Inlägg från: Cecilia20160513 |Visa alla inlägg
  • Cecilia20160513

BF maj 2016

Hej!

Följer era inlägg och min bf är 13 maj. Mitn första graviditet

Och är så orolig över allting.

Men jag undrar om ni har gått upp i vikt?

Ser ni någon förändrig på magen eller när gör man det?

Kram på er alla!

• Cecilia20160513
    MakeitHappen skrev 2015-10-16 07:46:46 följande:

Grattis :D

vad är du som mest orolig över ? jag försöker inte tänka så utan bara va glad över att vara gravid :)

Jag har gått upp i vikt! och jag tycker min mage har växt, även om det bara är tarmarna som trycker på så ser jag en förändring :)

I början va ja mest orolig över hur man kommer bli som mamma m.m. nu är jag orolig om man skulle få missfall. Att barnet dött men inte kommit ut m.m. men jag ska göra ett kub test och det känns skönt att man snart vet så allt är bra:)
  • Cecilia20160513
    Snelson skrev 2015-10-16 09:01:17 följande:

Hej jag är också gravid med första barnet, bf 13 maj :) Känner du av mycket symtom? Jag mådde mycket illa fram till v8 men sen har alla symtom försvunnit. Är bara sjukt trött hela tiden.

Jag har ett bmi på 33 och har gått ner från 99 till 96kg sedan hälsosamtalet i v 6.

Åh va skoj med samma dag!:)

Jag har inte mått illa alls mycket, mest av lite mat os. Jag är väldigt trött hela tiden. En del humörsvängmingar:) och så är ja frusen av mig. Är det i vanliga fall också men nu extremt.

Okej, jag har gått upp ett kilo. Trodde de skulle bli mer eftersom jag inte mått illa.

När har du inskrivning?
  • Cecilia20160513

[quote=75887253][quote-nick]Snelson skrev 2015-10-17 11:34:42 följande:[/quote-nick]Det är roligt att höra hur andra mår, man märker ju hur olika det är :)

Jag har inskrivning nu på torsdag 22/10. Är i vecka 10+5 då. När har du inskrivning?[/quote

Okej:)

Jag var på ett enklare samtal i v.8 tror jag det va.

Sen är den barnmorskan jag fått mamma ledig på halvtid så det va svårt att hitta tid. Därför blev det i v.14 den 9/11. Känns långt fram men tiden går ändå fort.

• Cecilia20160513

Hej tjejer!

Jag följer era inlägg och tycker synd om alla er som mår dåligt! Jag mår inte illa. Är dock väldigt trött och typ migrän huvudvärk emellanåt. Maten är inte så lockande ibland heller på grund av halsbränna.

Men det jah undrar är hur ni ser på lyft och tunga lyft. Jag har ett väldigt fysiskt krävande arbete och utför än så länge även tunga lyft eftersom jag inte mår dåligt av dom. Men hur ska man tänka kring det här? Sluta lyfta tungt eller fortsätta tills kroppen säger ifrån? Kram på er!

Svar på tråden BF maj 2016