Beab skrev 2016-05-20 15:39:10 följande:
Wow hur mår du mentalt då?? Jag har gått 8dagar över nu och mår kasst , mest för att jag är så rädd att bebisen inte mår bra och att jag hört att om det blir igångsättning är det värre än naturligt sätta igång. Min kompis fick sin bebis idag (en dag tidigare än beräknat) och när jag hörde det bara grät jag av typ avundsjuka?! Helt störda känslor här hehe har varit lugn hela min graviditet och tänkt att jag kommer fixa detta mentalt men nu är jag helt förstörd och skit rädd:((
Jag mår ok. Det är drygt, men bara att gilla läget.
Var inte orolig för din bebis. Så länge du känner rörelse är det bra. Känner du inte rörelse, eller mindre, åk in till FL och kolla upp det. Du ligger där en timme med apparater som mäter rörelse och sammandragningar under ca 1 h.
Igångsättning är inget farligt eller "värre" så. Så där har du nog hört lite tokigt. Bebisen kan ju inte vara där inne hur länge som helst, även om den här verkar vilja det haha. Jag blev igångsatt förra gången också pga vattenavgång (eller värkstimulerande dropp fick jag nog, värkarna kom och gick... ).
Jag förstår verkligen vad du menar när du berättar om att andra föder, men inte du, och hur det känns. Folk beräknade efter mig har fött för längesedan. Det tar på en.
Kämpa på, även om det är tufft. Varje dag känns som en evighet (I know), men det blir snart din tur.