Inlägg från: Nmm |Visa alla inlägg
  • Nmm

BF maj 2016

Beräknad BF 12 maj. V9 8+1. 3dje försöket första va MA vecka 13 fostret var 9v skrapning januari alla symptom försvann och bad om en extra vul. Andra utomkveds vecka 5 mars vänstra äggledare ingen op vart behandlad med cellgift* och nu äntligen gravid igen mått sjukt dåligt och haft blödningar till och från sen vecka 6 är sjukskriven. Åkt till gynakuten varje gång ja börjat blöda och trott de värsta men bebisen hjärta tickar på???? Hade två dagar i veckan som var där alla symptom försvann, men nu e dom tillbaka men bokade endå en tid för vul på onsdag då jag e orolig för att nått har hänt som första gången. Livrädd för MA MF

• Nmm

Jag har mått illa konstant och spytt sen vecka 7 vart sjukskriven. Är nu i vecka 13 och försökte mig på min första arbetsdag igår spydde 5 grr på FM fick springa från möten. Så ringde min läkare och bad om halvtidsjukskrivnig då ja vet att det vänder runt lunch. Min arbetsgivare tyckte också att ja borde jobba halvtid som såg mig må skit. Äter lergigan Comp men hjälper inte. Hoppas illamåendet snart försvinner Börjar 12 idag och spytt 2 ggr nu på FM

• Nmm

Hej gjort kub test och allt såg bra ut fick en sannolikhet 1/20000 nackspalt helt normal vart flyttad en dag bakåt så e beräknad nu 12 maj fyller själv år den 16 maj kanske blir dubbelfirande Mår fortfarande pyton. Så fort jag lägger mig ner så börjar ja må ännu mer illa har testat ligga på alla sätt men vaknar endå flera ggr på nätterna av att ja måste sätta mig upp för inte spy, sen mot morgonen går det inte hålla tillbaka då börjar spy festen. Nån som har liknande besvär? Är i vecka 14 nu:)

• Nmm

Hej tänkte kolla med er som fått barn tidigare hur man vet skilland på växtvärk och sammandragningar. Har nu dom senaste två veckorna till och från fått så ont i magen att jag inte kan gå knappt röra mig hela magen blir jättehård och det spänner massor, brukar släppa när jag ligger ner men ömmar ett bra tag i magen efter. Så e det växtvärk eller sammandragningar?

• Nmm

[quote=75983824][quote-nick]Cherryay skrev 2015-11-10 08:07:22 följande:[/quote-nick]Min växtvärk påminner mer om mensvärk, alltså molande, när ligamenten drar blir det en huggande eller ilande spontan smärta, inget ihållande, sammandragningar, eller förvärkar som det kallas innan själva fl, brukar kännas som du beskriver, magen blir hård och när man vilar så släpper det efter en stund. Förvärkar är ju livmoderns sätt att öva inför kommande fl, därför är det vanligare senare i grav. eller när man väntar sitt andra/tredje/fjärde...osv. eftersom kroppen då redan varit med om en fl så börjar den öva tidigare.

Förvärkar är inget farligt, men det kan vara tecken på för mycket ansträngning i kroppen, tex. stress, isf är det kroppens sätt att säga "lugna ner dig lite". Kan också vara tecken på uvi, men oftast är det ingen fara :)[/quote

Okej tack för svaret:) Ringde och boka en tid till dr till imorgon

• Nmm

Nån som börjat känna rörelser ännu? Vilken vecka kände ni första gången?

• Nmm

Hej tänkte kolla med er vilken vagn ni skulle rekommendera, brio happy duo eller Emmaljunga city Cross (fasta hjul på båda). Vi bor på landet, grusväg. Skulle helst vilja ha en bugaboo donkey men tror att svänghjulen kan bli ett problem på grusväg/vinter.? Eller har ni tips på annan bra barnvagn ?

• Nmm

4 dagar kvar till BF. Sammandragningar men inga smärtsamma. Vill bara föda nuuuu! Pollenchock/svullen/kan ej andas/svintrött/ont överallt/varmt. Måste få gnälla av mig rädd att behöva gå övertiden så pass att man ska bli igångsatt

• Nmm

Idag 18:46 kom vår dotter. Vakna med värkar kl 01:00 kl 03 va vi inne på BB öppen endast 1 cm skickad att äta frukost och avvakta 35min senare gick vattnet. 3402gram 49 lång. Sprack som ja var rädd för 8stygn grad 2. Men tycker endå det va en bra förlossning tog all sorts smärtlindring som fanns. Epidral is the shit! Så glad att den finns. Fyfan all respekt till dom kvinnor som inte har tillgång till smärtlindring! Kan inte sova ligger nu på BB hjärtat spricker av lycka. BF den 12.

Svar på tråden BF maj 2016