Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

BF maj 2016

Myyslii skrev 2015-09-01 13:46:57 följande:

Tror ni att jag kan få ett Vul men tanke på mf för fyra månader sen och är under utredning för hjärtproblem? Sen har jag HMS(bindvävnadssjukdom) och ska köra actionrun den 19 sep.. Skulle vara sååå skönt å veta att allt ser bra ut. :)

Ring och kolla bara! Det är så olika på olika ställen...
  • Tallbarr12
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 17:13:30 följande:
    Vad kan de då varit för blödning...
    Det finns genombrottsblödning med som kan komma när man skulle fått mens, annars är det inte ovanligt att man blöder lite ibland, blodkärlen i underlivet är lite extra känsliga som gravid. Jag fick en störtblödning i vecka 12 med första barnet och det var pga ett blodkärl som brast, läskig upplevelse men ingen fara (blev uppkollad på gynakuten).
  • Tallbarr12
    Meliaz skrev 2015-09-01 19:22:21 följande:
    Tack, o grattis till dig med. Vad roligt att det är samma dag, får se längre fram om det ändras =)

Fler än jag som har som molvärk i magen o neråt mot underlivet och ljumskarna? Det liksom svider emellanåt och känner mig uppblåst. Är också väldigt hård i magen.
    Jag är också stenhård i magen! Känner av att det strålar i ljumskarna när det sträcker i ligamenten och känner tyvärr av fogarna lite grann.
  • Tallbarr12
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 21:15:26 följande:
    Måttligt är det, mindre än som när jag har mens.. Allt är så nytt... Inga klumpar heller..
    Gyn kan ta blodprov och kolla hcg och se om det ökar som det ska. Om du är orolig, så kontakta nån!
  • Tallbarr12
    Stemia skrev 2015-09-02 15:36:55 följande:

Gör ont i högersida, är de normalt?

Känns lite molande, gör extra ont om ja gör något ansträngande tex rastar hunden,dammsugar osv.

Va kan de bero, äre missfall på gång?

Det är troligtvis bara ligamenten som stramar lite! Mina hugger till rejält vid snabba rörelser.
  • Tallbarr12
    FruD skrev 2015-09-02 19:32:13 följande:
    Tack och grattis till dig också!

Måste ju vara en väldigt glad nyhet att plussa på egenhand när man trott att det inte går. Håller tummarna att allt går bra!

Kanske också skulle ta och ringa barnmorskan egentligen, har astma så jag behöver veta lite vad som gäller kring det. Gäller bara att lista ut vart man vill gå... Bor i Stockholm så vi har väl nästan för många valmöjligheter. Vart bor du och har ni en massa olika ställen att välja på?

Tycker mest bara att det känns så surrealistiskt, syns ju inte att man är gravid och jag känner inte av det så där värst mycket. Är lite, lite illamående på morgonen och har en tendens att bli yr men annars känns det mest som vanligt. Dessutom vågar jag nog inte riktigt "gå in i det" så här tidigt, kan ju fortfarande hända så mycket. Har du några symptom?
    FruD: jag har också astma och har varit gravid förut och har bra kläm på vad som gäller. Säg bara till om du vill ha lite info!
  • Tallbarr12
    FruD skrev 2015-09-02 21:26:33 följande:
    Jag är mest orolig för hur det är med mediciner, vad man får ta och inte. Vill inte stoppa i mig något som kan vara dåligt. Har du någon info om vad man får ta och inte eller om det är något annat man behöver ha koll på så tar jag mer än gärna emot den informationen. Alltid bra med info från någon i samma situation!
    Jag pratade med min astmasjuksköterska tidigt i förra graviditeten och hon har koll på läget. Det viktigaste för barnet är att man fortsätter att ta sin medicin, för låg syresättning är värre. Jag tar pulmicort, oxis och ventoline och de medicinerna är säkra. Är nästan säker att de andra är det med, men om du tar andra kan det ju kännas säkrast att kolla upp det. Hon sa också att en tredjedel blir bättre i astman vid graviditet, en tredjedel oförändrat och en tredjedel sämre. Jag märkte inte av någon skillnad, men kan vara bra att veta att behovet av mediciner kan ändras.

Om du googlar på astma graviditet så fick jag upp som första länk ett pdf-dokument media.allergiforskning.se/... med info från astma och allergiföreningen om just astma och graviditet.

Kan tillägga också om du är pollenallergisk så är en del läkare ofantligt ouppdaterade på vad som är säkert och skriver ut uråldriga mediciner (tavegyl) med rejäl trötthet som biverkning. Precis vad man behöver som gravid. Inte.
  • Tallbarr12
    anja1661 skrev 2015-09-06 13:48:32 följande:

Vi kommer försöka få veta könet. Det har vi gjort med de andra tre :) jag tycker att det känns mer personligt och verkligt att veta vem man väntar på. Våra barn har alla fått sina namn redan direkt efter UL.

Har ni funderat på namn? Jag har mina klara redan :) (jag är ett planering och kontrollfreak)

Vi kommer nog också kolla kön om bebisen vill visa upp sig på rul. Vi gjorde det med ettan och det kändes så mycket mer verkligt då! Namn kommer nog bli en minst lika lång process som förra gången, jag och maken hade lite svårt att enas
  • Tallbarr12
    Majorie skrev 2015-09-07 19:55:46 följande:

Fick tid för tidigt UL den 18/9. Är ju en heeeeeel evighet tills dess. :) Kommer då vara i 7+2 och har gjort IVF så det är därför jag får tidigt UL.

Jag tycker de här tidiga veckorna går så fruktansvärt långsamt. Man mår illa, vill sova massvis, är trött, humörsvängningar. Och så går man bara och väntar på att komma förbi vecka 12, göra rutinultraljud och få en fin mage. Lever inte direkt i nuet just nu...

Jag ska på tidigt ul den 15/9 och är också i v 7+2 då!
Svar på tråden BF maj 2016