Inlägg från: EmPe |Visa alla inlägg
  • EmPe

BF maj 2016

kicken skrev 2015-09-14 10:49:53 följande:

Hejsan!

Här kommer ett klurigt inlägg!

Fick missfall i v.8+0 den 5aug och slutade blöda efter bara en vecka. Efter 2 veckor började jag känna gravsymptom igen. Tog test och fick neg. Väntade 5 dagar och testade igen och fick svagt pos. Väntade 2-3 dagar och testade med digitalt test och fick 2-3v gravid. Sen gick det en vecka och i min hjärna gick virrvarr av oroligheter att jag skulle få nytt missfall. I torsdags v6+1 i appen om man tar mf som sista mensens första dag så Ringde jag bm för att få komma på en koll men istället var det som om hon knappt trodde att det var möjligt att jag var gravid så snart efter missfall utan menstruation emellan. Hon sa att det kunde vara rester av hcg efter förra graviditeten och att jag måste vänta 2 veckor och komma in och göra gravtest. Så nu står jag här antingen ogravid och väntar på mens eller gravid i v6+5 typ. Jag har ömma bröst, illamående, kaffe smakar blä och jag är så sjukt trött på em. Humörsvängningar... jag känner mig så gravid! Men jag vågar knappt hoppas efter missfallet men att inte veta gör mig knäpp! Tog ett till test igår och jag tog det sent på kvällen och det blev 2 sträck direkt! Om det nu är sant så är jag beräknad 6 maj!

Jag hoppas att jag blir kvar här ???? nån som hat varit med om nått liknande eller vet nån annan som blev grav direkt efter mf och det gick bra?

Ja, det var allt lite klurigt;)
    Jag fick mf 3 aug, ny äl 17 aug och plussade igen 27 aug! Ingen mens emellan alltså. Är nu i v 6+0. Än så länge går det bra..hoppas jag;) Har vul den 29/9.

Det är nog väldigt ovanligt att plussa så tidigt efter mf..mer ovanligt ju längre gången du är. Mitt mf var i vecka 4+6 så jag hann ju knappt vara gravid.

Håller tummarna att allt går bra för dig:)
  • EmPe

En annan sak..använde du samma märke på testerna när du testade negativt och sen positivt?

• EmPe
    kicken skrev 2015-09-14 11:23:12 följande:
    Nej det gjorde jag faktiskt inte :/ alla testen har varit olika.
    Tänkte bara på att vissa test är känsligare än andra. Cb plus och digitalt visade att jag var gravid längre än vad testlagrets tester gjorde, efter mf. Tycker dock att det låter som att du har en ny graviditet. Jag är helt säker att min är ny..testade neg flera ggr och sen började jag med äl-tester. Testade sen svagt med gravtest på bim -5 som sen blev starkare och starkare.

Hade jag varit dig så hade jag lätt bokat ett privat ul eller åkt till akuten för att slippa vänta..men det är ju bara jag som är otålig;)
  • EmPe

Ja men gör det..de kommer ju snabbt kunna bekräfta om det är en ny graviditet. Inte omöjligt att de kan se hjärtat nu också. Annars gör som "skepparbarn" skrev. Testa med stickor med några dagars mellanrum. Strecken borde bli svagare om det är den gamla graviditeten.

• EmPe
    kicken skrev 2015-09-15 12:07:20 följande:

Har nyss varit hos mvc och gjort gravtest. Definitivt gravid och inte rester efter missfall. Har fått tid för inskrivning och vul den 6okt! Hoppas nu att lilla ärtan stannar där inne! Jag är så glad just nu! Fast orolig.

Hoppas att det går vägen för er andra också! Nu vill man bara att det ska bli v12 fort!

Oroar mig över lite värk i ryggslutet men hoppas att det beror på helgens träning :/.

Kram på er i höstrusket!

Vad glad jag blir för din skull:) Bra att du kollade upp det direkt istället för att vänta två veckor och må dåligt under tiden. Jäkla bm som skrämde upp dig..

Jag har också värk till och från i korsryggen men tolkar det som molvärk. Har även ont där när jag har mens.

Låt dessa veckor gå fort!
    Vet inte vart du bor men här har det varit sol och varmt hela dagen;)

Kram kram
  • EmPe
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-15 13:17:39 följande:

Lättnaden idag alltså! :) Upptäckte att jag hade ett digitalt test hemma, tog det och det visade 2-3 veckor, i lördags visade det 1-2 veckor. HCG måste alltså ha stigit. Mitt aningen svagare test igår var nog bara ett dåligt test trots allt. Nu är det färdigtestat! 

Jag spydde lite första gången idag. Är det någon annan som också mår illa redan?

Härliga nyheter!! Jag mår också illa..idag var det riktigt jobbigt...var på Ikea med mamma och trodde att jag både skulle spy och svimma. Tänkte att nu avslöjar jag mig..men jag lyckades hålla ihop mig själv:/
  • EmPe
    fair skrev 2015-09-15 08:26:55 följande:

Igår gjorde jag ett vul pga jag hade så ont i söndags. Man kunde se en fostersäck med begynnande gulesäck. Enligt måtten v.5+3. Men inget foster syntes. Dock normalt vad jag förstod.

Ska förhoppningsvis tillbaka om ca 1,5 vecka för nytt vul.Hoppas man ser en liten bebis då!!!

Ska även ta blodprov för att se om hcg stiger eller ej. Känns ju lite jobbigt just nu men det ska nog gå bra det här!

Håller tummarna för dig! Det kommer säkert gå bra:)
  • EmPe
    fair skrev 2015-09-16 16:01:54 följande:

Nu ringde dom upp från kvinnokliniken där jag var och lämnade hcg prov imorse.

Halten hcg hade höjts från 5789 till 11000 på två dagar så allt går framåt som det ska!

Jag blev så lättad att jag grät! Trodde inte att jag var så orolig men tydligen. Jag är så upp och ned i mitt humör, känslorna ligger utanpå kroppen känns det som.

Tänk att vi ska få gå igenom detta fantastiska en tredje gång!? Att våra två fina flickor ska bli storasystrar!

Nu blickar vi framåt mot ul nästa fredag och hoppas att vi får se en liten bebis med tickande hjärta <3

Grattis! Vilka goda nyheter:)
  • EmPe
    Majorie skrev 2015-09-18 13:31:05 följande:

Var på VUL idag i 7+2 och fostret var perfekt stor och vi fick se ett pickande litet hjärta. Väldigt skönt att få se!

Grattis, så härligt:)
  • EmPe
    Novembersmile skrev 2015-09-20 07:04:38 följande:

Någon som vet hur länge man plussar efter MF? Har läst att det kan ta upp till 9!!!! Veckor?

BF 2016-05-14
    Det är olika och jag skulle tro att det kan bero på hur långt gången du är. För mig gick det väldigt fort. Jag fick mitt mf i v4+6, blödde en dag och sen avtog det under ca 3 dagar. Jag fick negativt gravtest rätt omgående. Efter blödningen började jag om med äl-tester och fick ny äl exakt 14 dagar efter blödningens första dag. Missfallet var alltså den 3 aug och plus igen den 27 aug. Går in i v 8 i morgon och än då länge går det bra! Hoppas att det går fort för dig också..det kan göra det! Kram
Svar på tråden BF maj 2016