Inlägg från: smellina |Visa alla inlägg
  • smellina

BF maj 2016

Hej! Jag hänger gärna på här! Väntar första barnet, beräknat till 22 maj. Har inte känt något än förutom att det känns som att det vibrerar där inne ibland. Mycket märklig känsla. Är i v.14.

• smellina
    Fialooop skrev 2015-11-22 13:18:02 följande:

Någon annan som tränar? Har sprungit i flera år, och fortsatt nu under graviditeten. Har märkt de sista två veckorna att jag ibland får långa sammandragningar när jag springer. Har haft korta små sammandragningar nu i några veckor. Inget konstigt med det. Men jag funderar på om det liksom är kroppen som säger ifrån lite när jag springer. Jag tar det lugnt, har slutat ta tiden på mina rundor, och springer bara korta sträckor om typ 4-6 km per ggn. Någon annan som känt samma? Ska tillägga att sammandragningarna verkligen inte gör ont eller så. Men jag känner av dem väldigt tydligt :) är inte heller särskilt orolig. Men när man springer så tenderar man ju att kämpa på lite extra, fast det är jobbigt.

Jag försöker träna så mycket jag orkar men har varit segare med illamående och trötthet. Jag har också börjat ta det lite lugnare. Tränar ofta högexplosivt med korta intervaller maxat och sen lite lugnare. Hittills har det funkat okej om jag inte pressar mig för hårt och hopp och löpning mm har gått bra. Känner inga sammandragningar som du gör men däremot känns det som om kroppen vill ta det lite lugnare :)
  • smellina

Fialooop: ja, visst är det skönt att kunna röra på sig. Men jag åkte nyligen på min andra dunderförkylning under graviditeten, pust. Antar att det beror på sänkt immunförsvar men trist är det. Jag är i v. 15 så det kanske är lite tidigt ännu för sammandragningar? Hur går det med din träning? :)

• smellina
    Fialooop skrev 2015-11-28 18:01:35 följande:

Usch vad jobbigt med förkylningar. Men ja, det beror alldeles säkert på sänkt imunförsvar :-/ hade en patient som kräktes igår natt. Inatt kom maginfluensan som ett brev på posten! :( usch! Brukar aldrig bli magsjuk. Hemskt när man är gravid också! Haft sammandragningar hela dagen.

Träningen har blivit lidande denna veckan, för jag har jobbat en massa. Men annars går det faktiskt bra! Har ju som sagt ändå kunnat springa och så. Ska köra lite spinning nästa v tänkte jag :) och på torsdag är det RUL! Hur går det själv? Bortsett från förkylningar då :)

Nej men fy vad jobbigt med magsjuka. Jodå, börjar återhämta mig nu från förkylningen så ska komma igång igen :) Det va en liten långdragen rackare.
  • smellina
    SJLN skrev 2015-12-13 19:50:10 följande:

Jag har inte fått varit dit och kolla hjärtljud och sånt än, har första tiden sen inskrivningen först efter ultraljudet. Hon menade på att de flesta frågor kommer efter ultraljudet så vi skulle vänta tills dess ja du har räknat helt rätt, den 28e är det ÄNTLIGEN dags. <3

Har du barn sen tidigare eller blir det ditt första också? :)

Åh, då har vi RUL samma dag. Har heller inte hört hjärtljud eller nåt än så jag är också jättespänd och nyfiken! :)
  • smellina
    SJLN skrev 2015-12-15 06:17:33 följande:
    Har ni tänkt kolla vad det blir för kön då?
    Ja, om det går tänkte vi göra det. Vi kan nog inte hålla oss :) Vet du om man kan kolla där du går?
  • smellina
    josselitoo skrev 2015-12-27 22:05:57 följande:

RUL imorgon. Känner inget och är i 18+3... Håller tummarna samtidigt som jag är så nervös så jag vill kräkas

Hur gick RUL SJLN och Josselito? Jag hade också RUL idag och var så nervös innan. Fantastiskt häftigt att se den lilla men blev framflyttad hela 8 dagar. Så nu går jag in i vecka 19 igen imorgon för andra gången. Kändes lite snopet.
  • smellina
    TriciaN skrev 2015-12-28 18:42:33 följande:

Om någon fortfarande känner de vill gå med och diskutera i hemlig mammagrupp på fb så finns det en sommarbebis 2016. Man kanske är där lite oftare ;) trevlig kväll

Jag vill gärna gå med. Men hur blir jag med om den är hemlig?
  • smellina
    TriciaN skrev 2016-01-02 11:30:54 följande:

Har ni börjat titta på vagnar? Vilken är eran favorit?

Jag började titta nu i samband med mellandagsrea men det är ju en djungel och jag känner mig ganska lost. Har du börjat kika än? Har tittat på en joie chrome dlx. Vad tror ni om den?
  • smellina
    Ted19 skrev 2016-02-03 19:40:08 följande:

Var ett tag sen jag skrev här i gruppen nu. Hur var det med FB grupper finns det nån sådan? Och finns det fler som bor i söderort Stockholm? :)

Jag är med i en för stockholmsmammor bf maj och bor också i söderort :)
Svar på tråden BF maj 2016