Inlägg från: Krickelin med Naemi |Visa alla inlägg
  • Krickelin med Naemi

BF maj 2016

Hej! Jag hoppar in här. Är blivande 4:barnsmamma, är i v 17. Bf 26 maj och ska på rul 28dec. Längtar såååå.

Jag har en dotter på nio och en på 1år och en son som är 6år.

Den lill* i magen har börjat kännas mer och mer vilket är skönt. Annars har tiden flugit förbi denna hösten, foglossningen har rivstartat nu med full kraft.

• Krickelin med Naemi

Åhh, jag har oxå rul den 28dec. Längtar sååå mycket. Är sjukt nervös att jag inbillat mig alltihopa och att sparkarna bara är inbillning det med...trots att detta är 4:e barnet haha. Tur att tiden går så fort!

• Krickelin med Naemi

Hur mycket har ni gått upp än så länge? Är i v 18 nu och har gått upp 4,5 kg.

Magen växer och frodas. Tycker det är en riktigt behaglig storlek nu, man kan se och nå sina fötter, man kommer upp från soffa å säng utan att stånka och brotta sig upp, man slår inte ned folk och saker med magen... Den behöver inte bli så mycket större .

Imorgon blir det julfirande med mina stora barn som ska va hos siin pappa på jul.

• Krickelin med Naemi

Ja det sparas. Alla magmätningar (sf-mått) mm står i journalen. Det är bara att be om att få de utskrivet .

Det verkar som vi har samma bf (26maj) är i v 17+2 idag.

Pell skrev 2015-12-18 23:22:02 följande:

V18 här (17+1) och har gått upp ca 1-1,5kg sen inskrivningen. Men mår illa rätt ofta och kräks med jämna mellanrum så det beror nog på minskade aptiten, för mage har jag fått och fläsket har liksom flyttat sig till höfterna och haka.. Förra grav. Gick jag inte upp så mycket heller utan mest bara magens vikt, någon som vet om sådan data sparas hos bm? Hade varit kul att kunna jämföra sen.

• Krickelin med Naemi

Jag hade oxå rul igår och blev flyttad 1v! Till den 2juni. Men jag brukar bli igångsatt ca 1v innan så då blir det den 25 maj ungefär. Så jag hänger kvar här om det är ok.

Första ggn jag blivit flyttad så mycket. De mätte ju i v 8 och det brukar bara skilja någon dag hit eller dit.

Jaja. Huvudsaken var att bebisen mår bra och är frisk. Det är en liten tjej till (till 98% säkerhet ) så nu blir killarna i familjen i underläge haha.

• Krickelin med Naemi

Till senaste barnet köpte jag en polsk vagn. Tutek eco leather. En vit dröm i snygg läderimitation. Oerhört prisvärd, snygg å bra. Duovsgn med separat ligg å sittvagn plus godkänt babyskydd för 4000. Köpes via en svensk återförsäljare på nätet billigabarnvagnar.se har jag för mig de heter.

Det var lev tid på 4veckor, man för förlossningsförsäkring. Dvs om nåt händer så får man skicka tillbaka vagnen och får tillbaka pengarna. Jag har varit supernöjd!

• Krickelin med Naemi

Jag har sammandragningar så fort jag anstränger mig. Typ går, lyfter, tar i, gör en hastig rörelse. Rätt jobbigt med en 15månaders, eget företag och 80% ingenjörskonst :-P. När jag väntade lillan var det dock mycket värre. Då räckte nåt steg för att jättesammandragningar skulle starta. Fast jag är iofs bara i v29än... Börjar få sjukt ont i ländryggen nu. Min vetepåse är min bästa vän, är dock fortfarande så glad för att jag slipper den hemska förlossningen jag brukar ha.

Svar på tråden BF maj 2016