Inlägg från: HonanHöna |Visa alla inlägg
  • HonanHöna

BF maj 2016

TriciaN skrev 2016-06-05 08:36:59 följande:

Jag får inte ny hinnsvepning förrän torsdag så känns inte så troligt! GRÅTBOMB IDAG!!

Åh fy en sån jobbig dag :( lider verkligen me dig..
  • HonanHöna
    Pell skrev 2016-06-05 08:46:02 följande:

Stort grattis till er lilla!

Har ni något namn?

Har alla som fått era barn redan namn på dem? Vi kan inte komma överens denna gång men vill ha ett namn mer än "hon"

Nä vi har inte riktigt bestämt oss ännu hihi. Men det lutar åt ett, klämmer o känner lite :) det ska ju sitta hela livet :) än så länge heter hon dockan o lillan haha
  • HonanHöna
    Someday skrev 2016-06-06 03:02:44 följande:

Jag hade oregelbundna värkar efm. Vid 19 tilltog dem lite. Av olika omständigheter som en 4-åring bestämde vi oss för att ringa barnvakt som kom 20.45. Ringde förlossningen och de tyckte vi skulle packa och börja bege oss. Kom in 22.15.

23.56 föddes lillebror. 3680 gram och 50 cm. Bf+6.

Det gick fort på slutet. Nu sover alla utom mamma ????

Stort grattis :)
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-06 18:16:15 följande:

Visa sig vara samma problem denna graviditeten som förra kroppen klarar inte de själv pga moderkakan är gammal. Är på igångsättning

Åh tänker på er!! Lycka till!
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-07 01:02:13 följande:

Ja när man går övertid kan den sluta fungera som den ska. Andra barnet för mig det händer..

6/6-2016 kom hon ut "lillan" 21.36.. Magiskt ????????

Åh va härligt :) stort grattis!!!
  • HonanHöna
    Mammasgryn skrev 2016-06-08 06:23:41 följande:

Igår fick vi äntligen träffa lillasyster, mkt förarbete gjort hemma och efter 1.5 timme på förlossningen tittade hon ut 11:46 =)

Jätte grattis :)
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-08 06:39:52 följande:

Vi behöver hjälp med namn förslag. Bokstaven v måste finnas med i namnet, men det kvittar var :)

Vanessa

Alva

Vera

:)
  • HonanHöna
    ostpaj skrev 2016-06-11 23:02:57 följande:

Vad fick hon för namn nu då? Så nyfiken, med alla namntrådarna :D

Det blev en liten Luci :)
  • HonanHöna
    ostpaj skrev 2016-06-12 19:37:13 följande:

Åh, jättefint ju! Inget jag själv hört eller tänkt på. Kul :)

Tack :) nä de e ett lite halvt eget påhitt.
  • HonanHöna
    Pell skrev 2016-06-12 20:28:09 följande:

Ja vad heter alla kidz?

Här är det en liten Dagny (storasyster heter Ruth)

Vilka underbara namn :)
  • HonanHöna
    jag_1987 skrev 2016-06-14 23:05:40 följande:

De har gått en vecka efter fl och mitt avslag försvann nästan efter 4 dagar sen började dt komma igen som typ klumpar och nu har ja typ fyllt två nattbindor bara sådär vid två tillfällen.. Dessutom luktar avslaget avlopp.. Så sjukt vidrigt.. Är detta normalt tro?

De är ju mitt andra barn och minns inte att första va så men då hade jag druckit hallonbladste länge inna fl de fgjorde ja tyvärr inte nu för ja ville se om de va skillnad. Då hade ja avslag typ 9 dagar luktfria.

Amningen har inte heller fungerat mjölken värkar va för tunn då hon vill tutta hela tiden och grät väldigt mkt så de blir ett ersättningsbarn av nr 2 med vilket knte gör mig något då första är frisk och glad tjej men kan ändå känna att ja hade velat amma lite mer än en vecka.. Sammtidigt är de väldigt skönt att sambon kan ta henne med.. Hur går ammningen för er?

Kolla upp avslaget.. Tror inte det ska lukta, så det inte e infektion eller så :)

Jo amningen funkar denna gången också, men har nog grädde i denna gången haha.
  • HonanHöna
    Mammasgryn skrev 2016-06-20 10:44:54 följande:

Dock så kräks hon en del. Men har tid på bvc idag så vi får se om hon har gått upp det är det ju ingen fara.

Våran lilla fröken kräks också en hel del haha. Tur man fått mycket kläder :)
  • HonanHöna
    Mammasgryn skrev 2016-06-20 18:10:06 följande:

Ja det är tur och att man har tillgång till tvättmaskin också då det också hamnar i tösens korg där hon sover

Ja precis!
  • HonanHöna
    ostpaj skrev 2016-06-23 18:46:23 följande:

Jag som följde tjejnamn -trådarna fick också en tjej igår! Helt otippat. Kallat den för ett pojknamn i 9 månader :p känns konstigt :D

Åh ett stort grattis :) hur gick det?? Några spontana namn då?
  • HonanHöna
    ostpaj skrev 2016-06-23 21:13:59 följande:

Jo tack, det gick bra! Kom till förlossningen 17,05 öppen 8 cm och hon var ute 17,54 :)

Mjaa.. Hade 2-3 namn som favoriter men tänkte titta lite på henne och se vad som passar :D söt liten figur med mörkt hår. Storasyster har ljust hår och var flintis typ första året så den här är ingenting som jag föreställt mig ;)

Åh va roligt :) du måste berätta sen va det blir..
Svar på tråden BF maj 2016