Inlägg från: fair |Visa alla inlägg
  • fair

BF maj 2016

Myyslii skrev 2015-09-15 20:01:08 följande:

Här händer det grejer :D Vad roligt att så många har hittat hit! Stort grattis till oss alla. :D

Var på vul idag pga smärta.. De hittade inte någon bebis först så de förberedde mig på att de inte hade gått vägen men de letade lite till och fann en liten böna långt in i ena hörnet så att säga hihi på 10,8 mm med bra hjärtslag. Puuuuh vad skönt de var. Den lilla var bara blyg. ^^ Vart lite bakåtflyttad så fick beräknat bf 30 april men jag stannar här iaf. Gick över 10 dagar förra grav. ;)

Har haft HEMSKT illamående knappt av denna värld. ;(

Skönt att allt var bra! Vilken vecka är du i?
  • fair
    Myyslii skrev 2015-09-16 13:32:14 följande:

Vi är inne i v 7+4 :) Du då?

5+2 =)
  • fair

Nu ringde dom upp från kvinnokliniken där jag var och lämnade hcg prov imorse.

Halten hcg hade höjts från 5789 till 11000 på två dagar så allt går framåt som det ska!

Jag blev så lättad att jag grät! Trodde inte att jag var så orolig men tydligen. Jag är så upp och ned i mitt humör, känslorna ligger utanpå kroppen känns det som.

Tänk att vi ska få gå igenom detta fantastiska en tredje gång!? Att våra två fina flickor ska bli storasystrar!

Nu blickar vi framåt mot ul nästa fredag och hoppas att vi får se en liten bebis med tickande hjärta <3

• fair
    EmPe skrev 2015-09-16 17:14:07 följande:

Grattis! Vilka goda nyheter:)

Tack!! =)
  • fair
    Nunit skrev 2015-09-17 20:14:15 följande:

Hej. Hoppar in här i gruppen ????

Jag gjorde ett FET den 4/9 och har fått positivt och fått bf den 22/5 enligt kliniken ????

Fick MF i mars i v6 så är lite små nojig att det ska sluta som då.

Har en dotter som är 7, men har lixom glömt hur det är att va gravid ????

Grattis så kul! Jag har också glömt allt med graviditet,ändå var det bara 3 år sen sist...
  • fair

Idag gjorde jag ett nytt vul bara för att se så graviditeten fortskrider.

För tio dagar sedan syntes bara en fostersäck och man kunde ana början till en gulesäck. Idag fick jag se ett litet frö med puls! Hela bebisen pulserande! Tänk att så mycket händer på så lite tid!

Hon mätte 6+1. Enligt mensens första dag är jag i 6+4 eller 6+5 men det spelade tydligen ingen roll alls.

Det kändes så skönt att allt såg bra ut! Särskilt då jag haft så lite symptom sista dagarna. Hoppas lilla bönan vill stanna därinne !

• fair
    Jasmin Karlsson skrev 2015-09-25 21:11:19 följande:

Hej! Jag är gravid i vecka 6 med BF 22 maj, genom FET. 2 embryon insatta, så troligen är det tvillingar! Jag har mått superilla senaste dagarna :(. Hoppas det går över snart... Har en son på 4 år tack vare IVF. Spännande om jag nu kommer bli 3-barnsmamma! Ska göra tidigt vul snart.

Så himla spännande! Grattis! =)
  • fair
    missmissis skrev 2015-09-26 20:43:59 följande:

Kul och skönt att få veta! Får jag fråga hur du får göra två vul på så kort tid? Går du privat? Jag har genomgått IVF och har första i vecka 8 men skulle egentligen fått tidigare tid men de sa att man inte ser så mkt innan. Men verkar ju inte stämma då du gjorde det. Dessutom har jag haft utomkveds så kanske ska ringa på måndag för en ny tid för jag behöver verkligen se att den sitter rätt!

Jo jag fick väldigt ont i magen/ryggen och första vul gjorde dem för att se så det inte var ett utomkveds. Andra vul gjordes för att se så att graviditeten går framåt då man vid första bara såg en gulesäck. Jag går på kvinnokliniken.
  • fair
    Krumilur123 skrev 2015-09-27 21:30:01 följande:

Hej!

Försökte få tillträde till en av dom hemliga FB grupperna. Tydligen är det fullt och man kan inte komma med. Är det fler som vill ha FB grupp? :)

Jag tycker ju helt klart att det är smidigare!

Jag är gärna med! Jag hittar inte ens gruppen....
  • fair
    Redoförnytt skrev 2015-09-28 15:20:03 följande:

Va kul att så många hittat hit.

I vilken vecka har ni fått era besök hos barnmorska?

Ska på första "hälsosamtalet" imorn.

Är det svårt att få till tidigt vul?

Hur tänker ni kring kub?

Är i v7 nu och känner mig otålig och vill se att något finns där inne. Känns så overkligt. Dock är illamåendet en ständig påminnelse. ;)

Är i v 7+0 idag och har inskrivning på fredag.

Vul fick jag pga smärtor i mage och rygg, er kan nog vara svårt att få om man inte har en riktig anledning. Privat ul går ju att göra från v 8.

