BF maj 2016
Hej alla!
Bf 2 maj, mitt femte barn! Måste boka tid för inskrivning snart!
Hej alla!
Bf 2 maj, mitt femte barn! Måste boka tid för inskrivning snart!
Var på VUL igår och fostret var bara 2,5 mm vilket är mycket mindre än det ska i v 6+5 som jag tror jag är i. Antingen är det något fel och fostret växer inte som det ska eller så tog det lång tid för ägget att transporteras till livmodern och fastna där eller ev att jag räknat fel men det tror jag inte. Åh jag hoppas att lilla ärtan växt till sig på de två veckorna som jag nu ska vänta tills nästa UL. Det positiva var det fanns ett litet hjärta som pickade!
Någon som varit med om samma?
När jag tänker på det var mitt graviditetstest väldigt svagt Bim-1 när jag gjorde det. Så kanske räknat fel några dagar??? Åh lilla ärta väx!!!
Åh jag tycker tiden segar sig fram! Har VUL på nästa torsdag... Känns så långt borta! Sen tittade jag i någon app och då stod det att jag gjort 18% av graviditeten... Haha! Mår lite bättre idag, inte så illa, men tung i magen på något sätt. Hur mår ni andra? Är 8+0 idag.
Hej! Jag är gravid i vecka 6 med BF 22 maj, genom FET. 2 embryon insatta, så troligen är det tvillingar! Jag har mått superilla senaste dagarna :(. Hoppas det går över snart... Har en son på 4 år tack vare IVF. Spännande om jag nu kommer bli 3-barnsmamma! Ska göra tidigt vul snart.
Välkommen och grattis!
Jag är i 8+1 idag och jag plussade först svagt 23/8 och sen starkare några dagar senare. Så det låter inte troligt att du är i 8+2 om du fick negativt i början på september. Jag skulle hellre utgå från att du är i 6+0, och om det inte stämmer så är det ju skönare att bli framflyttad än bakåtflyttad ;)
Haha vad roligt! Jag har bf 7 maj :) Var på ultraljud i 6+0 och det verkade stämma precis då :D
Jag är gärna med!
Min gynekolog har UL så han gör om man frågar. Jag har fått se ärtan två gånger redan och på torsdag morgon ska jag dit igen. Hoppas få se den lilla igen då. Jag har inskrivning nästa vecka. Är 8+3 (8+4) idag.
Var inne på gynakuten idag pga blödning och magsmärtor (milda). Väntetid 8 timmar! Iallafall visade VUL 2 hinnsäckar (som förväntat, 2 embryon sattes in vid FET). Den ena med 1 foster och tickande hjärta och den andra med vad som såg ut att vara 2 tickande hjärtan men delad gulesäck?! Så jag är lättad förstås att allt såg normalt ut men känner mig förbryllad över om det skulle vara trillingar?! Läkaren sa att det var smått och svårt att se exakt. Har en bokad tid sedan tidigare för nytt VUL om 2 veckor...
V 7 enligt min uträkning men v 6 enligt läkarens mätningar av fostren.
Det roliga var att hon berättade att hon såg ett foster med hjärtslag och jag frågade instinktivt direkt efter det andra. Kände hur de beskyddande moderskänslorna redan är igång, haha!
Legat vaken hela natten, kände att något var fel, ville inte hålla handen på magen, brösten spände inte, har kunnat sova 3 nätter innan mycket bättre... Jag flera saker oroade mig. Så imorse vid 7 åkte jag till gynakuten och tyvärr har jag fått missfall. Inget hjärtljud. Fostret mätte v 6+5 borde vara 9+1. Så tråkigt!
Lycka till ni andra!
@Brinkly
Beklagar verkligen. Vet precis vad du går igenom då vi verkar vara i ganska lika situation just nu. Är själv 43 år gammal och väntade mitt tredje barn men i v. 7+3 fick jag veta att man inte såg några hjärtljud och att storleken var betydligt mindre än det ska vara. Är nu i v. 9+0 och väntar på att allt ska komma ut. Inga tecken på att något är på gång så har inget hänt på måndag så har jag bett om Cytotec för att slippa gå och vänta.
Så himla jobbigt men jag försöker tänka framåt och hoppas på att snart lyckas bli gravid igen. Ny IVF som väntar för vår del så vägen känns ganska lång...
Stor kram och ta hand om dig!