Samwise skrev 2015-10-29 16:21:17 följande:
Hej!
Jag hoppa gärna med denna grupp för jag kände igen mig så mkt i va ni andra ha skrivit på hur ni mår.
De flesta " verka mår så himla bra" så det ha varit jobbigt att våga skriva om sig själv utan att andra ska tycka att man gnäller????
Jag är 34 år o är gravid för första ggr, är i v 10 enligt Bm.
Jag ha konstant illamående men inte spytt än, ha jätte svårt att äta när allt smaka blä o inget som lindra illamåendet, få ångest över att äta men tvingar i mig något smått en gång i halvtimmen för att inte få för ont i magen.
Ha testat prostafen som funkade i 5 dagar.
Pratade med min bm i går o då skulle jag få ut medicin utskriven, ha tyvärr inte fått den ännu, bm bad mig att gå till vårdcentralen o träffa en läkare där lite snabbt men där blev jag frågesatt om mitt illamående va så jobbigt o jag brast ut i gråt, fixade inte att bli frågesatt när jag inte ha sovit på två dygn!!???? jag gick där ifrån för att markera!
Så jag förstår er andra med illamående o det va skönt o höra från andra hur ni mår, ha ingen i min omgivning som mått så dåligt så de förstår inte mig alls.
Först och främst grattis :)
Vilken knepig läkare du verkat få träffa, ring annars och prata med BM och fråga om hon inte kan ordna recept. Jag ringde min och sa bara att jag ville ha recept på lergigan comp och hon ordnade det under dagen åt mig...
Vet hur svårt det är att få i sig mat, samma för mig bara att jag har svårt att tvinga i mig mat. Tycker att flytandd kost går mycket lättare att få i sig för min del så lever på blåbläbärsoppa och spenatsoppa lyckas få i mig någon frukt ibland också och ksrdemummaskorpor.