm i tisdags, gjorde vul också. Vi såg två lika stora fostersäckar, i den ena såg man tydligt en liten plutt och i den andra en liten prick. Ultra-masinen var typ från stenåldern så hon sa att hon inte kunde få fram någon bra bild på den andra pricken. Nästa ultra blir 29/10 (v.12) då får vi nog med säkerhet veta om det är 1 eller 2!!!

Å, spännande!! Men jobbigt att må så dåligt. Jag vet, är också sjukskriven sen förra veckan. Mår superilla och efter jobbet var det sängläge och inte röra en fena som gällde. Kräks ibland men står oftare och tokhulkar utan att det kommer nåt. Har tänkt tanken att jag också har två.. Vi har gjort IVF och satte in ett embryo men den kan väl dela sig!? På onsdag har vi vul-tid.
  • missmissis

Har också hostat, snorat och mått sjukt illa samtidigt. Idag åt jag vanlig middag för första ggr på länge. Bra dag idag.

Vi var på tidigt VUL idag och såg ett tickande hjärta. Är så lättad.

• missmissis
    mintuu skrev 2015-10-13 10:43:59 följande:

Ja ska försöka få en bild så kan jag lägga upp Så du kan se , om allt ser bra ut naturligtvis :) ä så nervös :) min sambo ä också sådär att man ser nog inte så mycket så han jobbar istället, han verkar inte va så nervös som jag :) haha:)

Lycka till idag. Synd inte sambon följer med som stöd för dig. Är så skönt att ha nån att hålla i handen och dela glädjen med. Kanske ngn annan kan?
  • missmissis
    evema skrev 2015-10-13 12:08:53 följande:

Jag var in till akuten sö-mån natt pågrund av att jag spydde upp exakt allt jag försökte äta på söndagen. (Har annars också spytt 3-15 ggr/dag under en månads tid) På kvällen började det krampa i övermagen och kunde inte gå rakt. Låg bara i fosterställning i sängen. I akuten fick jag dropp och smärtstillande direkt i blodet. UL gjordes för att se om bebisen hade det bra, såg en liten krabat som viftade med händerna <3 fick åka hem på mån morgon och efter det har jag faktiskt bara spytt (ursäkta ) 1 gång men illamåendet håller i sig.

Kämpa på alla med och utan illamående, i slutändan får man nog världen bästa belöning (om allt bara går bra)

Åå stackars dig!! Vidrigt att må så och så oron på det. Men vad skönt att krabaten viftade med händerna. :) Är sjukskriven månaden ut för mitt starka illamående och extrema trötthet. I söndags va vi och gjorde lite ärenden och det resulterade i tokskakningar av trötthet och massa hulkningar.
  • missmissis
    mintuu skrev 2015-10-13 11:56:07 följande:

Min syster följer me, hela familjen ä så engagerade i denna graviditet så dom bråkar nästan om o få följa med haha:)

Skönt att höra! :)
Svar på tråden BF maj 2016