Inlägg från: Alice i Underlandet |Visa alla inlägg
  • Alice i Underlandet

BF maj 2016

Hej hopp,

Kastar mig in i leken..

35 år, bor i Östergötland o vi väntar bar nummer 2. Storebror är 2 år. Han var en enkel graviditet o en normal förlossning.

Lillen ska komma mitten maj..

Är i vecka 12, BM imorgon, KUB på tisdag.

Mår bra, trött men det verkar vända.. Mitt största problem är att dölja magen tills efter KUB.. Tur att man har lite extra kilon så folk inte riktigt vågar fråga..

• Alice i Underlandet
    Tallbarr12 skrev 2015-11-02 09:31:25 följande:

Ni runt v 15, hur långt upp på magen är eran livmoderkant?

Oj, jag känner inte ens min livmoderkant på utsidan ännu.. Förvisso bara i v13.
    Men alla är väl i detta lag lika stora (om det är enbarnsbörd) så allas livmoder bör väl gå lika långt.?
  • Alice i Underlandet
    Fialooop skrev 2015-11-02 23:08:11 följande:
    Är i v 15 (14+4). Och jag känner livmodern ganska precis halvvägs till naveln. Kanske till och med lite över. Går in i v 16 på torsdag. Har känt livmodern i typ 2 veckor. Men det är först nu de senaste dagarna (!) som den är supertydlig. Den tar liksom emot om jag böjer mig framåt ner mot golvet. Du kan alldeles säkert vara helt lugn! Det kommer. Som sagt, de senaste dagarna har min liksom fått en otrolig fart och växt. Känner skillnad från igår. Och växtvärk hela tiden i princip. Också med start typ för 2 dagar sedan. Mer än tidigare! Var också lite fundersam innan igår typ. Men jag tror inte man ska läsa för mkt. Alla är vi olika. Och dem säger till exempel att man ska vara mindre trött från och med nu. Jag har aldrig varit så trött som jag är nu?!! Svimmar typ på kudden när jag lägger mig för att sova.
    Kanske beror lite på om livmodern lutar bakåt eller framåt hur högt upp man känner den?

Jag är mindre gravidtrött de senaste dagarna men sover förjävligt illa. Vaknar 4-halv 5 och kan inte somna om.. Bahhh!!
  • Alice i Underlandet

I Östergötland erbjuds alla KUB i vecka 13..
    Mitt är idag.. Om 1,5 timme..
    Jag är mer nervös denna gång än jag var med vår första!..

• Alice i Underlandet
    Snelson skrev 2015-11-04 17:21:51 följande:

Åh så fin! Vi har varit idag! Allt såg bra ut, var lite svårt för barnmorskan att mäta nackspalten då bebisen låg uppochner men till slut gick det :) fick låga värden på Kub också! Nu som först kan jag glädjas åt graviditeten fullt ut, har inte vågat hoppas innan man sett ett hjärtslag... Blev dessutom framflyttad två dagar vilket inte är fel :)

Grattis! Vi blev tillbakaflyttade 3 dagar men det var jag beredd på! Här var nackspalten också svår att mäta, navelsträngen låg i vägen..
  • Alice i Underlandet
    Planritning skrev 2015-11-05 11:51:18 följande:

Vad kul med alla KUB som gått bra. Vårt gick också bra. Men blev flyttade från 1maj till 28 april så jag kan ju inte tillhöra denna grupp mer egentligen :D 

Den lilla rackarn vill nog gärna bli en maj-bebis o stannar kvar ett par dagar extra.
  • Alice i Underlandet
    Tallbarr12 skrev 2015-11-06 12:54:22 följande:

V 16 på söndag och nästan fyra veckor till rul. Men kan inte riktigt sluta oroa mig och längtar efter sparkar eller andra livstecken...

Och känslan av att vi har ju redan en helt underbar son, varför ska vi ha sån tur att vi får ett till?

Sorry för deppigt inlägg men behövde skriva av mig!

Alla bär vi på ett frö av oro.. Du får inte låta det ta över. Om det nu går åt skogen så har du sörjt detta två gånger o går det bra (vilket det gör för det allraflesta) så har du missat en chans att vara lycklig..

Kanske köpa en sån lite hjärtlysnare, så kan du få höra hjärtslagen? Kostar väl några hundra på Teknikmagasinet..
Svar på tråden BF maj 2016