Inlägg från: Laen |Visa alla inlägg
  • Laen

BF maj 2016

Hej, jag har följt tråden ett tag och känner mig redo att vara med nu :) Jag är i vecka 10 (9+2) och gravid för första gången, efter flera år av försök (inseminstioner och IVF:er). Men det gick den naturliga vägen tillslut! Har under de senaste två åren gjort det jag kunnat för att optimeta mina chanser (kost, akupunktur, olika tillskott, yoga mm) och tillslut så gick det! Har BF den 28 maj, men har en ganska kort cykel så tror att datumet kan komma att ändras. Det blir kanske den bästa presenten då jag fyller 40 den 24 maj! :)

Känns skönt att läsa om era symptom mm. För mig har det gått fram och tillbaks, men jag har främst haft yrsel, trötthet, ömma bröst nästan från start och riktigt ömt när jag blir kall. Är ofta kall överhuvudtaget.

• Laen

Tack! :) Vad roligt att vi är på samma dag! Vi ska på inskrivningssamtal på måndag så antar att jag kommer få veta mer då. Men vi har redan gjort två ultraljud och de har sett bra ut! Är det ert första barn? Hur mår du nu, och hur har du känt fram till nu?

skepparbarn skrev 2015-10-22 10:49:33 följande:

Hej och välkommen! Du är på samma dag som jag :) 9+2. Vi var på ultraljud tidigare och jag fick datumet 24 Maj :) knoddis mormor fyller 23e maj och kusinen fyller 21 :D Men eventuellt blir vi igångsatt i v 37+0 så så kommer bebis tidigare.

• Laen
    EmPe skrev 2015-10-22 08:15:32 följande:

Vilken lycka, grattis:) Jag är själv 38 så vi är väl gamlingarna här..haha

Vad härligt, grattis! :)
  • Laen
    Ted19 skrev 2015-10-22 16:23:49 följande:

Och jag är 37 ;) så ni är inte ensamma! Väntar mitt andra barn med bf 12 maj. Har redan en 1,5 åring.

:)

Grattis! :) Kul att veta att vi inte är ensamma! 12 maj, då ligger du lite före mig. Hur har du mått hittills? Har du gjort något ultraljud än?
  • Laen
    skepparbarn skrev 2015-10-23 22:58:59 följande:

Jag får inte inskrivning förens vecka 13 men det närmar sig. Har varit på ultraljud och allt såg bra ut där :) Andra barnet. Har en pojk i himlen. Har mått väldigt bra enligt mig. Enligt karln är jag väldigt känslig och gråter ofta. Hormoner hit och dit och ömma bröst. Men jag hade inte räknat med en lätt graviditet denna gång med tanke på hur det blev sist. Vi väntar bara på att få se om pyret i magen har samma sjukdom som storebror. Ska på KUB 25/11. Mest av oron även om sonen inte hade kromosomfel. Snarare en lindring av ångesten :). Varför har du gjort två? Har du haft några problem?

Hej @skepparbarn! Har varit borta från tråden så har inte sett ditt svar förrän nu! Hur mår du nu och hur går det? Vi gjorde Kub för 1,5 vecka sen och hammade i riskgrupp så gjorde Nipt i torsdags, så nu ska vi vänta på svar från det i två veckor. Måste varit tungt förra gången - hoppas allt går bra nu!
  • Laen
    skepparbarn skrev 2015-10-23 22:58:59 följande:

Jag får inte inskrivning förens vecka 13 men det närmar sig. Har varit på ultraljud och allt såg bra ut där :) Andra barnet. Har en pojk i himlen. Har mått väldigt bra enligt mig. Enligt karln är jag väldigt känslig och gråter ofta. Hormoner hit och dit och ömma bröst. Men jag hade inte räknat med en lätt graviditet denna gång med tanke på hur det blev sist. Vi väntar bara på att få se om pyret i magen har samma sjukdom som storebror. Ska på KUB 25/11. Mest av oron även om sonen inte hade kromosomfel. Snarare en lindring av ångesten :). Varför har du gjort två? Har du haft några problem?

Har haft svårt att bli gravid så har därför varit lite extra orolig för hur det går, så det är därför vi gjorde två VUL så tidigt (hos min ordinarie gynekolog). Har känt mig betydligt lugnare sedan första UL på Kuben. Men har fått blödningar ikväll så nu känns det väldigt otoligt igen. Ska till Gynakuten imorgon bitti.
  • Laen
    TriciaN skrev 2015-12-28 18:42:33 följande:

Om någon fortfarande känner de vill gå med och diskutera i hemlig mammagrupp på fb så finns det en sommarbebis 2016. Man kanske är där lite oftare ;) trevlig kväll

Halloj! Jag går gärna med i fb-gruppen! Skickar mitt namn till dig som meddelande! :)
Svar på tråden BF maj 2016