Inlägg från: Shandi |Visa alla inlägg
  • Shandi

BF maj 2016

Får man hoppa med här? Är i v 6+6 idag och jag och sambon har försökt ett x antal år utan framgång. Till sist tog vi tag i saken och konstaterade att kah hade pcos, 15 kg senare på lågkolhydratkost oxh metformin är jag nu gravid för andra gången på ett halvår... vart även gravid i augusti men fick missfall på bimdagen tyvärr. Men denna gång ska den lille fasen stanna ????????

You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Shandi
    Skrattande
    Gud.. Vi har berättat för alla tror jag och går in i v 8 imorgon,.. Men jag tänker att jag vill njuta och vara glad fullt ut nu. Händer det nåt så får man vara ledsen då.

Fick missfall som sagt förra månaden och har en magkänsla att allt kommer gå bra denna gång så hoppas på det.

Har en pojke på 9 år sedan tidigare och då var jag minsann tyst hela jädra graviditeten tills dagen innan han kom. Hur jag lyckades med det vet jag inte. Inte ens familjen visste nåt.. Var bara 16 så bodde ju hemma men ja. Förträngelse kallas det väl :P Därför väljer jag att berätta extra tidigt denna gång istället :D
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Shandi

Och jag fick ett vidrigt besked förra veckan.
    Fostret som borde varit i v9-10  var bara ynka 14 mm plus att läkaren spg något oförklarligt på magområdet.

Jag som har berättat för alla men svurit över att mina gravsymptom varit svaga.

Nästa vul nästa tisdag. Är så nervös så jag skulle kunna dö nu!!
    Finns det solskenshistorier?

• Shandi
    Allies skrev 2015-10-14 16:12:42 följande:
    Vad jobbigt att få ett sådant besked Men vad sa läkaren? Du skriver att fostret borde ha varit i v. 9 - 10, vilken vecka motsvarade ditt? Fanns det hjärtljud? Jag hoppas att ni får ett positivt besked om en vecka. Styrkekramar!
    Ja vidrigt faktiskt! Han sa inte så mycket. Ville väl inte oroa mig antar jag. Han menade på att fostret var 1-2 veckor för litet. Ja hjärtat slog snabbt och fint, men det har man ju lärt sig att det inte är någon garanti... Bara att vänta.
  • Shandi

Hej alla! Har varit tyst här inne, men har bf 17 maj, dock bestämde sig vår tös för att komma ut den 11 istället, och glada för det är vi...

Och jag som hade inställningen att jag minsann inte ska amma, gör inget annat nu. Sååå mysigt.

Hann dock inte med annat än lustgas oxh vart chockad över smärtan där på slutet då jag varit inställd på epidural ... har en son född 06 så mindes inte riktigt HUR ont det gör där innan man får trycka på själv... men nu är det gjort och allt gick jättebra. Sambons första och det är oerhört fint att se sin 2 meter, 130 kgs karl med vår lilla 3052 grams Stella i famnen.. helt fantastiskt ????

Svar på tråden BF maj 2016