Inlägg från: Ruter |Visa alla inlägg
  • Ruter

BF maj 2016

SJLN skrev 2015-11-09 13:19:23 följande:

Haha mäta lite går ju fort så det hade hon väl kunnat gjort jaja, men storleksmässigt är det ju svårt att säga eftersom de kan zooma in och ut väldigt mycket. Men man ser ju såklart lite hur utvecklat det är. Min var 22mm på andra bilden men ser ju mest ut som en liten sköldpadda ^^

Jo precis.. Har också tänkt på det så svårt att säga. Tror jag funderar för två veckor innan jag plusade så fick jag två dagar av sånt extremt illamående så jag i princip bara var sängliggande plus att jag tycker att jag känner rörelse ibland redan. Med första kände jag ingenting förens i v18 :p men lär väll vänta till slutet på december innan jag får svar. Så får vi se om jag blir flyttad eller ej. Med sonen blev jag flyttad från att innan RUL varit beräknad till 31 dec för att efter vara beräknad till 21 januari.
  • Ruter

SJLN: jo blev en väldig flytt och fick inte alls ihop det för då skulle jag blivit gravid dagen efter jag plussade :s fick aldrig någon förklaring på det, frågade flera gånger och de svara typ bara vi vet inte. Sen gick jag över tiden med 11 dagar, så han kom sista januari så lär ju stämt :p

• Ruter
    Nmm skrev 2015-11-20 09:31:05 följande:

Nån som börjat känna rörelser ännu? Vilken vecka kände ni första gången?

Jag tycker att jag känt rörelser sedan någon vecka tillbaka främst på kvällen.. Känns som det är nåt som far runt och stöter i sidorna och nån spark då och då.. Började i v.12-13. Är nu i v.14
  • Ruter
    Pell skrev 2015-12-23 21:21:48 följande:

En liten fråga, glukosbehandling varför gör man sån? Gjorde inget sånt förra grav och bm aldrig nämt nått sånt. Vad är det?

Jag fick göra min glukosbelastning pga att mitt första barn vägde mer än 4500gram vid födsel flr att utesluta att det inte var graviddiabetes som orsakar den höga födelsevikten.
  • Ruter

Vi har en chariot cx2 sedan innan som vi använt till storebror som har plats för 2 barn så nu har vi bara köpt till lite tillbehör så lillasyster ska få plats i den vagnen också. Men skulle vilja köpa en ny liggvagn och ha när storebror är på dagis.

• Ruter
    TriciaN skrev 2016-02-17 20:11:30 följande:

Är här någon mer än jag som sökt graviditetspenning?

Jag skickade in papprena förra tisdagen om graviditetspenning och på fredagen kom brev om att jag blev beviljad :) jobbar som sjuksköterska.
  • Ruter
    HellGott skrev 2016-03-06 08:23:25 följande:

Någon mer än jag som fått GP och blir hemma sista 60 dagarna?

Var bor ni och när är ni beräknade?

Jag har :) är beräknad 28 maj. Bor i dalarna. Du då?
  • Ruter
    HellGott skrev 2016-03-08 07:57:53 följande:

Jag är beräknad till 13 maj och bor i Marks Kommun. Hur mår du?

Går upp och ned ont i ryggen, håller på att svimma titt som tätt pga lågt blodtryck och en mass sammandragningar om man får gnälla lite :p men bara tre veckor kvar på jobbet :) du då?
  • Ruter

Hur går det för er andra med Hb värdet? Idag låg jag på 97 trots att jag ätit järntabletter sedan jag fick reda på att jag va gravid. Tycker det är lite lågt och är sjukt trött så vil bara sova.

• Ruter
    SJLN skrev 2016-03-10 06:52:03 följande:

Jag håller mig stabilt kring 123-125 utan järntillskott, så himla skönt och jag hoppas att det håller sig så

Vad tyckte din barnmorska om att det låg på 97? Hon rådde dig inte till att börja ta mer järntillskott? Och ser du till att få i sig c-vitamin ihop med järntabletterna?

Hon sa typ att det låg ju lite lågt och att jag får en ny tid om tre veckor för koll igen. inget mera skulle göras då hade jag sjunkit från 12 till 97 på tre veckor. Ifrågasatte en massa varför de inte skulle kolla eller göra nåt mera då kashmir själv Jobbar som sjuksköterska på en avd där vi hanterar låga blodvärden dagligen.

Inga mer råd på vad jag skulle göra, har själv börjat tagit mer järntabletter sen någon vecka då jag känt mig trött , äter fortfarande folacin samt c-vitamin.
Svar på tråden BF maj 2016