Inlägg från: HonanHöna |Visa alla inlägg
  • HonanHöna

BF maj 2016

Maj2016 skrev 2016-04-17 07:50:52 följande:

Vecka 37 idag :), imorgon har jag tagit första dagen som ledig inför förlossningen.. Känns konstigt att gå och lämna barn på skolan för att sen gå hem och vara själv ett tag.. När gick / går ni hem från jobbet? Väntar mitt sjätte barn och börjar få förvärkar (äntligen) fått tryck neråt och känner att snart äntligen är det på g ;)

Vecka 35 för mig idag! Gick från jobbet igår :)
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-04-20 09:48:26 följande:

Hej alla! Ni som har foglossning, blev det ännu värre när barnet fixerat sig?

Åh de hoppas jag inte :/
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-04-21 16:00:31 följande:

Har samma men kom och går och ibland följd av förvärkar som jag har några ggr om dagen.

Ja. Men va e skillnaden på förvärkar o sammandragningar?

Vilken vecka är du i?
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-04-21 17:36:11 följande:

35(34+3), sammandragningar gör mer att magen hårdnar och de spänns liksom. Mina förvärkar gör ont och får typ andas lite genom dem och håller i sig i en minut.

Aha okej :) då e d nog förvärkar ja har haha. Kanske dax snart då??
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-04-21 18:23:07 följande:

Mina kallas "peel värkar" har vart inne på förlossningen en gång och fick de berättat för mig :P tydligen så påverkar dem inte krippen på något sätt, utan det e bara stt ta emot smärtan :P så här dröjer de nog. Gick 2v över med sonen

Silket tråkigt besked :p

Du har bf en dag efter mig, 29maj? :)

Min son kom på bf, så hoppas denna vill komma lite tidigare hihi
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-04-24 17:49:52 följande:

Jag gick in i vecka 36 igår, alltså 35+, och fick lov att ringa in till förlossningen då jag började blöda. Väldigt lite och efter sex så jag förstod ju att det inte skulle vara någon fara, men man ska ju ringa in även vid små blödningar så jag tänkte att det var lika bra. Men precis som jag trodde så var det lugnt eftersom det var så lite och inget annat var fel.

Och idag kom en liten bit av slemproppen. Spännande, det verkar som att det börjar närma sig. Så idag packade jag ihop förlossningsväskan, kändes lika bra att få det gjort

Åh så spännande :) hoppas hoppas nu då!
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-04-24 18:14:38 följande:

Ja fast hoppas det väntar tills vecka 37+0 i alla fall, men sen är bebisen mer än välkommen

Då håller vi tummarna på att det blir så :)
  • HonanHöna
    josselitoo skrev 2016-04-27 03:46:25 följande:

BM igår och kände inget huvud neråt. Antingen ligger den sjukt långt ner eller säte. Så tillbaka om 2 veckor och känna igen. Annars UL och vändningsförsök... Jag som var säker på att den låg fixerad, hade sjukt tryck neråt förra veckan så funderade nästan på om den var påväg ut ;)

Hoppas på fixering då :)
  • HonanHöna
    Krickelin med Naemi skrev 2016-04-27 07:30:41 följande:

Dax för BM imorgon. Nu har jag haft pinvärkarna och mensvärk i dagar. Jag har öppnat mig minst 4cm och all slempropp är ute. Det får gärna vänta men om det ska hålla på så här så kommer jag lessna. Jag har ju företaget som jag inte kan ta ledigt ifrån :-/.

Får starkare värkar så fort jag gör nåt och när jag sitter med mina vetekuddar får jag "skita-på-mig-reflexer" (ursäkta, haha) Så ingen lindring direkt.

Trots allt detta så veeet jag att det lätt kan ta 4v till, min kropp förbereder sig alltid för att vara helt startredo innan förlossningen så att det går fort. Men irriterande är det.

Åh fy din stackare :/ hoppas verkligen den vill komma snart då..
Svar på tråden BF maj 2016