Inlägg från: Ruter |Visa alla inlägg
  • Ruter

BF maj 2016

Hej, hoppar in här jag också. Är gravid i v.9+0 och är beräknad till min födelsedag den 28 maj. Är vårat andra barn, har en son på 20 månader hemma. Jag har mått så sjuk illa senaste veckorna och har sjukt ont i ryggen till och från.. Känns helt främande då jag mådde helt prima hela tiden första graviditeten.

• Ruter

Jag har ocksåproblem med konstant illamående som blivit värre senaste dagarna. Sen i söndag har jag fått behålla totalt två glas blåbärssoppa och 2 skorpor på 2 1/2 dag resten har kommit upp igen,v trots lergigan comp. Är helt slut och orkar snart inte Upp ur sängen länge.

• Ruter

Ringde BM om mitt illamående och kräkningar idag då jag inte stod ut längre. Hon skickade mig raka vägen till sjukhuset och gynavdelningen. Där jag nu legat i 7 timmar och fått dropp. Så äntligen har illamåendet försvunnit ett tag och börjar känna mig lite piggare. Hoppas bara det håller i sig ett tag nu.

• Ruter
    Samwise skrev 2015-10-29 16:21:17 följande:

Hej!

Jag hoppa gärna med denna grupp för jag kände igen mig så mkt i va ni andra ha skrivit på hur ni mår.

De flesta " verka mår så himla bra" så det ha varit jobbigt att våga skriva om sig själv utan att andra ska tycka att man gnäller????

Jag är 34 år o är gravid för första ggr, är i v 10 enligt Bm.

Jag ha konstant illamående men inte spytt än, ha jätte svårt att äta när allt smaka blä o inget som lindra illamåendet, få ångest över att äta men tvingar i mig något smått en gång i halvtimmen för att inte få för ont i magen.

Ha testat prostafen som funkade i 5 dagar.

Pratade med min bm i går o då skulle jag få ut medicin utskriven, ha tyvärr inte fått den ännu, bm bad mig att gå till vårdcentralen o träffa en läkare där lite snabbt men där blev jag frågesatt om mitt illamående va så jobbigt o jag brast ut i gråt, fixade inte att bli frågesatt när jag inte ha sovit på två dygn!!???? jag gick där ifrån för att markera!

Så jag förstår er andra med illamående o det va skönt o höra från andra hur ni mår, ha ingen i min omgivning som mått så dåligt så de förstår inte mig alls.

Först och främst grattis :)

Vilken knepig läkare du verkat få träffa, ring annars och prata med BM och fråga om hon inte kan ordna recept. Jag ringde min och sa bara att jag ville ha recept på lergigan comp och hon ordnade det under dagen åt mig...

Vet hur svårt det är att få i sig mat, samma för mig bara att jag har svårt att tvinga i mig mat. Tycker att flytandd kost går mycket lättare att få i sig för min del så lever på blåbläbärsoppa och spenatsoppa lyckas få i mig någon frukt ibland också och ksrdemummaskorpor.
  • Ruter
    Miss Be skrev 2015-10-31 17:14:34 följande:

KUB avklarad i torsdags det känns bra, var så sjukt nervös innan. Men vi fick låg sannolikhet och musten gick helt ur mig efteråt somnade halv nio i soffan????.

Nu har vi berättat för svärmor oxå fick vänta tills vår stora kille, som inte vet något än gått och lagt sig eftersom hon som misstänkt började storgråta????

Så nu är det väl bara jobbet kvar... drar mig lite för att berätta där, vet inte riktigt varför. Har ni berättat på jobbet? Vad fick ni för mottagande? Oroar mig säkert i onödan för detta.

Jag har berättat på jobbet och bara glada reaktioner som jag fått och många gratulationer. Berättade redan i v.5 men det har att göra med att vi inte får utföra en del moment på jobbet som gravid så hos oss går det inte att dölja nåt blir som en stor "familj " :p alla på jobbet ca 60 personer viste om att jag va gravid innan vi hunnit berätta för föräldrar vilket vi gjorde i v.6
  • Ruter

Har äntligen blivit sjukskriven i två veckor för mitt illamående.orkar knappt ur sängen vissa dagar så skönt att få vila lite nu.

• Ruter
    SJLN skrev 2015-11-08 15:12:57 följande:

Hej!

Är det okej om man hoppar in här såhär sent? Jag är i vecka 11+1 idag men med ett par MA i bagaget har jag hållit mig lite när det kommer till familjeliv. Men två ultraljud och tydliga hjärtljud med dopplern så nu vågar jag nog

Grattis och välkommen :)

Från vilken vecka är nedersta bilden ifrån?
  • Ruter
    Pell skrev 2015-11-08 18:59:49 följande:

Bilder? Jag ser inga bilder

SJLN har i sitt inlägg lagt in två ultraljudsbilder.
  • Ruter
    SJLN skrev 2015-11-08 21:44:33 följande:

Översta från 6+5 och nedre från 8+6, så 15 dagar mellan

Tråkigt att du inte ser dem Pell, barnmorskan fick till riktigt fina bilder för att vare så tidigt tycker jag

Ok tack. Gjorde ett VUL i v9 och man såg så mycket merpå skärmen samt större fostret som jag fick se än en väns bild jag fick se i samma vecka. Så därför jag funderade på om jag är längre gången, då de aldrig mätte fick inte heller någon bild.
  • Ruter
    SJLN skrev 2015-11-09 06:41:03 följande:

Aha, jag bad henne mäta båda gångerna. Annars hade hon nog inte gjort det. Ser min också mer ut som din kompis bild? För i så fall är det ju mycket möjligt att du har rätt Tack!

Frågade också men hon svar typ att det gjorde hon in då syftet va att titta så det inte var flera. Tyckte det såg lite större ut men vet inte..
Svar på tråden BF maj 2016