Inlägg från: Nini |Visa alla inlägg
  • Nini

BF maj 2016

Hej alla väntande mammor

Hoppar in här har BF 22 maj med andra barnet.. har en 11 månaders lillkille hemma så full fart

Så kul att följas åt nu när det närmar sig.

Någon mer som har samma BF?

• Nini
    mindedness skrev 2016-03-24 18:38:14 följande:

Jag känner igen det där med smärta i fötter, jag har använt stödstrumpor sen några veckor och det är jätteskillnad! har nästan aldrig ont i ben eller fötter längre och då går jag rätt mycket i vardagen. Rekommenderas! Sen att man flåsar som GW person när man ska få på sig de är en annan sak...

Nån mer med sjuklig halsbränna och illamående? Började här för nån vecka sen. Men det är väl inte så konstigt med tanke på all ruljangs i magen! Kan inte fatta att det bara är 8 veckor kvar...

Uff... illamående ja! Nästan aldrig hungrig hade mer halsbränna med första barnet och inget illamående som den här gången. Åh vad jag längtar till maj <3 så trött på att känna mig som en flodhäst och inte orka/hinna med i sonens tempo på 11 månader men det blir bättre när de fixerar sig och sjunker ner...

Någon mer som har svårt att andas ibland när pyret trycker sig uppåt?
  • Nini
    smellina skrev 2016-03-25 16:17:25 följande:

Är det någon som har tips på en bra sval bärsjal till sommaren? ????

Jag tycker det är bäst att använda trikåsjal till nyfödda... looma sino och aldoria är svala trikåsjalar ? jag kommer använda looma sino den här gången.
  • Nini
    SJLN skrev 2016-03-27 09:02:11 följande:

Jag gick in i vecka 32 igår så nu har jag börjat dricka hallonbladste, är det någon annan som dricker det här? Och känner ni i så fall av några sammandragningar av det? Eller känns det på något annat vis?

Jag har läst väldigt olika om när man kan börja dricka det, allt ifrån vecka 32 till 35, så jag började redan nu men med en sort som bara är hälften hallonblad och hälften annat te så det inte ska bli "för starkt". Och den här sorten smakar faktiskt rätt gott jag tänker att om det inte ger någon effekt alls så har jag i alla fall fått i mig lite mer vätska, och med tanke på att jag ofta glömmer bort att dricka ordentligt så är ju det bra

Jag drack hallonbladste med första barnet, började i typ v 37, tycker inte jag fick några extra sammandragningar av det men gott var det. Sonen är född v 39+2 kanske hjälpte till jag vet inte.
  • Nini
    SJLN skrev 2016-03-27 09:56:19 följande:

Jag hoppas såklart på att det ska hjälpa till med en smidigare förlossning men framförallt hoppas jag på att det ska hjälpa till med läkningen efteråt. Jag har ju haft ett par missfall innan den här graviditeten och är så trött på att använda bindor, det är så varmt och obekvämt, så allt som kan korta av tiden med blödning efteråt provar jag gärna

Hade du en "enkel" förlossning med sonen?

Jo det tycker jag att jag hade absolut.. fick dock havandeskapsförgiftning som bm missade som de upptäckte när vi kom in på förlossning. Blev igångsatt eftersom allt stannade av när vi kom in och var då öppen två cm. Var inne ca 8 på morgonen, de bestämde för igångsättning vid 10 och 16:06 är han född på 3 krystvärkar. Tyckte inte det började göra om förens vid tvåtiden, sprack ytterst lite och förlorade typ bara 300 ml blod. Hade inte ont överhuvudtaget efter förlossningen och hade bara avslag i typ 2 veckor och då som en vanlig mens

Skulle mer än gärna ha en liknande förlossning igen
  • Nini
    HonanHöna skrev 2016-04-07 09:42:15 följande:

Vad har ni som har bf i slutet på maj fixat klart? :)

Tror det mesta är klart eftersom storebror blir 1 nu 15 april så finns det mesta. Syskonvagn köpte vi i november av en bekant som precis skulle sälja. Jag ska på loppis och köpa lite roliga tjejkläder till helgen då det blir en flicka den här gången, ja jag kommer hänge mig åt rosa söta kläder ett tag

Enda som är kvar är BB-väskan, ska packa den i v 35 tänkte vi. Tror vi har planer för passning av sonen och hunden flyttar till min mamma den 2 maj.
  • Nini
    HonanHöna skrev 2016-04-07 18:31:49 följande:

Åh va härligt :) skönt att en del e under kontroll! Vill bara att tiden ska gå nu haha

Jaaaaaaaa.. ge oss maj iallafall. April känns så seg... jag jobbar 3 veckor till så tiden går ju lite fortare då men börjar bli jobbigt.

Du kanske redan skrev det men har du hunnit fixat mycket?
  • Nini
    SJLN skrev 2016-04-09 11:43:37 följande:

Hur g funkar det när man bor så långt bort med pku testet? Måste man åka tillbaka om man redan åkt hem eller kan de göra det på BVC istället?

Vilken har också långt, antingen 14 eller 10 mil och åker man hem tidigt så måste du komma tillbaka för pku. Kanske är annorlunda i andra landsting. Om man inte får stanna på BB så finns det patienthotell man kan stanna på.

Jag hoppas de inte behåller mig så länge den här gången, var kvar 4 dagar med första barnet. Har white coat syndrom (?) Dvs högt blodtryck så fort de kollar, tröttsamt.
  • Nini
    Fialooop skrev 2016-04-14 14:33:02 följande:

Igårkväll föddes våran Nellie! Bf 2/5! Född vecka 37+1. Första barnet, så det kom verkligen som en chock! Började få småvärkar igår morse och tänkte att det måste vara såhär förvärkar känns. Sen kom min sambo hem kl 16:30 och jag berättade för honom, men jag trodde verkligen inte att det betydde förlossning på g. Vi skulle åka och göra en gravidfotografering så han gick in och duschade. Kl 17 gick jag och kissade, och ut kom en färsk blödning. Sen kom värkarna igång ytterligare lite, efter att jag ring förlossningen som tyckte jag kunde avvakta hemma. Runt kl 19 ringde jag förlossningen igen för att värkarna kom med ca 3 min mellanrum. Bm tyckte jag kunde avvaktan hemma eftersom jag inte tyckte värkarna var så farliga. Efter vi lagt på fick jag en ny värk och blödde ytterligare en del. Ringde förlossningen och dem ville undersöka mig. Kom in till Lund kl 19:40 och var då till min stora chock öppen 7-8 cm. Sen gick vattnet, och värkarna blev 1000 gr kraftigare. Öppen 10 cm efter ca 1,5 h till. Sen var det bara att vänta på att hon skulle ta sig neråt med huvudet. Han inte få någon epidural, och lärde mig inte tycka om lustgasen förens i slutet. Nellie är född kl 23:44, vägde 3185 g och var 49 cm lång :) vi mår super och är världens lyckligaste. Läkarkontroll idag ua hemgång blir nog imorgon under dagen!

Jätte stort grattis <3 låter som en jätte bra förlossning.
Svar på tråden BF maj 2016