Inlägg från: Verisen |Visa alla inlägg
  • Verisen

BF maj 2016

Hej alla!
    Jag hoppar gärna in här i denna tråden :) är gravid med första barnet o har bf 28 maj. Bor i Skåne :)
    Jag var på vul i vecka 6-7 nånting o såg ett pickande hjärta :) i vecka 12 var vi på ett privat bokat ul, vi ville så gärna se att allt var ok innan vi började berätta. Vilken upplevelse!! Efter att det mesta av illamående o halsbränna lagt sig så kände jag mig inte särskilt gravid längre men så fick vi se en liten parvel där på skärmen. Så häftigt! :) vi har inte fått tid till det vanliga ultraljudet (RUL?) än men jag längtar ju så klart!
    Ni som börjat känna fosterrörelser, vilken vecka var det ungefär? :)
    Kram på er!

• Verisen

Hej Cecilia20160513!
    Jag har oxå ett arbete som är ganska fysiskt krävande. Jobbar på skola med elever på tidig utvecklingsnivå, vi använder ju lift för det mesta men det är inte alltid det är möjligt. Jag har oxå lyft som vanligt så länge det har känts bra i kroppen men nu har den börjat säga ifrån. Det var här hemma förra helgen som vi skulle flytta några möbler och det liksom drog ihop sig i magen så nu får det vara stopp med tunga lyft för min del. Det är ju lite lättare när kroppen själv säger ifrån i o för sig. Men de har tagit det bra på jobb o de flesta kollegorna är väldigt förstående!
    Vad jobbar du med?

• Verisen

TriciaN: jag vill oxå va med i den fb-gruppen om jag får :) Veronica Larsson heter jag, tror du får upp att jag jobbar på Stenröseskolan :)

Svar på tråden BF maj 2016