Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BF maj 2016

Att jag missat denna tråd! Hej alla! Har bf 21 maj så är i vecka 37+3 nu. Har en dotter som är 2 och 4 månader som föddes vaginalt i säte, bor i Jämtland, är 25 år,jobbar som sjuksköterska på en kirurgisk, har varit tillsammans med min sambo i 9 år (Hugh school sweet hearts ) och vill gärna följas åt och se vilka symtom alla har nu innan förlossningen. Väntar en dotter till som ligger med huvudet neråt, lycklig för de! Har haft huvudvärk i två dagar nu, min mage är inte riktigt som den ska. Känner mig bajsnödig men är typ inte de. Är förstoppad men de känns som när man är magsjuk ändå... Igår kräktes jag (gjorde de mkt förut och blev bland annat sjukskriven för de) vilket jag inte gjort på evigheter. Har även lite förvärkar på nätterna tror jag? Hade inga med dottern så vet inte riktigt hur de känns. Men de är sol stark mensvärk som gärna sätter sig i ländryggen! Haha vart ett långt inlägg men hoppas jag kan hoppa in här såhär sent! Mina andra trådar är inte så aktiva men denna verkar vara de! Ska läsa lite bakåt och se vad ni skrivit

• hundenhubbe

Kan tillägga att min dotter kom på bf så har fått för mig att denna lilla fis ska komna tidigare av någon konstig anledning :-P

• hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-04 14:49:09 följande:

Samma här, sonen kom oxå bf och är nu 36+6 och, börjar nästan leta efter symtom och vill/tror det ska vara dags snart. Var hos BM idag och hen låg väldigt långt ner nu (ingen risk att fastna i navelsträngen om vattnet skulle gå). Har oxå känt lite sd samt fått springa på toa...kommer inte ihåg hur det var innan sist, har väl förträngt det kanske...

(Bor fö oxå i jämtland)

Jag letar symtom hela tiden och de är så dumt då de säkert är ett tag kvar!! Var hos bm igår och min låg ruckbar väldigt långt ner och magen har sjunkit mkt på kort tid jag läste tillbaka i en tråd som jag var med i med första barnet och då hade jag ont i ryggen och väldigt rörlig bebis två dagar innan! Jag har typ också glömt och känns inte som att de blir samma nu. Vattnet gick 02.30 med första och då fick vi åka in på en gång eftersom hon låg säte. Värkarna startade 07.00 typ och jag fick ju göra allt värkarbete där och inget hemma. Tog 12 h från första värk till hon var ute. Hoppas på mkt lättare och snabbare förlossning nu. min bm sa att d e borde bli så eftersom jag "banat" väg med ett säte och att de är andra barnet. Så hoppas de! Känns dock läskigt att göra en del av dedär onda värkarbete här hemma.... Jag bor i östersund! Du med?
    Tausen skrev 2016-05-04 14:50:41 följande:

Arg på mig själv.. Hade tänkt fråga BM om hon kunde kolla om jag öppnat mig nåt idag, så kände jag mig så dum så jag vågade inte... :(

Jag tänkte också fråga bm de men vågade inte heller!! Kändes som att "jag borde fatta att man inte ska vara där och röra i onödan". Men de är säkert vi som är fjantiga för dom hade säkert tittat
  • hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-04 15:53:14 följande:

Ja vad dum man är!! Hade hon inte tyckt det så hade hon väl sagt det liksom...

Vad jobbigt det lät med säte, men då borde det ju gå lättare nu :)

För mig tog det ca 52 timmar från första värken tills han kom ut sist - så jag hoppas definitivt att det ska gå fortare nu. Men det garanterade BM att det inte skulle göra nu..så hoppas hon har rätt! Jag bor i Hara (bortanför Orrviken).

Haha eller hur! Ja jag hoppas på de!

Men fy!! Då ska jag inte klaga på mina 12 timmar! De borde ju definitivt gå snabbare för dig! Hur gammal är din son? aha där! Jag bor nära Krokom men tänkte att jag skriver östersund så vet du lite mer vart
  • hundenhubbe

Huvva. Skulle duscha men fick ett sånt tryck neråt med ilningar så kunde inte röra mig. De kom och gick med snabba intervaller. Hon måste ha borrat ner huvudet rejält! Sen kom de massa flytningar (ursäkta) och nu har jag molvärk i ryggen. Tjejen i magen rör sig som fan och de gör ont neråt, ett rejält tryck!

• hundenhubbe
    SJLN skrev 2016-05-04 21:07:37 följande:

Åh så spännande! Önskar att jag kunde känna lite mer så man visste att de kanske var på gång ganska snart i alla fall

Känns skumt just nu. Får sammandragningar som gör lite halvont med tryck neråt. Kanske ska klocka när de kommer? Men om de var värkar borde jag väl veta de? (skumt hur fort man glömmer). Ligger i soffan och vågar inte röra mig, är rädd att de ska göra ont. Har molvärk i ländryggen...
  • hundenhubbe

Efter att ha vilat en stund på soffan gick de över men jag sov väldigt bra hela natten! Så de var nog bara förvärkar. Idag har jag lite tryck till och från ner och sammandragningar men inge mer. Är dock hemskt förstoppad så tog lactulos imorse och hoppas e ska hjälpa som de gjorde sist. Hemskt att inte kunna gå på toan fast de verkligen känns som man behöver de. Plus att de hjälper inte att lilltjejen i magen börjar röra sig som bara den just då jag försöker gå på toaletten xD

• hundenhubbe
    HonanHöna skrev 2016-05-05 13:35:44 följande:

Köp katrinplommon juice för magen :) funkar kanon!

Tack för tipset! Lyckades gå imorse iaf och fortsätter nog med lactulos tills allt blir bra igen! Så de blir lättare efter förlossningen. Vet att de var ett stort problem sist!
  • hundenhubbe
    Anonym (C) skrev 2016-05-05 23:35:32 följande:

BF imorgon för mig. Men verkligen inga tecken på att något är på gång. Min BM erbjöd mig hinnsvepning snarast efter BF, vilket är på tisdag (om jag är öppen dvs). Vet inte om jag vågar. Känns läskigt.

Tycker också de känns obehagligt och tänkte undvika de och hoppas på att hon tittar ut innan bf eller runt bf iaf! Ni som har gjort de vad tyckte ni om de? Funka de? Gjorde de ont?
  • hundenhubbe

I tre dagar har jag hållt på i trädgården, grävt osv. Helt slut i kroppen men hoppas verkligen de ska sätta igång något nu. Exakt 14 dagar kvar idag väldigt livlig bebis i magen!

Svar på tråden BF maj 2016