Inlägg från: Maj2016 |Visa alla inlägg
  • Maj2016

BF maj 2016

Hej! Har beräknad förlossning 14/5. Ska på Rul den 17/12. Vi har tänkt kolla kön om det går. Detta blir mitt sjätte barn. Har 4 killar och 1 tjej sen tidigare. 36 år och eftersom jag är över 35 gjorde vi kub som visade inget speciellt utan gav bra siffror :).

Börjar känna lite rörelser och sparkar och det känns skönt :)

• Maj2016

Vecka 37 idag :), imorgon har jag tagit första dagen som ledig inför förlossningen.. Känns konstigt att gå och lämna barn på skolan för att sen gå hem och vara själv ett tag.. När gick / går ni hem från jobbet? Väntar mitt sjätte barn och börjar få förvärkar (äntligen) fått tryck neråt och känner att snart äntligen är det på g ;)

• Maj2016

Fredag den 6 maj föddes mitt sjätte barn, en son på 4080g och 53 cm med huvudmått på 38 cm. Var beräknad till 14 maj. Fick igångsättning som tur var. Fick en hormontampong ditsatt kl 11. Den ska starta mina värkar. Var öppen 2 cm då. Kände inget speciellt förrän runt 16 då det började trycka lite. Kl 20 var jag öppen 4 cm och hade regelbundna värkar som inte gjorde ont utan kändes som tryck. Kl 21.45 fick jag åka till förlossningen för att värkarna var regelbundna trots att jag var opåverkad av dom. Där undersökte de mig och jag var öppen 4 cm då också. Fick byta om till skjortan och fick nål insatt i armen eftersom jag ville få spinalbedövning när det blev dags. Gick till dagrummet och såg på tv då var kl ca 22.20. Kl 22.45 började jag få ont i ryggen och det tryckte på rejält. Hade fått rätt ont då så vi gick tillbaka till rummet. Vi kallade dit bm och hon kände, liten kant kvar bara. Vattnet gick då hon kände ca 22.50. Kl 23.09 föds sonen utan bedövning då det ej hanns med.

Svar på tråden BF maj 2016