Inlägg från: EmPe |Visa alla inlägg
  • EmPe

BF maj 2016

kicken skrev 2015-10-06 13:07:18 följande:

Man hittade vad som såg ut som en frisk graviditet men i ca v6 och det gjorde att man inte kunde se något mer än en tom hinnsäck vilket känns som ett bakslag då vi hade räknat med att vara i 8+6 idag. Risken finns att graviditeten stannat av så ny kontroll och mätning ska göras nästa vecka.

Med andra ord blev jag inte ett dugg klokare efter undersökningen och safepoint v12 är ännu längre bort om det nu inte redan är för sent. Ska försöka peppa mig själv. Tänka positivt och leva i nuet.

Vad jobbigt med ovissheten:( Du och jag har ju liknande historia bakom oss...jag hade mf nästan samtidigt som dig och blev också gravid direkt. Var på ul när jag trodde att jag var i v 7+3, allt såg då normalt ut med blev flyttad nästan en hel vecka bakåt. Det jag vill säga är att det kan vara stor osäkerhet på graviditetens längd när man blir gravid direkt utan mens i mellan. Vill inte ge falska förhoppningar men det kan ju faktiskt vara så att du inte är så långt gången som du tror. Vi får ju hoppas på det i alla fall<3 kram
  • EmPe
    MakeitHappen skrev 2015-10-08 06:39:48 följande:
    Vilken vecka gjorde ni tidigt  VUL?
    Jag blev inbokad på ett tidigt UL.. På plats sa min BM att det blir i vecka 8.... Men när jag kom hem och räknade själv så fick jag det till vecka 11...
    (går in i vecka 9 idag).

Nästan så jag vill boka in ett privat VUL.. :)
    Jag bokade in, vad jag trodde var ett vul men väl på plats fick jag ett vanligt ultraljud. Var då i v 6+5 och fick se och höra ett tickande hjärta.
  • EmPe
    Lilla duvan skrev 2015-10-08 07:22:35 följande:

Hej! Är i v 8+6 idag (enligt senast mens) är beräknad till 12/5-16.

Har känt mig jättekonstig några veckor, mycket mycket mensvärk, slocknat senast 20.00 på kvällarna, ja allmänt konstigt! Har tre barn födda år 2002, 2005, 2013. Ett fjärde barn alltså, kul tänkte jag när ja plussar... Nåväl, var på tidigt VUL igår och fick mitt livs chock! Det är två!!!

Omg!!! Grattis:)
  • EmPe
    vantarpaettmirakel skrev 2015-10-08 17:03:04 följande:
    Hej! Beklagar ditt MA. Situationen är exakt samma för mig. Fick konstaterat MA idag jag också. Vilken vecka skulle du ha varit/är du i idag? Min gynläkare har/ska skicka remiss till att jag ska få medicinsk abort, dvs cytotec behandling. Usch vad det här är sorgligt :(
    Beklagar, lider med er:( Lycka till i fortsättningen. Kram
  • EmPe
    kicken skrev 2015-10-08 13:05:46 följande:
    Okej! Det har du ju faktiskt rätt i. Igår blev jag väldigt illamående några gånger under dagen och jag hoppas att det är ett bra tecken. Det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet efter VAB å förkylning och få tänka på annat så att tiden fram tills nästa fredag går lite fortare! Hur långt gången är du nu?

Kraam
    Jag är i v 8+5. Inte ofta man blir glad över att må illa men i detta sammanhanget är det ju bra:) När ska du på återbesök?
  • EmPe
    kicken skrev 2015-10-09 08:20:25 följande:

Fick en blödning igår efter jobbet så det är nog ett MA igen iaf. Har gråtit floder hela kvällen och idag känner jag mig helt tom. Blödningen har upphört men förra missfallet tog 3 dagar innan det kom igång ordentligt så jag funderar på om jag ska gå och jobba eller ej. Just nu känns allt så jävligt. Tur att jag har min 2åring som håller mig sysselsatt. Jag vet inte om jag nånsin vill bli gravid igen efter det här.

