BF maj 2016
Hej på er!
Hoppar gärna in i tråden :) BF 29/4, första barnet.
Grattis till er alla såhär långt!
Hej på er!
Hoppar gärna in i tråden :) BF 29/4, första barnet.
Grattis till er alla såhär långt!
Kub på tisdag! Ngn annan som gjort/ska göra det?
Jag ska göra kub. Lämnar blodprov på inskrivningen 22 okt och ultraljudet blir 4 nov. Ser redan fram emot det och samtidigt lite nervöst.
Jag planerar också att göra kub i v. 13-14. Här där jag bor så får man inte göra det via landstinget om man är under 35. Så det blir isf privat och kommer att kosta 2000:- Känner mig lite rädd...och det gjorde ju inte saken bättre när jag läste att man kunde få sämre resultat som överviktig Någon som vet något angående det?
Jag är 27 och mannen 31. Här i kalmar län erbjuds alla gravida göra kub gratis. Jag har inga riskfaktorer som jag känner till... :)
Hej!
Följer era inlägg och min bf är 13 maj. Mitn första graviditet
Och är så orolig över allting.
Men jag undrar om ni har gått upp i vikt?
Ser ni någon förändrig på magen eller när gör man det?
Kram på er alla!
Ja det är lite konstigt att det kan skilja sig så mycket. Jag bokade tid nu i veckan och det blir 4/11, är då i v 12+4. Har inskrivning nästa torsdag (v10+5). Jag blir lite orolig ibland eftersom jag inre har så mycket symtom längre. Mardrömmen vore ju om man inte ser något på ultraljudet... det är lite därför jag inte vill vänta till RUL i v18-20.
Ultraljud idag och fostret hade dött i v 6-7 så tydligen blivit ma så ska få tabletter nu och avsluta det hela:( tråkigt och känns hemskt är rädd och orolig men har noll känningar i kroppen på att nåt ska vara fel känns overkligt :( Hoppar ur tråden nu men hoppas att det tar sig framöver!
Hoppas allt går bra för er och lycka till med era graviditeter!:)
Jo det är väl så. Läste nånstans att livmodern i v 15 ska nå halvvägs till naveln och jag tycker min är längre ner, så ville höra hur det är för andra...
Kanske beror lite på om livmodern lutar bakåt eller framåt hur högt upp man känner den?
Jag är mindre gravidtrött de senaste dagarna men sover förjävligt illa. Vaknar 4-halv 5 och kan inte somna om.. Bahhh!!