Inlägg från: Hajarna |Visa alla inlägg
  • Hajarna

BF maj 2016

Hej på er :) är också gravid och har BF i maj Om allt går som de ska :) har ni berättat för många?

• Hajarna

Hej, vi har faktiskt inte berättar för någon anhörig än. Känns kul att leva lite i bubblan själv tillsammans med min fru.

• Hajarna

Hello, vi ska på inskrivning imorgon och göra ett ultraljud, känns väldigt spännande. Så imorgon får vi se om vi räknat rätt :)

• Hajarna
    Citrusfrukt skrev 2015-10-01 10:10:05 följande:
    Har precis samma. Vet inte om det är för tidigt än och det inte har kommit igång med symtom eller om jag bara är mer skonad denna gång.

Det gör mig iaf lite orolig fast jag vet att det kan variera...
    Jag har inte heller några direkt symtom men min barnmorska sa igår att det var normalt alla graviditeter är olika. Men man blir lite orolig att man bara inbillar sig allt.
  • Hajarna
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-23 19:55:38 följande:
    Hej!
    Jag plussade 15 augusti. I uträkningar via hemsidor så säger de bf 22/4
    Men jag vet att ägglossningen var 1/8 och då skedde också insemineringen.
    Förra gången flyttades vi till exakt 9månader efter inseminering och vår dotter föddes några dagar efter bf.
    När hade ni ägglossning ?

Jag tror ändå jag får majbebis.
    Vi har en dotter född juli förra året :)
    Regnbågsfärg, spännande att du oxå gjort en insemination, har du gjort den här i Sverige? Har oxå gjort en insemination.
  • Hajarna
    Regnbågsfärg skrev 2015-10-19 08:25:20 följande:
    :)
    Vi gjorde det i Danmark. Gjorde du i Sverige?
    Vi bor nära gränsen och ville vara säker på bra bemötande så blev Danmark :)
    Vi gjorde också i Danmark storklliniken var vi på, super bra.
  • Hajarna
    Pell skrev 2015-10-20 19:02:04 följande:

Någon annan som blivit förstoppad?? Ska ringa bm imorgon. Men visst borde man kunna ta lite laxermedel??

Jag blev det oxå men jag köpte katrinplommon och drack väldigt väldigt mycket vatten så löste det sig av sig själv, hade provat det innan laxeringsmedel.

Hoppas du mår bättre snart
  • Hajarna

Hej på er :) är det någon av er som har mycket huvudvärk? Vill gärna inte ta massa tabletter... Men känner att ha ont i huvudet massa dagar i rad inte riktigt är min grej,någon som har bra tips mot huvudvärk?

Hoppas ni alla mår bra

• Hajarna
    Tallbarr12 skrev 2015-10-28 22:26:13 följande:
    Jag har haft en hel del huvudvärk, hade även det i förra graviditeten. Tror att min huvudvärk nu mest beror på förkylning och svullna bihålor, men man kan få huvudvärk av järnbrist, vätskebrist och hormonförändringar pga graviditeten... Har du kollat hb nyligen? Eftersom blodvolymen ökar vecka för vecka så späs järnet lätt ut och hb sjunker, med trötthet och huvudvärk som följd. Så kolla hb är en bra början!
    Tack för ditt svar :) jag gjorde massa tester hos barnmorskan i fredags och alla värden var bra. Ska dricka massa vatten imorgon, tycker jag dricker mycket men ska dricks mer och se om det går över, eller blir bättre iallafall. Annars får jag ringa barnmorskan och fråga om råd.
  • Hajarna

Är det någon som kan tipsa oss om vart vi kan göra ett privat ultraljud i Göteborg? Kärleken vill gärna veta könet och idag när vi var på ultraljudet så var det där tidigt att se.

• Hajarna
    Moorii skrev 2015-12-19 11:01:07 följande:
    Jag och min man går på barnmorskegruppen, har för mig att ett sånt ultraljud kostar 750 kr. De är jättebra där!
    Tack :) jag har hört att Emma något klinik också ska vara jätte bra. :) vi får se hur vi gör, det är min fru som gärna vill veta medans jag absolut inte vill. Spännande att hon ska veta å inte jag.
  • Hajarna

Tjejer jag har fått världens halsbränna.. Är det någon som har något att rekommendera mig att äta, eller inte äta?? 

God Jul på er =)

• Hajarna

Hej tjejer :) har ni tecknat gravidförsäkring? Isåfall vilken??

Hoppas ni alla mår bra.

Svar på tråden BF maj 2016