Inlägg från: HellGott |Visa alla inlägg
  • HellGott

BF maj 2016

Någon mer än jag som fått GP och blir hemma sista 60 dagarna?

Var bor ni och när är ni beräknade?

• HellGott
    Ruter skrev 2016-03-06 09:34:53 följande:

Jag har :) är beräknad 28 maj. Bor i dalarna. Du då?

Jag är beräknad till 13 maj och bor i Marks Kommun. Hur mår du?
  • HellGott
    Ruter skrev 2016-03-09 22:59:17 följande:

Hur går det för er andra med Hb värdet? Idag låg jag på 97 trots att jag ätit järntabletter sedan jag fick reda på att jag va gravid. Tycker det är lite lågt och är sjukt trött så vil bara sova.

Har alltid haft lågt värde men sedan jag blev gravid och började äta hemofer har värdet ökat från 103 till 122!
  • HellGott

Jag har bf 13 maj och väntar en tjej. Jag är hemma sedan 1,5vecka med graviditetspenning och har just idag 50 dagar kvar. Bor i Marks Kommun, någon mer som gör? Hur har ni andra det med sammandragningar, ofta? Tycker ni att tiden går snabbt?

• HellGott
    Anonym (Hemlisen) skrev 2016-03-24 15:34:43 följande:

Hej, jag har bf 20 maj och väntar en liten pojk. Har en son på 2 år. Jag jobbar fortfarande, heltid, men börjar känna att man nästan inte orkar med att jobba. Känner mig så otroligt stor och klumpig.

jag har haft sammandragningar sen vecka 27-28

Vissa dagar oftare än andra. Både milda och lite starkare sd. Ibland får jag så ont att jag inte kan röra mig. Inte nog med det, sen en vecka tillbaka jar kag även börjat känna extrem smärta i mina fötter. Det spelar ingen roll hur länge jag ligger med fötterna högt, smärtan kommer tillbaka efter ca 30 sek efter att jag ställt mig upp igen.

hur mår du annars?

Jag tycker att tiden bara flyger iväg. Känns som om det var igår jag plussade.

Shit, stark du är som jobbar på!! ????

Har haft ett antal sammandragningar, o har fått sådär ont som du beskriver två av de gångerna, men släpper efter en kort stund bara man slappnar av! ????

Förstår känslan med fötterna. Rör jag på mig är det exakt samma med mig. Testa att be någon om fotmassage, eller spola kallvatten. Tycker de två funkar hyfsat! ???? o ha alltid bra inneskor inne (exv birkenstock eller ngn annan bra sko).

Sedan jag slutade jobba och fått anpassa dagarna efter vad min kropp klarar så tycker jag att jag mår mycket bättre! Mer kvalité på livet kan man säga.

Tycker verkligen att tiden bara springer!!
  • HellGott
    SJLN skrev 2016-03-27 09:02:11 följande:

Jag gick in i vecka 32 igår så nu har jag börjat dricka hallonbladste, är det någon annan som dricker det här? Och känner ni i så fall av några sammandragningar av det? Eller känns det på något annat vis?

Jag har läst väldigt olika om när man kan börja dricka det, allt ifrån vecka 32 till 35, så jag började redan nu men med en sort som bara är hälften hallonblad och hälften annat te så det inte ska bli "för starkt". Och den här sorten smakar faktiskt rätt gott jag tänker att om det inte ger någon effekt alls så har jag i alla fall fått i mig lite mer vätska, och med tanke på att jag ofta glömmer bort att dricka ordentligt så är ju det bra

Jag är nu i v 34 och beställde hallonbladsthe igår. Får väl de i slutet på veckan o tänker börja dricka det då! ????
Svar på tråden BF maj 2016