Önskar er andra lycka till med era graviditeter

Å nej, jag är ledsen för din skull:( Så jäkla elakt och orättvist att du ska behöva gå igenom det en gång till.. Önskar jag kunde säga något för att underlätta din smärta<3
  • EmPe
    mcflurry skrev 2015-10-09 22:01:58 följande:

Jag är gravid i v10 nu...å har haft ett ihållande illamående sedan v6... Mår illa dygnet runt!

Någon som har liknande??

Har fått lergigan Comp å tagit 2 dagar nu..tycker det hjälper litegrann men känner mig så dåsig av dom..någon som äter lergigan Comp?

Jag äter också dem och de hjälper mot illamåendet men känner inte att jag blir dåsig...är redan som en zombie så känner liksom ingen skillnad när jag tar dem;)
  • EmPe
    mcflurry skrev 2015-10-10 09:45:10 följande:
    Hej :)

Jag gick ur Fb-gruppen..kände att det blev lite för mycket..

Ok ok..zombie utav själva graviditeten? :)
    Okej, tänkte faktiskt på att jag inte "sett" dig på ett tag:)

Skönt att allt är som det ska!

Har ju en 1.5 åring som inte sover jättebra. Vaknar alltid på natten och vill in till oss. När han väl ligger hos oss så rullas det runt och sparkas osv så sömnen blir väldigt störd. Trodde inte man kunde bli tröttare men det kunde man visst..:)
  • EmPe
    Laen skrev 2015-10-22 00:27:12 följande:

Hej, jag har följt tråden ett tag och känner mig redo att vara med nu :) Jag är i vecka 10 (9+2) och gravid för första gången, efter flera år av försök (inseminstioner och IVF:er). Men det gick den naturliga vägen tillslut! Har under de senaste två åren gjort det jag kunnat för att optimeta mina chanser (kost, akupunktur, olika tillskott, yoga mm) och tillslut så gick det! Har BF den 28 maj, men har en ganska kort cykel så tror att datumet kan komma att ändras. Det blir kanske den bästa presenten då jag fyller 40 den 24 maj! :)

Känns skönt att läsa om era symptom mm. För mig har det gått fram och tillbaks, men jag har främst haft yrsel, trötthet, ömma bröst nästan från start och riktigt ömt när jag blir kall. Är ofta kall överhuvudtaget.

Vilken lycka, grattis:) Jag är själv 38 så vi är väl gamlingarna här..haha
  • EmPe
    Ted19 skrev 2015-10-22 16:23:49 följande:

Och jag är 37 ;) så ni är inte ensamma! Väntar mitt andra barn med bf 12 maj. Har redan en 1,5 åring.

:)

Vad bra, då är vi några stycken;)
    Jag har bf 13//5. Det är också mitt andra barn och jag har också en 1.5 åring:) Han är född den 17 mars -14. När föddes din?
  • EmPe
    tvetalan skrev 2015-11-11 12:19:27 följande:

Jag är en väldigt bra bit under 35 men gjorde KUB pga att jag haft blödningar. Jag är glad att jag ändå gjorde undersökningen. Jag fick de sämsta oddsen man kan få och nu väntar diverse provtagningar och sen får vi se vad som händer. Väntan är värst.

Så... Jag kanske inte återkommer till denna tråd. I sådant fall önskar jag er alla ett stort lycka till. Det är en obeskrivlig känsla att få bära sitt barn, föda, första ögonblicket, alla amningspauser och allt bebisgos. Det är något jag verkligen inte tar för givet och jag är så lycklig att jag har fått uppleva det en gång. Kram.

Å nej, beklagar. Behöver ju absolut inte vara något. Fruktansvärd väntan..Håller tummar och tår för att allt är som det ska<3
  • EmPe
    LillGumsan skrev 2015-12-08 00:04:31 följande:

Finns det någon trevlig facebook grupp att gå med i för oss med majbebisar?

Jag har skapat en grupp för skåne/malmömammor..kanske du passar in där;)
Svar på tråden BF maj 2016