Inlägg från: 90pettersson |Visa alla inlägg
  • 90pettersson

BF maj 2016

Hoppar in här i tråden. Är i v. 8+6 eller 9+4 idag (två olika appar som visar olika).

Där jag bor så måste man vänta till rul som är i vecka 18-20. Jättelänge kvar...

Hur har ni ? Får ni göra ul tidigare via mvc, gör ett innan rul privat eller väntar till v.18-20?

• 90pettersson
    Sarahorolig skrev 2015-10-12 09:37:30 följande:

Hej

Hoppar oxå in här. Bf 15/5. Vecka 10 idag. Sett hjärtat i vecka 8 men ska på vil imorgon pga bruna flytningar i 10 fagar och sen blödningar som halvmens i 3 dagar. Inget blod på 2 dagar nu. Är så nervöööös inför morgondagen hoppas att den lill* lever i magen

Önska mig lycka till

Hoppas det går bra imorgon och att plutten lever. Kan bara tänka mig hur nervös jag skulle vara.
  • 90pettersson
    mcflurry skrev 2015-10-09 22:01:58 följande:

Jag är gravid i v10 nu...å har haft ett ihållande illamående sedan v6... Mår illa dygnet runt!

Någon som har liknande??

Har fått lergigan Comp å tagit 2 dagar nu..tycker det hjälper litegrann men känner mig så dåsig av dom..någon som äter lergigan Comp?

Mår också illa hela tiden. Hade ingen aning om att man kunde ha ett sånt här illamående när man är gravid. Har bara hört talas om "morgonillamående"..

Har också fått lergigan comp. Mår hyfsat av dom men sover väldigt mycket. Åt postafen några dagar innan men dom mådde jag jättedåligt av, fick världens sjukdomskänsla
  • 90pettersson
    lovea01 skrev 2015-10-12 10:26:36 följande:

Hej, jag fick göra ul nu i vecka 10 på grund av att jag haft småblödningar och vart orolig men det är nog olika på vissa ställen erbjuds det inte alls men bra att det ska kunna göras tycker jag:) hade inte klarat av att vänta till rul!

Såg allt bra ut? Hur mycket ser man i v10?:)

Tycker att det borde vara standard för alla att få göra ett i

v.10-12 med tanke på hur många som är oroliga.

Jag funderar på att boka ett privat i v.11-12.
  • 90pettersson
    Tallbarr12 skrev 2015-10-12 12:11:41 följande:

Jag gjorde privat vul i v 8. Har försökt bli gravid i 1,5 år och behövde förstå att vi äntligen hade lyckats (och få se att det faktiskt fanns en liten en med tickande hjärta i magen).

Då hade jag också garanterat gjort det. Åh så härligt! :)
  • 90pettersson
    Lizz85 skrev 2015-10-12 14:44:56 följande:

Jag mår också sjukt illa. Ska till bm imorgon för inskrivning ska då ta upp mitt illamående och trötthet. För känns som jag går under snart. Har dessutom sjukt ont i höfterna och ischias var och varannan dag blandat med foglossning.

Är nog världens tråkigaste sambo och mamma just nu. :-S

Tycker också man borde bli tilldelat ett ul i vecka 10-12. Här får jag vänta till RUL i vecka 17-20.

Åh vad jobbigt :( jag är "bara" illamående. Känner mig också som världens tråkigaste sambo. Kan inte hjälpa till i köket över huvud taget och mår för dåligt för att orka hitta på nått tillsammans på helgerna:(
  • 90pettersson
    lovea01 skrev 2015-10-12 18:17:43 följande:

Gjorde ul idag och visade sig att jag va i 7 veckan och inte 10 man såg fostret och allt men hon kunde inte se några hjärtslag så nytt ul nästa vecka. Men känner mig inte så orolig men hamnade nog hos en dålig gyn för hon skrämde upp mig och lämnade inget hopp kvar så bestämde mig nu att jag inte ska lyssna på henne utan gå på magkänslan och den säger att allt är bra:) vi får hoppas! Men funderar även som du att göra ett privat tror de är bättre! Vi funderar på de som tidigare hette mama Mia och de hade tydligen även den senaste teknologin och va väldigt stöttande så stor skillnad på vem man går till:)

Varför kan dom bara inte vara lite smidigare? :( hoppas verkligen det går bra nästa vecka, jag håller tummarna!:)

Jag har bokat ett privat hos Anders Selbing i linköping, han ska tydligen vara superbra efter lite googlande ;)
  • 90pettersson
    evema skrev 2015-10-13 12:08:53 följande:

Jag var in till akuten sö-mån natt pågrund av att jag spydde upp exakt allt jag försökte äta på söndagen. (Har annars också spytt 3-15 ggr/dag under en månads tid) På kvällen började det krampa i övermagen och kunde inte gå rakt. Låg bara i fosterställning i sängen. I akuten fick jag dropp och smärtstillande direkt i blodet. UL gjordes för att se om bebisen hade det bra, såg en liten krabat som viftade med händerna <3 fick åka hem på mån morgon och efter det har jag faktiskt bara spytt (ursäkta ) 1 gång men illamåendet håller i sig.

Kämpa på alla med och utan illamående, i slutändan får man nog världen bästa belöning (om allt bara går bra)

Usch vad hemskt! Hoppas ditt illamående avtar snart så du slipper spy så mycket.

Härligt att få se den lilla krabaten! :)
  • 90pettersson

Hur känner ni angående färga eller inte färga håret?

Jag har världens utväxt nu som skulle behöva fixas till men vet inte om jag vågar...

• 90pettersson
    mcflurry skrev 2015-10-21 09:38:23 följande:

Själv lider jag av alldeles för lös mage... Kan det vara så oxå??

mcflurry skrev 2015-10-21 09:38:23 följande:

Själv lider jag av alldeles för lös mage... Kan det vara så oxå??

Jag har varit lös i magen i 2 dagar nu
  • 90pettersson

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Har iaf vågat färga utväxten efter att folk här sagt att det inte ska vara någon fara, finns ju faktiskt inga restriktioner mot det i Sverige men man blir lite nojig ändå :)

Har bokat in ett privat ul nästa tisdag! Är typ det ända jag tänker på, tiden går så långsamt^^

Igår tänkte jag prova hur jag mår utan lergigan comp, började må suuuuper illa så tog tillslut en tablett men spydde iaf en halvtimme senare. Har illamåendet börjat avta hos någon ännu?

• 90pettersson

Glömde en sak... Har ont på vänster sida av magen under troskanten, på höftbenet och runt upp över rumpan (lite svårt att förklara) först gjorde det bara ont när jag nuddade med handen, kollade flera gånger om jag hade världens blåmärke :p men se har det gjort ont utan att man berör. är det någon annan som har såhär? Eller är det inte ens kopplat till graviditeten?

• 90pettersson
    Pell skrev 2015-10-26 15:36:20 följande:

Hur går det för er allesammans? Mår ni bra?

Mår SÅ illa. Har inga lergigan comp kvar och provade 1177 vårdguiden för att förnya receptet... Gjorde det i onsdags men inte fått nått nytt recept än :( så äter postafen nu men känner mig sjuk när jag tar dom och sover hela tiden, men ändå bättre än att spy och må illa hela tiden.

En lite roligare (hoppas jag, sååå nervös) är att jag har bokat ett UL imorgon :)
Svar på tråden BF maj 2016