BF maj 2016
Nu ställer jag mig in på en juni bebis, min kropp verkar inte förstå de där med att sätta igång en förlossning själv..
Nu ställer jag mig in på en juni bebis, min kropp verkar inte förstå de där med att sätta igång en förlossning själv..
Hade värkar i går va inne på fl och gjorde ctg.. Visade nån stark värk hit och dit inget regelbundet.. Hon kollade tappen och sa att dwn fortfarande var bakåtlutad.. Trots alla värkar ja haft?! Besviken man blev men har nu förståt efter lite gooogle att de inte behöver bwtyda att de är långt kvar.. Har ju trots allt tappa slemproppen för exakt en vecka sen så de ger mig hopp.. Efter besöket så hade ja såna grymma förvärkar i typ 3 timmar..säkert för hon va o drog i tappen! Tänkte de här är värkar men icke.. Bf i morgon och hopppas på att de sätter i hång. Har ställt in mig på att föda innan bf pga alla förvärkar jag haft... Nån av er som haft bakåt tapp? Grattis till er som fått! Mysigt!
Bf enligt ägglossning i dag ch enligt UL i morgon.. Spännande! Mer av slemproppen har lossnat.. Annars allt som vanligt! Hafe vart häftigt att föda i morgon 160601:D häftigt datum:)
Jag är kvar!:) bf 31 maj vad hade ni för bf?
Fick en hinnsvepning i dag kl 16. Var öppen för två fingrar tappen var halvmjuk och bakåtlutad.. Har kännt av en sammandtagning sen dess så tror inte de
Kommer hjälpa:/ men tydligen ska man köra färdknäppen när man nlivit svept så vi tänkte testa och se! :)
Fort gick det här. Lilltjejen (4150g 52lång - hade aldrig trott hon skulle va så stor)
Tre värkar sen gick vattnet 00:20 ringde vi blev bedda att vänta (eftersom värkarna typ försvann) Värkarna Kom tillbaka snabbt och med 5min så ringde igen vid 01:30/01:40 så vi packade ihop och for. Framme på parkeringen utanför BB började huvudet komma ut, (hade alltså krystvärkar i bilen)
Och hon kom i byxorna 03:40 nere på akuten.. Så glad att vi hann fram för det tig en stund innan hon skrek.
Har haft värkar sen halv ett i går natt så hoppas nåt är på.. Dom va väldigt regelbunda i början sen glesade dom ut sig och nu kommer dom då och då.. Blir inte klock! Ringt förlossningen hon bad mig ta ett bad och vila så skulle dom bli kraftigare... Så nu ska ja göra det!
På förlossningen nu. Slempropp med blod har gått fått en svepning tappen är nästan helt mogen. Barnmorskan trodde de blir bebis i dag! De hoppas jag med!
I natt kom vår lilla dotter 4000 gram, 52 cm på bf+3. Verkarna avtog under dagen i går sen satte dom i gång efter en hinnsvepning på förlossningen. Dom startade till en början av hinnsvepning på bf dagen och värkarna kom 30 h efter det. Hade inga känningar fran tills ja fick hanterbara värkar med 10 mins mellanrum. Sen tätna dom för att sedan ebba ut ochs en kommanigen efter svepning nr 2! Gjorde ont som fan att föda nr 2 och ja gjorde de med bara lustgas! Sprack inget denna gången heller! Lycka till alla ni som är kvar snart snart snart så!
Vår pärla ska heta Hailey!
För er som fått hinnsvepning kör färknäppen efter de gjorde vi och de funkade!
Visa sig vara samma problem denna graviditeten som förra kroppen klarar inte de själv pga moderkakan är gammal. Är på igångsättning
Ja när man går övertid kan den sluta fungera som den ska. Andra barnet för mig det händer..
6/6-2016 kom hon ut "lillan" 21.36.. Magiskt ????????
Hailey fick vårat hjärta heta!
De har gått en vecka efter fl och mitt avslag försvann nästan efter 4 dagar sen började dt komma igen som typ klumpar och nu har ja typ fyllt två nattbindor bara sådär vid två tillfällen.. Dessutom luktar avslaget avlopp.. Så sjukt vidrigt.. Är detta normalt tro?
De är ju mitt andra barn och minns inte att första va så men då hade jag druckit hallonbladste länge inna fl de fgjorde ja tyvärr inte nu för ja ville se om de va skillnad. Då hade ja avslag typ 9 dagar luktfria.
Amningen har inte heller fungerat mjölken värkar va för tunn då hon vill tutta hela tiden och grät väldigt mkt så de blir ett ersättningsbarn av nr 2 med vilket knte gör mig något då första är frisk och glad tjej men kan ändå känna att ja hade velat amma lite mer än en vecka.. Sammtidigt är de väldigt skönt att sambon kan ta henne med.. Hur går ammningen för er?
Mitt avslag luktar också illa men det luktar väldigt svagt så jag känner mig inte orolig. Men luktar ditt starkt alltså? Har du feber eller mår dåligt på något vis? Infektion i livmodern kan ju bli väldigt farligt väldigt snabbt men är det bara lukten skulle jag inte vara allt för orolig.. men ring bb eller 1177 och hör för säkerhets skull.
Amningen går bra här men Bella är kass i magen. Vet inte än vad som ger henne diarré men jag hoppas det går över av sig självt. Jobbigt om det är mjölkprotein och jag måste börja äta mjölkfritt..