Inlägg från: TriciaN |Visa alla inlägg
  • TriciaN

BF maj 2016

jag_1987 skrev 2016-06-04 15:48:21 följande:

På förlossningen nu. Slempropp med blod har gått fått en svepning tappen är nästan helt mogen. Barnmorskan trodde de blir bebis i dag! De hoppas jag med!

Hejar på dig :)
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-04 15:55:03 följande:

Äntligen är våran lilla tjej här :) 12.25 kom hon. 3030g och 47 lång. En pytte bebis!! Önskar att era ska komma nu också!

Åh grattis!! Så roligt :)

Nu är de nog bara jag kvar som ska ha ut min
  • TriciaN
    Someday skrev 2016-06-04 18:23:01 följande:
    Jag ska också ha ut min ????
    HEJJA oss
  • TriciaN
    Ruter skrev 2016-06-04 18:49:35 följande:
    Här är en till som väntar
    Håller tummarna för oss. Varför kan inte våra bebisar också bara komma vips utan förvarning
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-05 07:58:29 följande:
    Min lilla kom på bf+7 så tappa inte hoppet! Men ja lider me dig!!
    Jag får inte ny hinnsvepning förrän torsdag så känns inte så troligt! GRÅTBOMB IDAG!!
  • TriciaN
    jag_1987 skrev 2016-06-05 10:38:21 följande:

I natt kom vår lilla dotter 4000 gram, 52 cm på bf+3. Verkarna avtog under dagen i går sen satte dom i gång efter en hinnsvepning på förlossningen. Dom startade till en början av hinnsvepning på bf dagen och värkarna kom 30 h efter det. Hade inga känningar fran tills ja fick hanterbara värkar med 10 mins mellanrum. Sen tätna dom för att sedan ebba ut ochs en kommanigen efter svepning nr 2! Gjorde ont som fan att föda nr 2 och ja gjorde de med bara lustgas! Sprack inget denna gången heller! Lycka till alla ni som är kvar snart snart snart så!

Jättestort grattis
  • TriciaN
    jag_1987 skrev 2016-06-05 16:26:25 följande:

För er som fått hinnsvepning kör färknäppen efter de gjorde vi och de funkade!

Gjorde jag med men det funkade inte på mig.

Har lite förvärkar nu dem gör mer ont men kommer inte så ofta. Dem lär väl avta igen som alla andra gånger
  • TriciaN
    Mammasgryn skrev 2016-06-05 20:35:19 följande:
    Det har jag också imorgon. Varje dag som går så känns väntan bara längre dag för dag. Vill så gärna att pyret ska komma nu men tyvär inga känningar än så länge
    Förstår dig!! Jah kämpar på med värkar sen klockan 16 med tio minuters mellanrum. Har tagit alvedon och varmt bad och allt de där de ber om, när bör man ringa in
  • TriciaN

Jättefrattis till er som har fött..

Någon som haft värkarbete i 14 timmar sen att de försvunnit och kommit igen? Behöver ett hopp. Helt slut värkar sen 16 igår var tionde minut och hela natten kämpat på. Sen bara försvann dem.

• TriciaN
    Mammasgryn skrev 2016-06-06 09:21:05 följande:
    Du kan ju alltid ringa in och kolla med dem vad de säger.

Är det bara jag kvar som skulle haft i maj som inte fått än. En känning av vad som helst för att få lite hopp om att en förlossning är i antågande... Väntande har aldrig riktigt varit min grej.
    Har varit där alla timmar med värkarbete pch stampandes och stönandes hemma har inte lett till någonting. Dem sa till och med jag inte är öppen alls trots min BM som gjorde hinnsvepning i torsdags sa jag va öppen 1cm
  • TriciaN

Visa sig vara samma problem denna graviditeten som förra kroppen klarar inte de själv pga moderkakan är gammal. Är på igångsättning

• TriciaN

Ja när man går övertid kan den sluta fungera som den ska. Andra barnet för mig det händer..

6/6-2016 kom hon ut "lillan" 21.36.. Magiskt ????????

• TriciaN
    jag_1987 skrev 2016-06-07 01:18:39 följande:
    Stort grattis! Bra jobbat! Hur var förlossningen?
    Gick fort 17.20 satte dem igång mig 21.36 är hon ute. Men fy helvete va ont !!
  • TriciaN
    Mammasgryn skrev 2016-06-08 06:23:41 följande:

Igår fick vi äntligen träffa lillasyster, mkt förarbete gjort hemma och efter 1.5 timme på förlossningen tittade hon ut 11:46 =)

Grattis!!! Äntligen!! Hoppas alla ni andra också ligger och myser med era bebisar :)
  • TriciaN

Vi behöver hjälp med namn förslag. Bokstaven v måste finnas med i namnet, men det kvittar var :)

• TriciaN

Vi har fått en väldigt snäll sessa. Somnar halv 10-10 sover till 02.30 ungefär sen matdax sen somnar hon om till halv 7. Så än sålänge känner jag ingen brist på sömn (sålänge vi har det såhär bra)

• TriciaN

Hoppas det går bra för alla. Vår lilla Lowa är 7v idag. Galet va tiden går snabbt

Svar på tråden BF maj 2016