Inlägg från: mariafii |Visa alla inlägg
  • mariafii

BF maj 2016

missmissis skrev 2015-09-16 19:27:32 följande:

Kul! Grattis till dig med! Min sista mens började den 15/8 med en cykel på ca 29 dagar. Hade ägglossning den 29/8 (positivt på stickan) och insättning av en 5-dagars den 4/9.

Ah, jag vet inte för i appen jag har så skrev jag ej in hur lång cykel jag har så det är nåt genomsnitt?! Står också vecka 5 (4+4).

Men ska på ultraljud den 7/10.

(Många siffror i inlägget)

Ah ok. Jag kollar bara sidor där jag kan skriva in cykellängd eftersom min ÄL är en vecka senare än den vanliga på 28 dagar.

Jag vill också på ul
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • mariafii
    skepparbarn skrev 2015-09-16 19:43:05 följande:

Förlorade min son i April i vecka 22.

Beklagar, va jobbigt. Tror dom inte det är en vanlig graviditet nu då eller är det för att du är extra orolig? Du ska se att denna gång går vägen
  • mariafii
    skepparbarn skrev 2015-09-16 20:09:56 följande:

Har man tidigare graviditet som gått fel, eller som i vårt fall där det handlade om en sjukdom som kan vara genetisk, så följs det alltid upp hos spec i stort sett :) Ja det hoppas jag. Chanserna är små att det blir samma, men än så är man rädd för missfall och sånt...

Förstår att ni är oroliga. Tur de följer upp ordentligt. Jag har aldrig fått missfall men min tös kom en månad tidigt då jag blödde i omgångar. De hittade aldrig något fel vilket gör mig nästan mer nervös att de ska hända igen. De säger att de inte är någon fara och får jag väl tro på men när de kommer närma sig blir jag nog lite nervös. Samtidigt som jag vet allt ordnar sig. Sjukvården är fantastisk i Sverige när den fungerar.

Tips till er tjejer är den extra gravförsäkring man kan köpa. Tur vi hade den
  • mariafii
    Maartini skrev 2015-09-16 20:38:23 följande:

Gravid och bf 6 maj 2016. Tidigt vul imorgon mest för att jag ska förstå att de äntligen äe vår tur efter 4 års väntan. Har en del bruna flytningar där barnmorskan sagt är helt normalt. Kom dock rött på pappret imorsr men de är också allt... Hoppas hoppas att allt står rätt till!

Grattis och hoppas det inte kommer något mer
  • mariafii
    missmissis skrev 2015-09-16 21:55:31 följande:

Jag förstår det. Har du funderat på inskrivning? Vilka sidor använder du?

Jag har inskrivning bokad 2/10 så om två veckor. Använt familjelivs uträknare och verkar best då man både skriver i cykellängd och LF. Är många sidor som inte har de med
  • mariafii
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-18 08:20:03 följande:

Jag måste hoppa ur gruppen. Precis som jag trodde fanns det en anledning till att mitt test blev svagare och mina symtom minskade. Igår upplevde jag en smärta i livmodersområdet som var utom denna värld, blev ett enormt tryck neråt. Det höll i sig en timme, jag låg i fosterställning och grät. Ringde 1177 när det hade lugnat sig, de sa att om jag börjar blöda eller får så igen bör jag åka in. En timme senare var det blod på pappret. Åkte till akuten, fick vänta fyra timmar. Läkaren hittade inte ens spår av hcg i varken urin eller blod och två dagar innan fick jag ju gravid 2-3 veckor på ett test. Kändes som hon ifrågasatte mig och trodde att jag hittade på att jag varit gravid. Hon menade att de kan vara falskt positiva, men förklarade att jag tagit med stickor också varav alla fyra blivit positiva. Dock kollade hon med ul och livmoder + äggstockar såg fina ut. Nu kommer det liiite liiiite blod, vill bara att "mensen" nu ska komma igång på riktigt så vi kan börja om på ny kula. Jag var nojig innan, men nu kommer jag aldrig kunna slappna av. Läkaren tyckte inte heller man skulle få upp förhoppningar innan vecka 13, det är ju omöjligt att inte få det. Grät hela natten. Hoppas det går bättre för er alla! ??

Jätte ledsen för din skull :( tråkigt med sådant bemötande. Hoppas ni snart är igång igen. Jätte svårt att inte ha förhoppningar tidigt
  • mariafii
    Anonym (Lisa) skrev 2015-09-18 20:50:45 följande:

Precis som en annan tjej just skrev här så "glömde jag av" att jag är gravid och råkade äta parmaskinka. Ganska mycket oxå :( !! Känner mig jätte dum nu tror ni att det är någon fara? Jag är i v. 6.

Man dör inte av det. Man ska väl bara tänka sig lite för att inte äta sådant där datum börjar gå ut och undvika vissa saker. Oftast är det nog ingen fara om man någon gång råkar få i sig något bara man inte gör det massor och tänker på det. Finns dom som inte ens vet att dom är gravida i v.6
  • mariafii
    Allitdjag skrev 2015-09-18 21:10:59 följande:

Äntligen är vi med bebis! BF enligt NC är såklart på min födelsedag!

Grattis och välkommen hit
  • mariafii
    Ted19 skrev 2015-09-19 08:36:34 följande:

Hej, en liten fråga: hur mycket molande värk har ni? Jag har i stort sett ingenting. Är i v 5+3. Det enda symptomet jag har egentligen är att jag är väldigt hård och trög i magen.. Annars känner jag mig extremt "ogravid". Min man vill gärna berätta för sina föräldrar idag när vi träffar dem men jag vill vänta och nu börjar jag plötsligt känna mig orolig över om allt ens är ok därinne :-/

Vissa känner inte mycket. För mig kommer och går det. Just nu har jag också ena stunden trög mage sen vänder det helt åt andra hållet. Inatt hade jag magknip. Molande värk har jag haft mycket men idag känns inget. Är vanligt att bli orolig men som sagt man måste inte känna mycket
  • mariafii

Grattis jag...1987

Beklagar till er som misstänker mf

Svar på tråden BF maj 2016