Inlägg från: josselitoo |Visa alla inlägg
  • josselitoo

BF maj 2016

Kan bara hålla mer er andra. Fryser hela tiden och illamående hela dagarna :/ driver salong och ska vara trevlig mot alla. Inte det lättaste med illamående upp i halsen. Bf 25/5 om allt går som det ska :)

• josselitoo

RUL imorgon. Känner inget och är i 18+3... Håller tummarna samtidigt som jag är så nervös så jag vill kräkas

• josselitoo

Det gick bra :) blev flyttad 6 dagar så är i 17+5 igen :( ska tillbaka då bebbe var lite liten så dem kunde inte kolla allt. Plus den ligger med moderkakan framför och högt i framvägg. Därav har jag inte känt något. Men igårkväll kände jag. Antagligen efter allt puffande och knuffande på RUL. Jag hade tid 8,30 så det var skönt att slippa vänta hela dagen :)

• josselitoo
    TriciaN skrev 2016-02-17 20:11:30 följande:

Är här någon mer än jag som sökt graviditetspenning?

Jag har sökt men fått papper att jag måste komplettera. Driver skönhetssalong så lär inte få.
  • josselitoo

BM igår och kände inget huvud neråt. Antingen ligger den sjukt långt ner eller säte. Så tillbaka om 2 veckor och känna igen. Annars UL och vändningsförsök... Jag som var säker på att den låg fixerad, hade sjukt tryck neråt förra veckan så funderade nästan på om den var påväg ut ;)

• josselitoo

Igår hade bebis full fart i magen tänkte att snart så är det kanske dags. Idag varit en sovdag i magen och vaknade sjuk. Förkyld, halsont, öronont och ont i bihålorna. Skit dag. Fyllde år igår och då blev ena hunden chokladförgiftad. Och riktigt riktigt dålig. Djursjukhuset och fick stanna.
    Nu hoppas jag på att bebis vill komma ut. Dottern kom 12 dagar förtidigt

• josselitoo
    hundenhubbe skrev 2016-05-16 08:11:13 följande:
    Vad jobbigt de lät.. Hoppas allt blir bra med hunden och att du blir frisk innan förlossningen! När har du bf?
    Anonym (C) skrev 2016-05-16 00:49:04 följande:

Enligt min bm och personal på Förlossningen så är det en myt och rena tillfälligheter att fl sätts igång om man putsar fönster, pysslar i trädgården osv. De försöker informera om detta och att någon promenad om dagen är bra. Men vila är att föredra, det är det som kroppen behöver inför fl. :)

Hoppas det är din tur snart.

Jag har också hört de men allt dedär behövdes göras och hoppas ändå lite arbete kan starta allt! Hoppas jag med!
    Har bf 1/6
  • josselitoo

Halsfluss och öroninflammation så jag sattes på pencillin. Så kommer förhoppningsvis ingen bebis förrän jag mår bättre. Fyfan, vad dåligt man kan må. 14 dagar till bf. Dottern kom 12 dagar innan

• josselitoo

Händer inget här heller. Den trycker sjukt hårt neråt emellanåt så man knappt kan andas. Känns som en kniv eller någonting. Men har ju egentligen nästan 2 veckor kvar till bf.

• josselitoo

Vaknade av värkar för 45 min sen ????. Hoppas det håller i sig (just nu känner jag att varför önskar man sig sån smärta haha) 7-8min emellan dem. Får väl se. Håller tummarna iallafall

• josselitoo
    TriciaN skrev 2016-05-22 06:49:39 följande:
    Har de fortsatt?? Sååå roligt!!! Lycka till :)
    Ja det har det. Ligger på 6-7 min och varar 50-60 sek. Försökt vila emellan och tagit 2st alvedon. Nu ska jag duscha lite och se vad som händer. Har bara 1h körning till förlossningen så håller mig hemma ett tag till :)
  • josselitoo

Imorse kom hon kl 4 :)
    Wiihoo. Nu ska storasyster få komma in och träffa henne innan vi åker hem :)
    Stort lycka till alla!

• josselitoo

Grattis till alla!

Vår flicka växer och växer. Får ju nästan lite ångest att det går så fort. 2 veckor och 5 dagar idag

Svar på tråden BF maj 2016