Inlägg från: Pell |Visa alla inlägg
  • Pell

BF maj 2016

Hej hoppar in här. Nyss plussat men osäker på när det blev av liksom. Hann ha en mens sen jag slutade amma dottern sen typ 2v efter blödde jag lite lite i två dagar men räknar jag från den sista lilla blödningen då så bör jag vara 6+0 men är det den första så är vi istället på typ 8+2.. Testade neg 2/9 men svagt positivt 18/9 och 19/9 och starkt positivt två dagar senare (gjort typ 7billiga test på dessa dagar ;)

Hursom så bör det väl bli slutet på maj va?

• Pell

Kanske ska berätta om mig själv också. Är 27 och väntar nu andra barnet. Blivande storasyster är nu 10måmader. Ser väldigt mycket fram emot att få testa syskonvagn ;)
    Bor ute på landet i Västerbotten och varit tillsammans med deras pappa i snart 4år <3

• Pell
    Sajocawa skrev 2015-09-26 18:04:48 följande:
    Välkommen och grattis!
    Jag är i 8+1 idag och jag plussade först svagt 23/8 och sen starkare några dagar senare. Så det låter inte troligt att du är i 8+2 om du fick negativt i början på september. Jag skulle hellre utgå från att du är i 6+0, och om det inte stämmer så är det ju skönare att bli framflyttad än bakåtflyttad ;)
    Precis så tänkte jag med så har ställt in apparna på att sista blödningen var mens.
  • Pell
    Redoförnytt skrev 2015-09-28 15:20:03 följande:

Va kul att så många hittat hit.

I vilken vecka har ni fått era besök hos barnmorska?

Ska på första "hälsosamtalet" imorn.

Är det svårt att få till tidigt vul?

Hur tänker ni kring kub?

Är i v7 nu och känner mig otålig och vill se att något finns där inne. Känns så overkligt. Dock är illamåendet en ständig påminnelse. ;)

Ringde och bokade inskrivning idag. Ska dit nästa vecka. Bm tyckte att vi skulle utgå från att min första mens (för det kom så lite efter att jag inte ens behövde binda) och hon sa att de får endå inte anta att de vet något iallafall för datumen flyttas oftast på ul. Är alltså då nästa vecka vid mötet i v 8+2 eller nått sånt

Ska inte ha hälsosamtal.
  • Pell
    fair skrev 2015-10-01 08:49:01 följande:

Nån fler än jag som inte har riktiga symptom? Känner mig mest bara som att jag håller på att bli jättesjuk. Är trött också och ibland kommer lite illamående eller lite ont i brösten. Men inget mer. Ingen växtvärk ännu...

Nån som har lika?

Jag! Fast jag blir djuriskt åksjuk (när jag själv kör... Precis som förra gången) annars har det inte varit mer än att jag är uppsvälld typ och halvhängig. Förutom förrgår då jag höll på att spy av att knyta blöjpåsen.
  • Pell

Oj nu åkte vi på förkylning delux jag och dottern. Kul med illamåendet också som slagit till. Tror jag vart dunderförkyld i början av förra grav också... Eller var det magsjuka då kanske. Kommer inte ihåg. Men så pissigt ynklig jag känner mig.

• Pell
    Tallbarr12 skrev 2015-10-06 20:52:13 följande:
    Det var kortisonnässpray vi pratade om, inte vanlig förkylningsnässpray. Och all kortisonnässpray är inte "farlig" heller, men alla är inte undersökta ordentligt på gravida.
    Hann bli orolig och började tänka liksom hur i all världen ska jag överleva denna förkylning (fr.o.m. Hell på riktigt) utan nässprayet ;)

Att vara grav. Illamående är inte direkt ett plus när man hostar segtslem.. (Förlåt) Resultat: hostar tills man kräks och känner sig än mindre pepp på mat. (Förlåt igen)

Har börjat fungera varför vi tyckte en tvåa var smart.. Är visserligen bara pga illamåendet (hatar verkligen att spy) och sen vetskapen om att jag spydde konstant i närmare 6-7h av smärta under förra förlossningen... Ja inte så pepp om vi säger så. Seriöst vore kejsarsnitt en dröm. Måste nog ta upp min oro med bm på måndag..

Måste förresten ta med dottern dit.. Får man det? Har ingenstans att lämna henne då vi inte berättat än och nyss gjort livmoderhalsgrejsskollen så kan inte lämna bort till mor och säga att det är det.. Jobbigt.
  • Pell

Åh känns faktiskt bra att fler haft samma skit som jag, inte lika ensamt.

Härligt att få äta, längtar ;)

Bra bra då kan jag ta med henne med gott samvete

Svar på tråden BF maj 2016