Inlägg från: vantarpaettmirakel |Visa alla inlägg
  • vantarpaettmirakel

BF maj 2016

Sajocawa skrev 2015-10-08 15:18:24 följande:

Idag fick jag konstaterat MA, inte helt otippat då jag har noll symptom kvar, men kändes ändå overkligt att det skulle sluta såhär. Jag är så arg, på vad vet jag inte, livet? Fått remiss till gyn för skrapning. Hoppas vi är tillbaka på banan snabbt så vi får vårt efterlängtade lillasyskon. Tack för tiden här och jag hoppas innerligt att ni alla får bra och mysiga graviditeter, och söta, härliga barn <3

Hej! Beklagar ditt MA. Situationen är exakt samma för mig. Fick konstaterat MA idag jag också. Vilken vecka skulle du ha varit/är du i idag? Min gynläkare har/ska skicka remiss till att jag ska få medicinsk abort, dvs cytotec behandling. Usch vad det här är sorgligt :(
  • vantarpaettmirakel
    Sajocawa skrev 2015-10-08 17:16:05 följande:
    Usch, vad tråkigt för dig med! Jag är i 9+6 idag så skulle gått in i vecka 11 imorgon, känns så trist att ha varit "gravid" i hela 70 dagar(!!!) utan att ha varit det egentligen. Jag var på ultraljud i vecka 6+0 också och såg ett "friskt" (normalstort) foster men ingen hjärtaktivitet, vilket lika gärna kunde ha varit för tidigt för att se utan konstigheter så tänkte aldrig ens tanken att något skulle va fel. Idag kunde man inte ens se något foster överhuvudtaget så antagligen hände det för många veckor sen då det hunnit "tas" upp av vävnaden runt omkring..
    Jag fick remiss, men hon nämnde skrapning i mitt fall, kanske för att det inte fanns nåt foster kvar utan bara andra rester av graviditet(?). Har dock märkt av lite blod på pappret nu på eftermiddagen så det kanske sätter igång nu när hjärnan och kroppen fått veta vad som hänt.
    Hur långt gången var du?
    Hoppas det går bra för dig i framtiden <3
    Jag förstår dig. Det känns så onödigt att gå runt och vara gravid utan att vara det. Känner mig lurad av kroppen... Jag skulle ha varit i ca 9+3 (vecka 10) idag. Hos mig syntes inte heller något foster. Det gjorde det inte heller i förra veckan då jag också var på vul. Men min gyn sa inget om skrapning. Får se vad de säger på gynmottagningen dit remissen ska skickas. Sa de något till dig om hur lång väntan det tar innan du får hjälp med missfallet? Oj då. Då kanske det hela sätter igång för dig på egen hand ändå. Tack! Önskar dig verkligen detsamma <3
  • vantarpaettmirakel
    Sajocawa skrev 2015-10-08 20:05:18 följande:
    Ja, jag känner mig så arg på att efter första ultraljudet fick jag en ny tid efter FYRA veckor, så jag gick fyra veckor utan något barn, när det hade räckt att be mig komma tillbaka efter en vecka och se om det såg bra ut då.. Nästa gång ska jag kräva noggrannare kontroll utan att behöva vänta flera veckor i onödan!

Men hon skickade remiss direkt och sa att de brukar va snabba och hör av sig inom 1-2 dagar redan. Får väl säkert nåt brev på måndag då antar jag...
    Men vad sjukt. Hur motiverade de att du fick en tid först fyra veckor senare?! 

Jag fick veta i fredags att jag fått en tid idag... Så nu inväntar jag att jag ska åka in och få piller med mig hem....

Hoppas du snart får en tid!
Svar på tråden BF maj 2016