Inlägg från: BeccaBus |Visa alla inlägg
  • BeccaBus

BF maj 2016

Kanske en dum fråga men varför bör man teckna en gravidförsäkring?

• BeccaBus
    SJLN skrev 2016-01-06 20:20:21 följande:
    Det går såklart jättebra att vara utan men du kan få ersättning om du till exempel blir inlagd för havandeskapsförgiftning, om du får förlossningsskador och om barnet får bestående skador pga tidig födsel eller syrebrist under förlossningen. De flesta får nog inte ut något från sin försäkring men det är ju väldigt värt om det faktiskt händer något. :)
    Okej tack för svar!:)
  • BeccaBus

Jag har också fått tillbaka illamående.. så drygt! BF idag.. kom nu lilla skrutt!

• BeccaBus
    hundenhubbe skrev 2016-05-20 20:10:22 följande:

Haha håller tummarna för alla här och hoppas att alla berättar om sina nyfödda imorgon här är de precis som dagen innan med dottern. Mår toppenbra efter flera dagar av skit. Men aja vi får väl se!

Känner också så att jag mår jätte bra idag! Det vände liksom, har tom orkat gå runt på Ikea:)

Känner ett "bälte" av mensvärk sedan igår em när resten av Slemproppen släppte och sen har jag haft oregelbundna förvärkar. Kanske är jag i latensfasen nu.. BF+3 idag.
  • BeccaBus

Här är en till som haft mensvärk senaste veckan som kommer och går.. BF+6 idag så seegt. Första barnet föddes på denna dag

• BeccaBus
    hundenhubbe skrev 2016-05-24 14:17:42 följande:

Hinnsvepning 12.30 och mitt vatten gick nyss!!!!! Wiho!!!!

Grattis!! Lycka till!! Jag fick också hinnsvepning idag 12.30 så bara att vänta då:)
  • BeccaBus

Spännande!! Jag va också mogen och mjuk så hon trodde på ett bra resultat inom två dygn. Blir nervös nu haha.. Lycka till!!

• BeccaBus
    hundenhubbe skrev 2016-05-24 23:14:20 följande:

Från första riktiga värken tog de 1,5 h för min lilla tös Emilia att komma ut! Hann inte med bedövning eller nått. Efter en värk kolla dom å då var jag öppen 6 cm och då bytte vi rum. Under rumsbytet gick jag från 6 cm- 10, alltså fullt öppen och sen kom krystvärkarna. Så denna gång gick de snabbt och blev väldigt intensivt vilket också var jobbigt. Men alla mår bra och nu myser vi på BB! Jag gick hinnsvepning idag med bf + 3. Emilia väger 4080 g å är 54 cm, väldigt stor tjej, skulle jag aldrig gissat!

Grattis!! Men oj vad det gick snabbt!! Nu sitter jag med värkar själv så hinnsvepningen hjälpte här också
  • BeccaBus

Idag kom vår lilla Ebba! Hinnsvepning igår 12.30 och värkar startade i morse 6.00. Kom in 10.30 och va då öppen 7-8cm sen kom hon 13.35. Lycka till nu ni andra!!

Svar på tråden BF maj 2016