Inlägg från: Gladorolig |Visa alla inlägg
  • Gladorolig

BF maj 2016

Hej alla och grattis till plus!

Fick två streck i torsdags och trodde knappt det var sant... Grått en skvätt och mumlade för mig själv "är det sant", tog ett digitalt där det stod Gravid 2-3. Det är sant!!! Är typ i vecka 5, har haft lite oregelbunden mens sedan en Missed Abortion så vet inte exakt.

Sist blev vi gravida på första försöket så fort jag slutade med piller och vi blev förvånade. Men det slutade med att vi fick veta att det var MA ( i vecka 8) då vi skulle göra Kub ultraljud i vecka 13. Hade då gått ca fyra veckor och inte varit gravid fast vi trodde det ju... Så just nu är vi glada men lite försiktiga!

Vill inget hellre än skrika ut att jag är gravid och bara vara lycklig och njuta, som sist...men är orolig att det ska bli som sist. Ska försöka va positiv!

• Gladorolig

Glömde skriva att det nu tagit nästan ett år att bli gravida igen efter MA. Så vi håller tummarna nu! <3

• Gladorolig
    Redoförnytt skrev 2015-09-28 15:20:03 följande:

Va kul att så många hittat hit.

I vilken vecka har ni fått era besök hos barnmorska?

Ska på första "hälsosamtalet" imorn.

Är det svårt att få till tidigt vul?

Hur tänker ni kring kub?

Är i v7 nu och känner mig otålig och vill se att något finns där inne. Känns så overkligt. Dock är illamåendet en ständig påminnelse. ;)

Hej!

Jag ska också på första hälsosamtal imorn!

Har nyligen flyttat till den här kommunen så vet inte alls hur svårt d är med att få tidigt Vul. Har haft MA förut och är lite orolig, så vi får se imorn vad de säger. Här får man bara kub om man är över 35 år tyvärr. Men kommer nog göra ett ultraljud privat runt vecka 12 om vi inte får remiss av BM.

Jag är i vecka 7+1 idag :)
  • Gladorolig

Varit på privat ultraljud i Sthlm idag hos Ultraljudsbarnmorskorna på Liljeholmen. Barnmorskan vi fick var så trevlig och förstående! När jag började bli lite ledsen då vi berättade om vårt MA förra gången så sa hon att "då kollar vi direkt nu". Sen satte hon igång och var mkt snabb med att säga att "här har vi ett hjärta som slår"!

Åhhh vad lyckliga vi blev! Hon pekade ut det på skärmen och vi såg verkligen hjärtat slå!!! Underbart, med tanke på hur det var sist... Vi har nu sett vårt lilla liv för första gången och hoppas så att det går bra nu framöver också <3

• Gladorolig

Jag har mitt Rul 21/12 jag, har redan varit på privat tidigt ul men är lite nervöst ändå... Eller snarare spännande! Kul att se hur mkt bebis växt och om man får/vill veta kön etc.. Kommer vara i vecka 20 då (19+3), har ni också fått så "sent"?

Svar på tråden BF maj 2016