Inlägg från: tvetalan |Visa alla inlägg
  • tvetalan

BF maj 2016

Hej allihop. Jag har följt tråden ett par veckor och jag joinar gärna om det går bra. Bor i Stockholm och väntar mitt andra barn. BF 20 maj enligt sista mensen, alltså v 5+5 idag. Byter vecka på lördagar. Mitt första barn är 1,5 år gammalt just nu och kommer vara lite över 2 när bebis är beräknad att komma. Jag minns knappt hur allt kändes och var förra graviditeten, känner mig nästan som en förstföderska ;) Nu på fredag väntar inskrivningssamtal!

• tvetalan

Ok, då är det väl bara att invänta illamåendet, v 6+2 idag. Är också som många av er beskriver, TRÖTT. Skulle kunna däcka 18 om jag fick! Har inte riktigt heller smält att jag är gravid med tanke på att det absolut inte var planerat. Poletten kanske faller ner efter VUL om ca 2 v..

• tvetalan
    Krumilur123 skrev 2015-09-28 08:02:41 följande:

fair:

Jag har startat gruppen. Försökte skicka meddelande till dig men du är hemlig så jag kan inte.

Skriv ett privat meddelande till mig då vi kan komma i kontakt med varandra. Vi måste nämligen bli vänner på FB för att jag ska kunna bjuda in dig då gruppen är hemlig :)

Jag undrar är gruppen hemlig? Alltså att ingen kan se att man är medlem i den? För i så fall vill jag jättegärna gå med!
  • tvetalan

Lycka till imorgon kicken, hoppas det går bra!

Här rullar dagarna på. Illamåendet är här för att stanna, dygnet runt. Är inte sugen på någonting så äter knappt - därmed ännu mer illamående. Är sjukt trött dessutom, sover en gång på dagen och sen somnar jag kl 20 med sonen. He he. Tråkig fru just nu men vad ska man göra. Hoppas denna jobbiga första period går över snabbt!

• tvetalan
    Louisehagg skrev 2015-10-08 11:08:14 följande:

Någon mer som har BF runt den 19/5. Första barnet och har så mycket frågor :)

Jag har bf på exakt samma dag :) Andra barnet här. Storebror är 1,5!
  • tvetalan

Fan Beklagar till er som går igenom MA/missfall just nu. Kan inte ens tänka mig er smärta. Hoppas att ni får bli gravida och genomgå en hel graviditet och förlossning snarast möjligt. Min vännina gick igenom samma sak och det var verkligen smärtsamt, både fysiskt, men framförallt psykiskt. Skickar massa styrkekramar!

• tvetalan
    Redoförnytt skrev 2015-10-17 18:40:12 följande:
    Jag har haft blödningar (små) till och från i två tre veckor. Men fick se litet pickande hjärta på vul förra veckan. Glad för det. Men ändå oroligt.
    Har de sagt vad blödningarna berodde på? Eller har det varit slemmhinnor? Jag har haft två, en med medelmycket blod. Den andra mycket. Visade sig vara ett stort hematom så framtiden för bebis i magen är tyvärr oviss trots att pyret levde senast igår.
  • tvetalan

Jag är en väldigt bra bit under 35 men gjorde KUB pga att jag haft blödningar. Jag är glad att jag ändå gjorde undersökningen. Jag fick de sämsta oddsen man kan få och nu väntar diverse provtagningar och sen får vi se vad som händer. Väntan är värst.

Så... Jag kanske inte återkommer till denna tråd. I sådant fall önskar jag er alla ett stort lycka till. Det är en obeskrivlig känsla att få bära sitt barn, föda, första ögonblicket, alla amningspauser och allt bebisgos. Det är något jag verkligen inte tar för givet och jag är så lycklig att jag har fått uppleva det en gång. Kram.

Svar på tråden BF maj 2016