Inlägg från: Granskog |Visa alla inlägg
  • Granskog

BF maj 2016

Hej! Jag måste hoppa in i tråden nu fast jag inte är säker på att jag är gravid. Hade ÄL nångång mellan 8-10.9 och efter det har jag haft klara grav.symptom. Jag väntar och väntar på att jag ska få ta test! Har haft långsam matsmältning, förstoppning, dov mensvärk nästan varje dag och nu senaste dagarna har jag även börjat känna av i korsryggen. Dessutom har min hy i ansiktet blivit otroligt fet och jobbig och jag får lätt kräkreflexer av saker ja inte reagerat på förut?? När fick ni de första symptomen? Och när tog ni test?? Räknade ut att OM jag är gravid (vilket jag vill tro efter hur jag mår) så kommer det bebis någon av sista dagarna i maj 2016 (eventuellt början av juni)

• Granskog
    Sajocawa skrev 2015-09-21 08:27:08 följande:

Spännande... Jag vet inte om jag fick direkt synptom, snarare sånt som skulle kunna tolkas som graviditet (när man letar under varje sten efter tecken) men sånt som egentligen också kan tyda på en icke-graviditet. Jag testade på äl+9 så tycker du borde kunna ta ett test. När har du BIM?

BIM på torsdag denna vecka, men efter att jag tog ut spiralen (i somras) har den kunnat hoppa med 1-4 dagar... Men räknade ut att ungefär på torsdag! :) Jag tog ett test förra tisdagen som visade neg. Men jag kunde hålla mig IFALL de sku ha visat :P Men det var som sagt negativt.
  • Granskog
    lairam skrev 2015-09-21 12:53:55 följande:

Hej!

Jag har också plussat precis! Första barnet som jag inte riktigt vet hur vi lyckades skapa. Har pcos och har inte haft mens sen i januari. Trodde jag var sjuk när jag fick svimningskänslor så fort jag rörde mig och mina bröst höll på att sprängas. Står i kö för utredning men förhoppningsvis behöver vi inte det nu! om jag räknat rätt med sex, symptom och clearblue som visade 1-2 så har jag bf den 28 maj, på mors dag:) äe alltså i vecka 5 nu:) Väldigt orolig för missfall då jag inte tror att vi kommer ha samma tur att lyckas bli gravida utan hjälp igen! Bor i göteborg och är 27 år:)

Väntar sj på att få ta test och vill såååå att de ska va positivt! Om jag är gravid har jag bf i slutet av maj :) Lycka till! Hoppas allt går bra!
Svar på tråden BF maj 2016