Inlägg från: Krickelin med Naemi |Visa alla inlägg
  • Krickelin med Naemi

BF maj 2016

Nepp, men det börjar bli tungt nu. Har så mycket sd och förvärkar. Slemproppen går i omgångar så jag är säker på att livmodertappen är påverkad, och bebisens huvud är lååångt ned. Bowlingklot mellan benen :-P. Har varit tvungen att jobba hemifrån i två dagar nu för att klara av mina kvällspasset. Jobbar dubbelt både på Volvo och så har jag egen firma. Jätte högt tempo och min man börjar bli riktigt arg på mig att jag inte saktar ned. Inte så lätt, jag vill så mycket. Men nu gör det ont överallt och trött är jag.

Jobbar bara 4dagar till på Volvo och sen blir det "bara" egna företaget. Det ska inte stänga mer än under förlossningsveckan då jag fixat in vikarier....fattar inte just nu hur jag ska klara det tiden ut. V34imorgon.

• Krickelin med Naemi

Dax för BM imorgon. Nu har jag haft pinvärkarna och mensvärk i dagar. Jag har öppnat mig minst 4cm och all slempropp är ute. Det får gärna vänta men om det ska hålla på så här så kommer jag lessna. Jag har ju företaget som jag inte kan ta ledigt ifrån :-/.

Får starkare värkar så fort jag gör nåt och när jag sitter med mina vetekuddar får jag "skita-på-mig-reflexer" (ursäkta, haha) Så ingen lindring direkt.

Trots allt detta så veeet jag att det lätt kan ta 4v till, min kropp förbereder sig alltid för att vara helt startredo innan förlossningen så att det går fort. Men irriterande är det.

• Krickelin med Naemi
    Snelson skrev 2016-04-27 19:05:43 följande:

Usch jag hoppas det lugnar ner sig lite så att du hinner känna att du är mer "redo" eller att det passar sig bättre. Hur vet du att du är öppen 4cm? Då är man ju i aktiv förlossning?!

Jag känner igen det där du beskriver med "skita-på-mig-reflex" :) Den senaste veckan har jag haft en del sammandragningar och molande värk men nu har det ändrat karaktär lite sedan igår. Får kraftigare sammandragningar och även ett tryck bakåt, som att jag måste på toaletten... kanske är på g då?

Jag brukar smygöppna mig utan att fl år aktiv. Vilket gör att när det väl är på g så är det krystvärkar direkt. Det är mitt fjärde nu .

Jag har haft så mycket värk och känt hur det rört sig plus slemproppen som gått i omgångar så jag gjorde en egen koll och känte på tappen, fast den var ingen tapp utan öppen 4cm (4fingrar bred öppning typ) och tappen/kanten var ca 1,5cm lång.
  • Krickelin med Naemi

Har haft konstant sammandragning i veckor nu. Magen är stenhård hela tiden och jag är sååå trött i musklerna nu. Mensvärk av och till, slemproppen helt borta, öppen ca 4cm... Hon får gärna komma nu. Tre veckor kvar till igångsättning. Piooo. Vill sova lite snart.

• Krickelin med Naemi
    SJLN skrev 2016-05-04 08:01:26 följande:
    Men bör inte du kunna få en igångsättning tidigare om du vill det? Jag tänker eftersom du har så stora problem och dessutom är öppen 4cm?
    De vill vänta så länge som möjligt. Är det inte fara för barn eller mamma så startar de inte fl förrän v 38+5 här. Så jag får vackert vänta. Som tur är är jag inte lika otålig den här gången för jag har mått sååå bra med mina mått mätt haha. Brukar inte kunna gå av extrem foglossning som brukar starta v6 i graviditeten, illamående konstant, migrän, you name it. Den här gången har det varit lungt. Visst har jag konstant huvudvärk, nu börjar det göra ont i rygg och jobbiga förvärkar, men det är inget mot vad det varit tidigare
  • Krickelin med Naemi
    Pell skrev 2016-05-10 11:08:15 följande:

Ni med storasyskon, hur gör ni när ni åker in? Finns det något man kan ansöka om så tex mormorn (som väldigt gärna vill vara barnvakt men jobbar olika tider- ibland natt och helger osv) kan vara ledig och passa stora när vi är inne på BB, vill inte åka in själv!

Har andra på kö så kanske går att skriva in i almanackan vem som är ledig när men vore skönt om dottern kunde vara hos en och samma om det skulle dröja 2-3dygn. En lösning är att pappan far hem när pyret är fött och sen tar med stora och hämtar oss.

Får lite panik

Farmor å farfar ledigt . Du kan föra över föräldradagar till någon av dem
  • Krickelin med Naemi

Jag är kvar. Igångsättning v21 så ca 2veckor kvar. Nästa vecka får jag dag och tid för igångsättningen . Längtar, är världens tråkigaste mamma till mina tre andra barn nu och energin är superlåg. Imorgon ska jag försöka ta oss till äventyrsbadet och roa dem lite. Sista badet för hela sommaren :-/ (har avslag i 12v de tre andra ggrna)

• Krickelin med Naemi

Nu vill jag ha min bebis! Har fått så sjukt ont i ryggen de senaste dagarna och kan inte bära 1,5åringen utan att lida rejält efteråt. Jag hinner inte ikapp henne när hon springer iväg och jag orkar ingenting. Ohållbart! Komsi komsi lilla Vilda! Mamma är redo!!!

