Inlägg från: Someday |Visa alla inlägg
  • Someday

BF maj 2016

Jag var beräknad 30 maj. Har haft mensvärk dagligen i 3 veckor. Bebis fixerad sedan vecka 34. Nu mår jag inte bra. Inte sovit på fem nätter. Regelbundna sammandragningar och onda värkar men det stannat av hela tiden. Pratat med FL eftersom slemproppen gick redan för 14 dgr sen och det kommit blod dagligen i minst en vecka. Men det är normalt och de vill att jag avvaktar. Men jag avlider snart i denn här värmen. Kan knappt gå heller eftersom det känns som att bebis snart ramlar ut. Vad gör man?!?

• Someday
    TriciaN skrev 2016-06-04 16:05:09 följande:

Åh grattis!! Så roligt :)

Nu är de nog bara jag kvar som ska ha ut min

Jag ska också ha ut min ????
  • Someday

Jag är på BF+6. Fortfarande sammandragningar och värkar men det händer nada. Livrädd för att det ska gå superfort när det väl drar igång. Min BM tror inte heller på hinnsvepning. Pratade med FL i torsdags då jag hade ett riktigt meltdown eftersom jag mått dåligt i så många veckor. Men de säger att jag får avvakta... erbjuder att hämta sömnmedicin. Så vi väntar. Snart måste ju bebis komma. Bara rädd att det blir en stor lillebror eftersom jag går över så mycket. Nytt besök hos BM på tisdag.

• Someday

Jag hade oregelbundna värkar efm. Vid 19 tilltog dem lite. Av olika omständigheter som en 4-åring bestämde vi oss för att ringa barnvakt som kom 20.45. Ringde förlossningen och de tyckte vi skulle packa och börja bege oss. Kom in 22.15.

23.56 föddes lillebror. 3680 gram och 50 cm. Bf+6.

Det gick fort på slutet. Nu sover alla utom mamma ????

• Someday

Förslag på namn mottages.

Storasyster heter Ella.

Hade bestämt oss för Isak eller Noel och bägge namnen blev tagna av vänners bebisar i maj. Nu vet vi inte riktigt.

• Someday
    TriciaN skrev 2016-06-06 06:41:32 följande:

Jättefrattis till er som har fött..

Någon som haft värkarbete i 14 timmar sen att de försvunnit och kommit igen? Behöver ett hopp. Helt slut värkar sen 16 igår var tionde minut och hela natten kämpat på. Sen bara försvann dem.

Ring FL! Kan vara så att kroppen är för trött för att dra igång.
  • Someday
    TriciaN skrev 2016-06-07 02:04:38 följande:

Gick fort 17.20 satte dem igång mig 21.36 är hon ute. Men fy helvete va ont !!

Jag det gör klart ondare när det går snabbt. Samma för mig. Jag fick ingen paus mellan värkarna. Dessutom kom han tydligen med vidöppen hjässbjudning. Bra kämpat! Hoppas att du kan njuta lite nu!!
  • Someday

Vi hade det också lite struligt med amningen.

Här hade killen svårt att få rätt tag. Så även om det rann till hade han fel sugteknik och fick ändå inte tillräckligt med mat. Gav ett par flaskor ersättning när det skreks som.mest. Eftersom han har kolik med så har vi även börjat med Semperdroppar och Minifom. Det har hjälpt. Så nuter han bra också och har börjat sova mer även på dagarna och vill inte tutta lika ofta. Nöjdare helt enkelt.

Svar på tråden BF maj 2016