Inlägg från: MakeitHappen |Visa alla inlägg
  • MakeitHappen

Seriöst alltså, är de fler som är hårda i magen? Är så gasig och det går ju inte ens att bajsa :p haha

• MakeitHappen
    myownworstenemy skrev 2015-09-24 17:59:46 följande:
    Inte hård, snarare åt det andra hållet, plus väldigt gasig. Ganska jobbigt när en jobbar!
    Okej kan de vara åt det andra hållet med ja.. Ja jobbigt när man jobbar jag, därför är de bra att jobba på förskola, där kan vem som helst fisa :p bara skylla på barnen ;p
  • MakeitHappen
    Lizz85 skrev 2015-09-24 19:26:09 följande:

Ni som jobbar på fsk hur tänker ni kring att berätta?

När och hur?

Jag är väldigt trött och väldigt hungrig jämnt. Måste äta för att inte må illa. Sen är jag trött trött trött...

Än så länge har jag hållit det i smyg. Idag skyllde jag tröttheten på förkylning.. ont i huvudet har jag med på eftermiddagen, och blir ju inte bättre av högljudda barn!

Är bara i vecka 7+1 idag.. Hade hoppats på att hålla det hemligt fram till vecka 12 typ...

Jag jobbar på förskola. har ännu inte sagt något men har tänkt snart göra det. Men jag har inte varit så trött eller inte orkat något så tänkte jag väntar lite, jag är i vecka 7 (6+1). men innan vecka 12 har jag tänkt att berätta iaf :) Får se när det blir.
  • MakeitHappen
    Sajocawa skrev 2015-09-24 20:21:44 följande:
    eh... JA! väldigt jobbigt när man är skitnödig men verkligen inte kan få ut nåt! Obestämd Jag har visserligen inte varit så duktig på att äta extra "lösande" mat, så kanske borde göra det innan jag sätter mig och klagar.. Tungan ute 
    haha nej inte jag heller. vet inte vad det skulle vara som jag ska äta isåfall. :P
  • MakeitHappen
    Sajocawa skrev 2015-09-25 08:08:01 följande:
    Man kan äta mycket fiberrik mat, frukt som päron, kiwi, mogen(!) banan, plommon, aprikos, fullkornsprodukter, linfrön mm
    Sen kan det ju va bra att undvika produkter som stoppar upp ännu mer, som vitt bröd, pasta, ris, te, blåbär, ej mogen banan... Hm sen kommer jag inte på mer nu :p
    Tack snälla:) så vet jag lite mer vad en kan äta :D
  • MakeitHappen
    lairam skrev 2015-09-25 09:07:29 följande:

Gaser ja, min pojkvän sa igår "jag tycker redan man ser att du är gravid!" (då är jag 4+5 idag) varpå mitt svar bli " tyvärr, det är bara hela magen som är full av gaser" Ett par timmar senare var magen inte rund längre;)

Hahha det var lite kul :p
  • MakeitHappen

Berättade om graviditeten för syster och systerdotter (9 år) igår då vi var på Liseberg då jag inte ville riskera något genom att åka "fel" attraktioner och när stumpan ville åka med mig en värsting så fråga jag:

- Vet du varför jag inte kan åka något idag?
    - Ja för du har inte tagit sådan tablett (åksjuketablett)
    - Ja det med men nu är det inte så utan det är för jag har en bebis i magen.
    - Va? Är det sant?
    - Ja det är sant, du ska få en kusin... Är de okej? ;)
    - Ja!! och så log hon :)

Senare på kvällen.....
    - Är det verkligen sant? Har du en bebis i magen?
    så Nu längtar jag mer till UL för att visa henne sen att det ÄR sant :D

• MakeitHappen
    missmissis skrev 2015-10-07 19:44:13 följande:

Har också hostat, snorat och mått sjukt illa samtidigt. Idag åt jag vanlig middag för första ggr på länge. Bra dag idag.

Vi var på tidigt VUL idag och såg ett tickande hjärta. Är så lättad.

Vilken vecka gjorde ni tidigt  VUL?
    Jag blev inbokad på ett tidigt UL.. På plats sa min BM att det blir i vecka 8.... Men när jag kom hem och räknade själv så fick jag det till vecka 11...
    (går in i vecka 9 idag).

Nästan så jag vill boka in ett privat VUL.. :)
  • MakeitHappen
    Lilla duvan skrev 2015-10-08 07:22:35 följande:

Hej! Är i v 8+6 idag (enligt senast mens) är beräknad till 12/5-16.

Har känt mig jättekonstig några veckor, mycket mycket mensvärk, slocknat senast 20.00 på kvällarna, ja allmänt konstigt! Har tre barn födda år 2002, 2005, 2013. Ett fjärde barn alltså, kul tänkte jag när ja plussar... Nåväl, var på tidigt VUL igår och fick mitt livs chock! Det är två!!!

Nej meen va kul! :D haha vilken överraskning :D Grattis!
Svar på tråden BF maj 2016