• Krickelin med Naemi

Har fått datum och tid för igångsättningen idag. Så om det inte råkar vara fullt på förlossningen så kommer vi att träffa Vilda på måndag den 23:e .

Det gör att jag har barn födda 21/11, 22/9, 23/5 och 25/12. Tänker dock inte fylla luckan som blir på datumet 24 haha. Men lite coolt är det allt. Snacka om jämn i ägglossningen över 10år

Jag längtar verkligen nu. Att föda barn är det häftigaste som finns. Urkraft deluxe .

• Krickelin med Naemi

Idag hade jag de sista viktiga ärendena att avklara som lämna nycklar till inhoppare i företaget, utvecklingssamtal för stora dottern mm. Har haft en jätte jobbig månad med sjukt mycket att göra med de stora. Uppvisningar, skjutsa till höger och vänster, skolmöten, jobb, och så har alla varit sjuka utom jag. Så idag bestämde jag att vi skulle fira med finare käk. Gjorde mig till och städade trots sjuk trötthet och smärta överallt. Hämtar dottern hos kompisen och ser fram emot en mysig kväll ...

Dottern ringer sin pappa direkt innan maten. Rusar upp på rummet, vrålar och skriker på lillebror när han ska säga att det är mat. Sen mitt i maten hämtar hon mig för jag ska komma och prata med henne och hennes pappa. Hon outar att hon vill flytta till sin pappa permanent (vilket inte går för honom nu) och att de ska pö om pö se till att hon ska vara där mer och mer och lösa det dag för dag med start nästa v. Sonen som har samma pappa är inte medräknad!!! Hon ska vara där själv.

Nästa v på måndag kommer bebisen. Och resten av veckan är sönderplockad av exet och stora dottern. :'-(. Har bölat sedan efter fattningen och är både arg och ledsen. Exet har under alla dessa år skitit i ansvar, missat allt viktigt, misskött hem och ekonomi, misskött barnen så att jag har varit standby jämt när vi hade varannan v. Han har aldrig tagit ansvar och det är så jävla jobbigt nu

• Krickelin med Naemi

Jag tror att allt mitt stannade av helt pågrund av min stora sorg över min stora dotter som vill flytta till sin pappa. Grät hela kvällen igår och imorse och går runt med en klump i magen och sten i bröstet hela tiden. Har inte haft några förvärkar idag. För mycket adrenalin och stress i kroppen för att någon bebis ska kunna komma ut. Jag som skulle ha en så lugn och energigivande helg inför igångsättning på måndag. Blir pannkaka av alltihop, blääää.

• Krickelin med Naemi
    Tausen skrev 2016-05-21 08:32:39 följande:

Det kan ju vara någon typ av fas där hon vill bryta sig loss...Det behöver inte alls betyda att ni kommer få en sämre relation... efter lite tid kanske hon dessutom vill komma tillbaka och bo hos dig igen. Förstår att det är jättejobbigt!! Men försök ändå att stötta henne i beslutet, det tror jag att du har ut mest av själv.. samtidigt som du såklart ska säga att du kommer sakna henne oxå.

och vad bebben anbelanger så kommer din kropp att lösa det ändå, var uppmärksam på tecken på depression nån vecka efteråt bara, så inte allt detta gör att du drabbas av förlossningsdepression. (För då finns bra hjälp att få) styrkekramar!!!!

Tack. Jo jag hoppas att det är en fas. Men jag kommer att oroa ihjäl mig när hon bor där. Han har inte koll på någonting . Jag ska stötta beslutet även om jag just nu bara hatar hela världen, jag har redan sagt att hon får flytta om hon mår bättre av det och ändå visat att jag är ledsen över att hon inte vill bo här.

Hon är bara 9år, redan i puberteten och alla tonårshormoner och fasoner man kan ha.

Bebisen kommer på måndag oavsett men det känns inte lika roligt längre. Jag ska hålla koll på depression. Kram
  • Krickelin med Naemi

Wiii. Idag är det dax för igångsättningen! Jag är så förväntansfull!!! Håll tummar å tår att det finns plats för oss!!

• Krickelin med Naemi

Hej! Imåndags fick vi vår Vilda. Hon vägde4220g och var 49cm lång. Väntan på igångsättningen var hemsk. Mellan 9-15:30 väntade vi på besked OM vi fick plats eller inte. 16 tog de äntligen hål på hinnorna, 17 kom första värkarna. Kl 19 var jag öppet 9cm och krystvärkarna startade. Då ville Vilda inte samarbeta och kunde inte bestämma sig vilket håll hon skulle lägga huvudet så hon ville inte komma ned sista biten. Efter 1h krystabde bytte jag ställning till knäståendr. Bm bestämde att ta fram dropp, men då jävlar sjönk hon ned och på två krystar var hon ute. Min största bebis .

Jag sprack inte och klarade mig även denna ggn med bara andning.

Svar på tråden BF maj 2016