Inlägg från: Callo |Visa alla inlägg
  • Callo

BF maj 2016

KEPTAK skrev 2016-01-26 17:52:51 följande:

Hej!

Jag är ny här. Förstföderska med BF 5 maj. Det är så spännande och vi längtar.

Vi har inte köpt så mycket än, tre plagg har vi varav ett har vi fått och det är i större storlek (6 månader tror jag). I lördags köpte vi barnvagn så nu längtar vi ännu mer (har den ståendes i vardagsrummet så ser den ju varje dag).

I går var jag hos bm och när jag sa att min sambo hade känt sparkar utanpå magen för 4-5 veckor sen för första gången blev hon förvånad. Jag har moderkakan högt upp i framvägg. När kände er partner sparkar första gången?

Det ska bli kul att följa andra med BF maj 2016!

Kram

Hej, och välkommen! Grattis till graviditeten! Jag har bf 6 maj.

Vad konstigt att bm blev förvånad. Gick att känna på utsidan här i v 19, är i v 26 nu.
  • Callo
    Pell skrev 2016-04-17 19:37:23 följande:

Förresten vad är skillnad på sammandragningar och förvärkar? Blev osäker idag på vad som är vad, har länge fått typ ont i magen vid ansträngning och den hårdnar tvärt. Och nu kommer det lite när som och ibland känns det ganska ordentligt.

Även börjat känna tryck neråt när jag går.

Pyret har lagt sig mef huvudet neråt (tror jg kände av vändningen för ca 1v sedan).

Här kan du läsa mer om skillnader mellan sammandragningar och förvärkar.

www.1177.se/Skane/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Sammandragningar-under-graviditet/
  • Callo
    TriciaN skrev 2016-04-20 09:48:26 följande:

Hej alla! Ni som har foglossning, blev det ännu värre när barnet fixerat sig?

Med första barnet började riktigt jobbig foglossning vid mån 4. Nu med andra barnet har foglossningen kommit betydligt senare. Upplever att det värsta är nu de senaste två månaderna när bebisen vänt sig. Aj aj, vad ont det gör!
  • Callo
    mammamagi skrev 2016-05-13 04:53:38 följande:

Nu är vår dotter nästan ett dygn gammal och allt känns helt fantastiskt. Är fortfarande uppriktigt förvånad över hur bra förlossningen gick. Vi kom in vid 22.15 och jag badade fram till 02 eller 03 då jag fick epidural. Då var jag öppen nästan 4 cm. Sedan gick det snabbt, som jag trodde, från 4 till 10 på ett par timmar. Epiduralen måste ha tagit helt perfekt för den hjälpte hela vägen även utdrivningsskedet. Jag hade inte ont alls! Men jag kände ändå! Jag är så stolt över mig själv att jag vågade vara i situationen och andas och lita och lyssna på kroppen. Fantastiskt samarbete med barnmorskorna i rummet. Det står i journalen "patient andas ut flickan"! Det var verkligen så, helt otroligt! Hade inte ens krystvärkar, men jag tryckte bara på litegranna och kroppen gjorde sitt, kroppen tog ut henne.

Nu vaknar hon måste amma

Heja er alla nu, snart är det er tur också!!!

Jösses, låter fantastiskt! Grattis till dottern!
  • Callo
    Shandi skrev 2016-05-13 13:15:05 följande:

Hej alla! Har varit tyst här inne, men har bf 17 maj, dock bestämde sig vår tös för att komma ut den 11 istället, och glada för det är vi...

Och jag som hade inställningen att jag minsann inte ska amma, gör inget annat nu. Sååå mysigt.

Hann dock inte med annat än lustgas oxh vart chockad över smärtan där på slutet då jag varit inställd på epidural ... har en son född 06 så mindes inte riktigt HUR ont det gör där innan man får trycka på själv... men nu är det gjort och allt gick jättebra. Sambons första och det är oerhört fint att se sin 2 meter, 130 kgs karl med vår lilla 3052 grams Stella i famnen.. helt fantastiskt ????

Stort grattis!
  • Callo
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 15:33:47 följande:

Måste fråga er hör inne om ni känner ska sak! I över två timmar nu har bebisen hållt på att röra sig i magen, de är rörelser väldigt långt ner, typ mensmagen och på pubis. Varje gång hon rör sig så hugger de till på blygbenet och i underlivet. De känns som knivar och jag tappar typ andan av smärta! Har haft dehär förut att de kan komma och sen gå över men nu har de hållt på i över två timmar!! De känns precis som att hon försöker pressa sig ut där nere. Inga sammandragningar eller något. Gör så satans ont. Blir lite bättre då jag ligger ner. Kan inte röra mig eller sätta tyngd på fötterna då gråter jag typ. Fixerar sig bebisen eller vad händer???

Har haft exakt samma i flera veckor (41+5 idag). Det gör verkligen ont med de där huggen i underlivet, o h obehagligt när det borras och trycker på. Men det är inte som bebisen fixerar sig, det har min gjort för ett tag sen. Du känner inte när bebisen fixerar sig. BM säger att även om bebisen fixerat sig så kan den ändå borra med huvudet och röra på axlarna. Så det är det är helt enkelt det som känns.
Svar på tråden BF maj 2016