Inlägg från: Snelson |Visa alla inlägg
  • Snelson

BF maj 2016

FruD skrev 2015-09-02 16:24:39 följande:

Hej alla, 

Jag hoppar gärna in här också om det är okej? Plussade igår och är beräknad 10 eller 11 maj beroende på vilken sida man räknar på. 

Jag slutade med mina p-piller i maj så det har väl gått ganska fort... Känns både roligt med samtidigt lite läskigt. Första barnet för vår del, förutsatt att allt går vägen. Har ni redan ringt BM eller ska man avvakta? Känns som en helt ny värld...

Såg att det var någon här över som frågade efter bra gravidappar, jag tar också gärna emot tips. Letade lite själv igår men det känns som att det finns väldigt många och att kvaliteten variera. 

Hej! Grattis till ditt plus!
    Jag plussade också igår och är beräknad 14 maj, har nog inte riktigt fattat än att jag är gravid :) Jag har endometrios och har intalat mig själv att vi inte kan få barn utan IVF, men efter några försök tog det sig. Nu hoppas jag bara att allt ska gå bra också.

Jag undrar också över när man ska ringa BM, men jag tror jag gör det imorgon faktiskt. Har lite frågor som jag lika gärna kan ta upp med henne på en gång.

• Snelson
    FruD skrev 2015-09-02 19:32:13 följande:

Tack och grattis till dig också!

Måste ju vara en väldigt glad nyhet att plussa på egenhand när man trott att det inte går. Håller tummarna att allt går bra!

Kanske också skulle ta och ringa barnmorskan egentligen, har astma så jag behöver veta lite vad som gäller kring det. Gäller bara att lista ut vart man vill gå... Bor i Stockholm så vi har väl nästan för många valmöjligheter. Vart bor du och har ni en massa olika ställen att välja på?

Tycker mest bara att det känns så surrealistiskt, syns ju inte att man är gravid och jag känner inte av det så där värst mycket. Är lite, lite illamående på morgonen och har en tendens att bli yr men annars känns det mest som vanligt. Dessutom vågar jag nog inte riktigt "gå in i det" så här tidigt, kan ju fortfarande hända så mycket. Har du några symptom?

Ja det känns fantastiskt! Jag bor på en liten ort i Småland och har bara en att välja så det valet blir inte svårt. Däremot har jag misstänkt ett tag att jag kan ha en cysta och nu vet jag inre vad som händer då? Kanske inte är så men vore skönt att utesluta det...

Jag har inte mycket symtom heller, hade en rejäl känslodipp i söndags då jag brast ut i gråt för ingenting. Då misstänkte jag en graviditet... men BIM är inte förrän lördag egentligen så är ju så tidigt. Känner dock ett sug efter mat och när jag äter blir jag snabbt mätt/mår illa...

När kommer du/ni berätta för familjen?
  • Snelson
    FruD skrev 2015-09-02 21:20:46 följande:
    Vet tyvärr inte heller hur det fungerar med cystor men det låter ju som en bra idé att prata med en BM, dom har säkert full koll!

Vad roligt med en smålänning, jag och min man är båda uppvuxna i Småland, strax söder om Kalmar. Låter faktiskt nästan lite skönt att ha ett ställe att vända sig till, tycker mest att det är förvirrande att välja svårt att be om rekommendationer från andra också :-P

Vi har inte bestämt något om när vi vill berätta för familjen men vi har inte så nära relation till någon av våra föräldrar, tyvärr, så jag tror att vi väntar till efter v12 iaf. Hur tänker ni?
    Haha ja på så sätt är det skönt med ett mindre samhälle :)

Jag har en nära relation till mina systrar och föräldrar men jag väntar nog till v 12 iallafall, om jag kan hålla mig så länge! Vill helst berätta för alla nu på en gång!

Jag hade visst räknat fel så är beräknad till 12 maj. :)

• Snelson
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-15 13:17:39 följande:

Lättnaden idag alltså! :) Upptäckte att jag hade ett digitalt test hemma, tog det och det visade 2-3 veckor, i lördags visade det 1-2 veckor. HCG måste alltså ha stigit. Mitt aningen svagare test igår var nog bara ett dåligt test trots allt. Nu är det färdigtestat! 

Jag spydde lite första gången idag. Är det någon annan som också mår illa redan?

Härligt att se att det går framåt :)

Jag är i v5+4 idag och har den senaste veckan mått illa lite varje dag. Mår illa av lukter och främst matos... Måste äta små portioner och ofta för att inte må illa. Har köpt seaband på apoteket och jag tycker de hjälper lite. Lyckligtvis har jag inte kräkts, än.

Jag har svårt att ta in att jag är gravid, kan inte riktigt glädja mig förrän vi kommit till v12... antar att det faktum att jag mår illa och har molvärk i ryggen/magen bara är bra tecken (?)
  • Snelson
    Tallbarr12 skrev 2015-09-15 17:54:47 följande:

Idag fick jag se ett litet litet pyre med tickande hjärta och rätt storlek för vecka 8! Så skönt, vågar äntligen hoppas på den här graviditeten! <3

Så härligt för dig/er!! :)
  • Snelson

Hur tänker ni kring KUB/NUPP? Ska till barnmorskan för hälsosamtal på måndag (är då i v 6+2) och då vill de helst veta om vi vill göra KUB eller inte. Hur resonerar ni?

På ett sätt vore det nog positivt att veta fast ändå inte...

• Snelson

Åh jag känner mig så nojjig men sedan igår känns det som att alla symtom har försvunnit!! Brösten känns normala och inte alls ömma eller lika svullna längre, aptiten har kommit tillbaka lite och ikväll är jag vaken fast klockan är "mycket" (däckat runt 21 varje kväll i över en vecka).

Måste jag vara orolig för missfall/MA eller har ni upplevt detta nångång och det sen har visat sig att allt är bra?

• Snelson
    Fagelfri skrev 2015-09-25 18:14:16 följande:

Snelson: symtom kan komma och gå så det är inte säkert att det är nåt att oroa sig över. MEN man ska vara 100% ärlig mot sig själv: nojjar jag bara eller känner jag längst in att nåt är fel? Jag hade ett MA i v7 men upptäckte det på ul först v.12. Grejen är att jag kände att alla mina symtom avtog i v.6, ringde bm som sa att det var lugnt så länge jag inte blödde. Så jag körde på. MEN undermedvetet visste jag för jag slutade ta kort på magen, att läsa i appar å att klappa magen. SÅ: det behöver inte va nånting alls men försök verkligen känns om du är lite nojjig eller om du har en magkänsla som säger dig nåt: ring sen bm och KRÄV (vet hur svårt det är) att få komma på undersökning. Inte vill mam gå en månad i onödan... Lycka till!!!

Det är det jag oroar mig för, ett MA och man ska gå en månad utan att vara gravid egentligen. Jag länner att känslan har försvunnit och tror inte att jag är gravid längre... jag tar ett test imorgon sen ringer jag nog till kk på måndag oavsett bad svaret blir. Tack för stödet! Så skönt att ha er i gruppen som kan komma med tips och stöd. <3
  • Snelson

Åh jag är så löjligt glad för idag har mina symtom kommit tillbaka!! Nästan en hel vecka utan tecken på graviditet. Imorse kunde jag inte äta någon frukost och luchen kunde jag bara äta halva pga illamåendet. Konstigt nog är jag glad över att må illa igen :) v 7+4 idag.

Svar på tråden BF maj 2016