BF maj 2016
Hejsan!
Här kommer ett klurigt inlägg!
Fick missfall i v.8+0 den 5aug och slutade blöda efter bara en vecka. Efter 2 veckor började jag känna gravsymptom igen. Tog test och fick neg. Väntade 5 dagar och testade igen och fick svagt pos. Väntade 2-3 dagar och testade med digitalt test och fick 2-3v gravid. Sen gick det en vecka och i min hjärna gick virrvarr av oroligheter att jag skulle få nytt missfall. I torsdags v6+1 i appen om man tar mf som sista mensens första dag så Ringde jag bm för att få komma på en koll men istället var det som om hon knappt trodde att det var möjligt att jag var gravid så snart efter missfall utan menstruation emellan. Hon sa att det kunde vara rester av hcg efter förra graviditeten och att jag måste vänta 2 veckor och komma in och göra gravtest. Så nu står jag här antingen ogravid och väntar på mens eller gravid i v6+5 typ. Jag har ömma bröst, illamående, kaffe smakar blä och jag är så sjukt trött på em. Humörsvängningar... jag känner mig så gravid! Men jag vågar knappt hoppas efter missfallet men att inte veta gör mig knäpp! Tog ett till test igår och jag tog det sent på kvällen och det blev 2 sträck direkt! Om det nu är sant så är jag beräknad 6 maj!
Jag hoppas att jag blir kvar här ???? nån som hat varit med om nått liknande eller vet nån annan som blev grav direkt efter mf och det gick bra?
Jag fick mf 3 aug, ny äl 17 aug och plussade igen 27 aug! Ingen mens emellan alltså. Är nu i v 6+0. Än så länge går det bra..hoppas jag;) Har vul den 29/9.
Det är nog väldigt ovanligt att plussa så tidigt efter mf..mer ovanligt ju längre gången du är. Mitt mf var i vecka 4+6 så jag hann ju knappt vara gravid.
Håller tummarna att allt går bra för dig:)