Kub är inget som görs i min kommun om man inte passerat en viss ålder så vi kommer inte att göra det.
  • fair

Nån fler än jag som inte har riktiga symptom? Känner mig mest bara som att jag håller på att bli jättesjuk. Är trött också och ibland kommer lite illamående eller lite ont i brösten. Men inget mer. Ingen växtvärk ännu...

Nån som har lika?

• fair
    kicken skrev 2015-10-02 07:08:52 följande:

Är detta ett elakt skämt?

Jag har varit in och ut lite på tråden och inte kommenterat så mycket men jag var inne här i början och skrev om mitt missfall 5 augusti i v.9 8+0 och att det blev en ny grav direkt utan mens imellan. Nu är jag 8+3 och fick en ljusrosa blödning inatt vid 3. Jag grät och nu efter att jag lyckats sova känner jag mig inställd på det värsta. Sjukanmälde mig från jobbet nu om det drar igång. Jag orkar inte med ett nytt missfall. Det förra började såhär det är därför jag reagerar så starkt för så lite.

Jag har inbokat vul och inskrivning på tisdag vilket lika gärna kunde vara om ett år, känns det som nu.

Det känns bara så jävla orättvist. Jag har varit gravid i 18 veckor med 2 olika foster och så ska jag bara stå här helt tom och eländig med all kärlek och längtan. Snälla låt det vara en helt vanlig blödning och att det lilla livet i magen får fortsätta...

Hade ni åkt till gynakut?

Jag är rädd att det blir som förra gången och hela missfallet kom när jag var inne på gyn. Eller ska man bara bita sig i läppen och vänta och se vad som händer tills på tisdag?

Berätta gärna om era erfarenheter kring småblödningar och oro. Kram

Fy så jobbigt för dig!

Jag har haft blödningar under mina tidigare graviditeter och det har gått bra.

Men jag tycker du ska åka in ändå, för din egen skull så du slipper vara orolig! !

Kram till dig!
  • fair

Inskrivning idag.

Hb, socker och blodtryck bra.

Rul inbokat till v 17+4. Bara 10 veckor kvar! =D

Hälsosamtal om ca 5 veckor. Eftersom jag fick högt blodtryck i samband med förra förlossningen kommer jag att få komma på tätare besök. Känns tryggt!

• fair

Åååh!

Jag tog en kortison nässpray som man inte får ta när man är gravid. Tog två spray i varje näsborre men drog inte in det då jag kom på att jag borde kolla fass först. Snöt ut så mycket jag kunde när jag läst att man inte får ta.

Är i v 8+1 idag. Tror ni det är nån fara?! ????

Tar nasonex i vanliga fall då jag har en konstant nästäppa (fått det utskrivet av läkare). Detta var mommox som jag inte brukar ta men det är kortison det med så tänkte att det spelar ingen roll.... Men tydligen!

• fair
    Tallbarr12 skrev 2015-10-06 10:20:05 följande:

Det bör inte vara någon fara! Både nasonex och mommox inmehåller samma verksamma ingrediens, mometason. Troligtvis är enbart nasonex godkänd för gravida för att den har testats mer. Nässpray är dessutom lokalverkande och det du fick i dig idag stannar ju i första hand i näsan. Men jag skulle ändå undvika mommox framöver för att vara på den säkra sidan.

Jag kommer inte att ta mommox nån fler gång då det står klart och tydligt att det inte får användas vid graviditet. På nasonex står det rådfråga läkare och det har jag gjort förut. Ska fråga en gång till också men det känns för sent då jag tagit det dagligen länge, länge.
  • fair

Hej hörni!

Jag har inte läst tråden på ett tag men vill bara säga att allt är bra hos mig. Är i v 10+2 idag (tisdag för det är över midnatt ;P) och mår alldeles för bra. Trots två vul/ul känns det fortfarande overkligt, ska vi verkligen få en bebis till? !

En fråga jag har, är det någon fler som upplever extraslag/dubbelslag på hjärtat? Jag får även hjärtrusning ibland... Nu är jag rätt förkyld med mycket hosta så jag vet inte om det är pga det eller om det är graviditeten??

Skulle bli glad över svar då jag haft det varje dag i en vecka och igår flera gånger! Börjar känna mig lite orolig faktiskt....

• fair
    Snelson skrev 2015-10-21 07:54:12 följande:

Hej! Jag är i v 10+4 och jag mår också jättebra, känner inte alls mycket symtom men hoppas allt är bra. Har inte gjort något ul ännu...

Jag har haft en del hjärtklappning och enligt min app från gravid & baby är det helt normalt. Beror på att blodvolymen ökar i kroppen och då slår hjärtat extraslag ibland för att kompensera.

Jag är också väldigt förkyld nu med mycket hosta, har känt av en del hugg i magen när jag hostar och nyser. Har du känt så?

Jag får alltid hugg långt ned i magen när jag hostar eller nyser så länge jag inte krummmar ihop mig eller böjer upp ett ben. Det är ligamenten som gör ont och drar!
Svar på tråden BF maj 2016