Inlägg från: Jasmin Karlsson |Visa alla inlägg
  • Jasmin Karlsson

BF maj 2016

Hej! Jag är gravid i vecka 6 med BF 22 maj, genom FET. 2 embryon insatta, så troligen är det tvillingar! Jag har mått superilla senaste dagarna :(. Hoppas det går över snart... Har en son på 4 år tack vare IVF. Spännande om jag nu kommer bli 3-barnsmamma! Ska göra tidigt vul snart.

• Jasmin Karlsson

Jag har mått superilla i 4 dagar och känt mig sjuk, varit hemma från jobbet. Kräkts 3 ggr. Testat Postafen (hjälpte inte särskilt) och köpte idag seaband. Haft svårt att äta, känt mig utmattad men emellanåt ok (typ några timmar varje kväll). Blivit rädd att det ska vara såhär i flera veckor till (är bara i v 6). Men nu på kvällen fick sonen feber verkar det som, så jag kanske varit sjuk ändå? Och att det blivit värre av graviditetsillamående? Hoppas det! Såhär illa mådde jag inte förra gången jag var gravid, men denna gång kan det ju vara 2...

• Jasmin Karlsson
    Redoförnytt skrev 2015-09-28 15:20:03 följande:

Va kul att så många hittat hit.

I vilken vecka har ni fått era besök hos barnmorska?

Ska på första "hälsosamtalet" imorn.

Är det svårt att få till tidigt vul?

Hur tänker ni kring kub?

Är i v7 nu och känner mig otålig och vill se att något finns där inne. Känns så overkligt. Dock är illamåendet en ständig påminnelse. ;)

Jag kommer gå på mitt första inskrivningssamtal i v 9, mest för att jag inte kan tidigare pga jobb. Jag har även bokat in tid för VUL i v 9, men kommer nog få betala själv för det. De sa att det bara är i väldigt särskilda tillfällen som man får remiss för vul tidigt. Jag kommer göra det pga att detta är en IVF-graviditet och läkarna rekommenderar det, men jag längtar verkligen till att få se om det verkligen ligger en liten därinne.
  • Jasmin Karlsson

Var inne på gynakuten idag pga blödning och magsmärtor (milda). Väntetid 8 timmar! Iallafall visade VUL 2 hinnsäckar (som förväntat, 2 embryon sattes in vid FET). Den ena med 1 foster och tickande hjärta och den andra med vad som såg ut att vara 2 tickande hjärtan men delad gulesäck?! Så jag är lättad förstås att allt såg normalt ut men känner mig förbryllad över om det skulle vara trillingar?! Läkaren sa att det var smått och svårt att se exakt. Har en bokad tid sedan tidigare för nytt VUL om 2 veckor...

• Jasmin Karlsson
    Brinkly skrev 2015-09-30 17:13:34 följande:
    Skönt att allt var ok, 3!!!! Wow! Grattis! Vilken vecka är du i?
    V 7 enligt min uträkning men v 6 enligt läkarens mätningar av fostren.
    Det roliga var att hon berättade att hon såg ett foster med hjärtslag och jag frågade instinktivt direkt efter det andra. Kände hur de beskyddande moderskänslorna redan är igång, haha!
  • Jasmin Karlsson
    Mera76 skrev 2015-10-01 09:45:29 följande:

Jasmin vad kul! Vi har gjort en FRysåterföring och tänkt att det skulle ju va helt otroligt om det delade sig. Men man tänker det är omöjligt!! Tänk om ena ägget verkligen delat sig när ni ändå fick 2 insatta!! Vi såg vårt på VUL i måndags, och det var 1 pickande hjärta

Ah spännande att du också gjort frysåterföring. Jag vet, helt osannolikt att embryot ska dela sig! När de sattes in var de 6 och 7-celliga, och jag undrar hur sent det kan dela sig till enäggstvillingar?! Hittade inget via google... Men det var så smått på ultraljudet så jag tar det med en nypa salt och väntar på ultraljudet i v 9, då borde de kunna se och mäta bättre. Det händer ju tydligen också ganska ofta att embryon tillbakabildas tidigt...
  • Jasmin Karlsson

Blä! Illamående! Kräktes imorse, har svårt att äta... Var glada ni som inte har symtom! Det behöver ju inte alls betyda att något är fel! Jag mådde inte såhär illa förra graviditeten, men då var det ju inte 2 (eller fler?) heller...

• Jasmin Karlsson
    kicken skrev 2015-10-06 13:07:18 följande:

Man hittade vad som såg ut som en frisk graviditet men i ca v6 och det gjorde att man inte kunde se något mer än en tom hinnsäck vilket känns som ett bakslag då vi hade räknat med att vara i 8+6 idag. Risken finns att graviditeten stannat av så ny kontroll och mätning ska göras nästa vecka.

Med andra ord blev jag inte ett dugg klokare efter undersökningen och safepoint v12 är ännu längre bort om det nu inte redan är för sent. Ska försöka peppa mig själv. Tänka positivt och leva i nuet.

Men vad konstigt, borde man inte se ett foster och pickande hjärta i v 6? Men det är klart, enda sättet att kontrollera är att göra om det när det gått lite mer tid. Så frustrerande!
Svar på tråden BF maj 2016